Χάκερς κατάφεραν να παραβιάσουν την πλατφόρμα της Qantas, να διεισδύσουν στα αρχεία της και να κλέψουν ονόματα, τηλέφωνα και ημερομηνίες γέννησης πελατών
Μπορεί μια απλή κλήση σε ένα κέντρο εξυπηρέτησης πελατών να οδηγήσει σε μια εκτεταμένη διαρροή προσωπικών δεδομένων;
Στην περίπτωση της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας της Αυστραλίας – ναι.
Τι συνέβη
Την Δευτέρα 30 Ιουνίου οι χάκερς επιτέθηκαν σε εξωτερική υπηρεσία πελατών που σχετίζεται με το κέντρο εξυπηρέτησης της Qantas.
Μέσω μιας αδυναμίας στην πλατφόρμα του τρίτου μέρους, απέκτησαν πρόσβαση σε βάση δεδομένων που περιείχε στοιχεία περισσότερων από 6 εκατομμυρίων επιβατών.
Όνομα, διεύθυνση email, ημερομηνία γέννησης, αριθμός τηλεφώνου, καθώς και τα στοιχεία των συμμετεχόντων στο πρόγραμμα επιβράβευσης των συχνών επιβατών – όλα αυτά βρέθηκαν υπό κίνδυνο.
Η συγνώμη της Qantas
«Λυπούμαστε ειλικρινά για το γεγονός και κατανοούμε πόσο ανησυχητικό είναι αυτό για τους πελάτες μας», δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, Vanessa Hudson.
Στην επίσημη ανακοίνωση, η Qantas υπογραμμίζει ότι η έρευνα συνεχίζεται, αλλά η διαρροή πιθανότατα επηρεάζει μεγάλο όγκο δεδομένων.
Τι δεν έπεσε στα χέρια των χάκερς
Υπάρχουν και θετικά νέα: το σύστημα που επηρεάστηκε δεν περιείχε αριθμούς πιστωτικών καρτών, διαβατηριακά στοιχεία ή άλλες οικονομικές πληροφορίες.
Οι λογαριασμοί των συχνών επιβατών δεν παραβιάστηκαν – οι κωδικοί πρόσβασης παραμένουν ασφαλείς.
Ποιες είναι οι συνέπειες
Προς το παρόν, η λειτουργία της αεροπορικής εταιρείας δεν έχει επηρεαστεί και οι πτήσεις συνεχίζονται κανονικά.
Ωστόσο, η Qantas έχει ενισχύσει τα μέτρα ασφαλείας και έχει παραδώσει τις πληροφορίες σχετικά με το περιστατικό στην Ομοσπονδιακή Αστυνομία, καθώς και στις εθνικές αρχές κυβερνοασφάλειας και προστασίας προσωπικών δεδομένων.
Όσοι πετούν με την εταιρία καλό είναι να έχουν το νου τους στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο τους και στους λογαριασμούς τους στα κοινωνικά το επόμενο διάστημα και να απευθυνθούν στις αρμόδιες αρχές αν παρατηρήσουν ύποπτες κινήσεις.