Κολλάνε πίσω σου για να προσπεράσουν; Πώς θα τους κάνεις να κρατήσουν απόσταση

Κοινοποίηση:
Driving distance 1

Αν άλλοι οδηγοί κολλάνε πίσω σου για να προσπεράσουν όταν βρίσκεσαι στον δρόμο, υπάρχει ένας εύκολος τρόπος να τους αποθαρρύνεις και να κρατήσεις ασφαλείς αποστάσεις.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι οδηγοί που κινούνται με το όριο ταχύτητας στον αυτοκινητόδρομο έχουν βρεθεί σε καταστάσεις όπου ένα αυτοκίνητο τους πλησιάζει επικίνδυνα από πίσω, κολλάει και συχνά κάνει απότομους ελιγμούς ή αναβοσβήνει τα φώτα για να δείξει την παρουσία του, «απαιτώντας» ουσιαστικά να πας δεξιά για να τον αφήσεις να περάσει.

Στην διεθνή αυτοκινητιστική ορολογία, αυτό το φαινόμενο ονομάζεται «tailgating» και περιγράφει ακριβώς αυτό, την συνήθεια πολλών οδηγών να ακολουθούν από πολύ κοντά τον μπροστινό τους. Ακόμα και σήμερα, με τα πιο στοχευμένα όρια και μέτρα στους δρόμους, παραμένει ένα σοβαρό πρόβλημα, καθώς δυσκολεύει τον χειρισμό του οχήματος και αυξάνει τον κίνδυνο ατυχημάτων.

Σχετικές έρευνες, μάλιστα, έχουν δείξει ότι η συνεχής πίεση από το πίσω αυτοκίνητο προκαλεί έντονο άγχος στον οδηγό που δέχεται το tailgating, μειώνει την προσοχή του στον δρόμο και μπορεί να αυξήσει τους καρδιακούς παλμούς του έως και 30%.

Για αυτό και στην Ελλάδα, το νομικό πλαίσιοξεκαθαρίζει ότι τέτοιες οδηγικές συμπεριφορές είναι πλήρως παράνομες. Πιο συγκεκριμένα, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπει πρόστιμο 30 ευρώ για τη μη σωστή τήρηση αποστάσεων (ανάλογα με την περίσταση, η εν λόγω συμπεριφορά μπορεί να θεωρηθεί αντικανονική προσπέραση).

Ωστόσο, πραγματικότητα αποτελεί ότι δεν καθορίζει επακριβώς την απόσταση, αφήνοντας στην κρίση της τροχαίας και των ίδιων των οδηγών να αποφασίσουν πόσο μακριά πρέπει να βρίσκονται από το προπορευόμενο όχημα.

Αυτό είναι που και εκμεταλλεύονται συχνά κάποιοι, κολλώντας απροκάλυπτα στον μπροστινό, ο οποίος για να αποθαρρύνει τον επίμονο οδηγό μπορεί να σκεφτεί ότι είναι καλή ιδέα να πατήσει φρένο για να τον τρομάξει, μια πρακτική παρά ταύτα που μπορεί να οδηγήσει σε επικίνδυνα σενάρια στον δρόμο.

Ένα εύκολο, ακίνδυνο και αποτελεσματικό τρικ σε τέτοιες περιπτώσεις είναι η ενεργοποίηση των υαλοκαθαριστήρων με το νερό πλυσίματος του παρμπρίζ. Το κόλπο λειτουργεί ως εξής: Το νερό από τους υαλοκαθαριστήρες εκτοξεύεται προς τα πίσω και κάνει τον οδηγό που κολλάει να φρενάρει ενστικτωδώς, έχοντας ως αποτέλεσμα την αποσυμφόρηση της επικίνδυνης κατάστασης.

Η τακτική αυτή, φυσικά, συνίσταται μόνο σε αστικούς ή επαρχιακούς δρόμους, όπου δεν υπάρχει η δυνατότητα να αφήσουμε τον πίσω μας να προσπεράσει με ασφάλεια. Σε αυτοκινητόδρομο, η πιο ασφαλής επιλογή παραμένει η αλλαγή λωρίδας και η συνέχιση του ταξιδιού, χωρίς την ενοχλητική και δυνητικά επικίνδυνη συμπεριφορά ενός οδηγού που δεν τηρεί τις απαιτούμενες αποστάσεις.

Τέλος, να σημειώσουμε ότι αν θέλουμε να είμαστε σίγουροι ότι τηρούμε σωστές αποστάσεις από τον μπροστινό, οι ειδικοί προτείνουν δύο απλούς κανόνες που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε. Ο πρώτος είναι ο «κανόνας του τετραγώνου», σύμφωνα με τον οποίο πολλαπλασιάζουμε το πρώτο ψηφίο του ορίου ταχύτητας με τον εαυτό του για να υπολογίσουμε σε μέτρα την ασφαλή απόσταση.

Ο δεύτερος είναι ο κανόνας των 3 δευτερολέπτων, κατά τον οποίο επιλέγουμε ένα σταθερό σημείο αναφοράς, όπως μια πινακίδα, και μόλις το προπορευόμενο όχημα περάσει από αυτό, μετράμε μέχρι το τρία (για πιο ακριβή μέτρηση προτείνεται να μετρήσουμε με τον τρόπο: «χίλια ένα», «χίλια δύο», «χίλια τρία»). Αν το όχημα δεν φτάσει στο σημείο αναφοράς μέχρι να τελειώσει η μέτρηση, η απόσταση είναι επαρκής. Αν όχι, αυτό σημαίνει θα πρέπει να την αυξήσουμε για να είμαστε απολύτως ασφαλείς.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response