Καταγγελία: Τα παλιά στρατιωτικά οχήματα θέτουν ζωές σε κίνδυνο

Κοινοποίηση:
styer

Ένα εμπεριστατωμένο κείμενο αναγνώστη δείχνει την επικινδυνότητα που διατρέχουν οι άντρες και οι γυναίκες των Ενόπλων Δυνάμεών μας, από τα παλιά στρατιωτικά οχήματα που χρησιμοποιούν.

Ολόκληρη η καταγγελία:

Άμεση Ανάγκη για Αντικατάσταση του Στόλου των Στρατιωτικών Οχημάτων

 

Σε καθημερινή βάση, στρατιωτικοί καλούνται να εκτελούν καθήκοντα οδήγησης σε οχήματα παλαιού τύπου, τα οποία παρουσιάζουν σοβαρές ελλείψεις τόσο σε επίπεδο άνεσης όσο και —κυρίως— ασφάλειας.

Πολλά από τα στρατιωτικά οχήματα που βρίσκονται ακόμη σε κυκλοφορία:

Δεν διαθέτουν κανενός είδους σύστημα κλιματισμού ή επαρκή αερισμό.

Λόγω της παλαιότητάς τους και της σχεδίασής τους, εκλύουν θερμότητα από τον κινητήρα απευθείας μέσα στην καμπίνα.

Η θερμοκρασία εντός του θαλάμου του οδηγού συχνά ξεπερνά τους 40°C, ακόμη και σε σύντομες διαδρομές, καθιστώντας την παραμονή στο όχημα αποπνικτική.

Επιπλέον κίνδυνοι λόγω παλαιότητας:

Το πρόβλημα δεν βρίσκεται στους ανθρώπους που τα συντηρούν. Οι τεχνικοί και το προσωπικό των μονάδων κάνουν το καλύτερο δυνατό με τα μέσα που διαθέτουν.

Η ρίζα του κινδύνου είναι η προχωρημένη ηλικία των οχημάτων: πρόκειται για μέσα που δεν έχουν αναβαθμιστεί εδώ και δεκαετίες και η φθορά τους είναι φυσικό επακόλουθο του χρόνου.

Τα μηχανικά μέρη, συστήματα διεύθυνσης, πέδησης και ανάρτησης είναι πλέον ξεπερασμένα.

Παρουσιάζουν φυσικές φθορές, αστοχίες και περιορισμένες δυνατότητες ασφάλειας, λόγω παλαιότητας — όχι λόγω ελλιπούς συντήρησης.

Αυτά τα οχήματα δεν πληρούν πλέον τις σύγχρονες προδιαγραφές κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα να γίνονται δυνητικά επικίνδυνα για όλους: το προσωπικό, τους πολίτες και το οδικό περιβάλλον.

Επιπτώσεις στην υγεία:

Η παρατεταμένη έκθεση σε τέτοιες θερμοκρασίες και συνθήκες:

Ενέχει σοβαρούς κινδύνους: θερμική εξάντληση, αφυδάτωση, υπερθερμία, καρδιαγγειακή καταπόνηση.

Προκαλεί σωματική και ψυχική κόπωση, που επιδρά άμεσα στην ικανότητα οδήγησης.

Είναι παραβίαση του Π.Δ. 17/1996 και της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για τις συνθήκες εργασίας.

Νομικό πλαίσιο:

Σύμφωνα με:

το Σύνταγμα της Ελλάδος (άρθρο 22),

την Ευρωπαϊκή Οδηγία 89/391/ΕΟΚ,

και τον Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Χάρτη,

κάθε εργαζόμενος —συμπεριλαμβανομένου του στρατιωτικού προσωπικού— έχει δικαίωμα σε συνθήκες εργασίας που σέβονται την υγεία, την ασφάλεια και την αξιοπρέπειά του.

Επείγουσα ανάγκη αντικατάστασης:

Τα περισσότερα από αυτά τα οχήματα παραμένουν σε χρήση για πάνω από 30 ή και 40 χρόνια, χωρίς καμία σοβαρή τεχνική ή εργονομική αναβάθμιση.

Δεν πρόκειται για προσωρινή κατάσταση. Πρόκειται για μια χρόνια παράλειψη, που μεταφέρει καθημερινά σοβαρότατο κίνδυνο σε ανθρώπινες ζωές.

Ζητείται άμεσα:

Αντικατάσταση όλων των παλαιών οχημάτων που δεν πληρούν βασικά κριτήρια ασφάλειας και υγιεινής.

Αναθεώρηση της καταλληλότητας για κυκλοφορία των μέσων αυτών, με βάση σημερινά δεδομένα.

Μέριμνα για την προστασία του προσωπικού που εκτίθεται καθημερινά σε αυτά.

Σημείωση για τον αποδέκτη:

Η παρούσα επιστολή δεν έχει σκοπό να κατηγορήσει ή να εκθέσει κανέναν.

Αντίθετα, γράφτηκε με σεβασμό προς όλους τους συναδέλφους, τεχνικούς και προσωπικό που καθημερινά δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους.

Η πρόθεση αυτής της προσπάθειας είναι καθαρά ανθρώπινη, υπεύθυνη και προληπτική.

Γράφουμε αυτό το κείμενο με γνώμονα την ασφάλεια πάνω απ’ όλα — τόσο του στρατιωτικού προσωπικού όσο και της δημόσιας κυκλοφορίας.

Θέλουμε καλύτερες και ασφαλέστερες συνθήκες εργασίας, πιο αξιόπιστα μέσα, και πάνω απ’ όλα, **σεβασμό στη ζωή και στην αποστολή του κάθε ανθρώπου που υπηρετεί.

Με σεβασμό και συναίσθηση καθήκοντος

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

5 Σχόλια

  1. Η ΜΟΝΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΕΙΝΑΙ Ο ΘΕΡΜΟΠΥΡΗΝΙΚΟΣ ΟΛΕΘΡΟΣ ΑΜΕΣΩΣ

  2. Μπα; Έχει ζέστη; Όταν οι στρατεύσιμοι στρατιωτικοί (στρατιώτες) κάθονται στον ήλιο και τα καραβάνια στα γραφεία (σκληρή δουλειά), τότε γι’ αυτούς δεν έχει ζέστη;

  3. Φιλε μ καλα τα λες,ομως οι υπουργοι αλλαζουν τα αυτοκινητα σαν τα σωβρακα,με ολα τα κομφορ λεμε να ειναι ανετοι και δροσεροι με τα κλιμα τους κ τα κολπα τους.5 ετια θεωρειτε παλιο,αλλαγη..Και στο στρατο ακομα τα σταγιερ που αν ανεβεις στην καροτσα με 40 βαθμους λογω του μουσαμα φτανει 80 βαθμους και εκει μεταφερουν στελεχη και φανταρους.Ασε που λογω της αναρτησης αν πεσει σε καμια λακουβα κανεις γκελ στην οροφη,ποιες φουσκες κ μαλακιες σουστα κ απο τις πολλες λακκουβες θα εχει μεινει ενα φυλλο σουστας πια…Το 2000 ηταν ριμαδια αυτα φαντασου σημερα μετα απο 25 χρονια…θα εχουν πανω απο 2000000 χλμ

    1. Το 1995 ήταν ρημάδια όλα, ιδίως τα Στάγιερ, τελείως για πέταμα. Τα ΡΕΟ μπορεί να είναι από την εποχή του πολέμου της Κορέας (1950) όμως στην Ελλάδα τα περισσότερα ήταν πολυ-καύσιμα από το Βιετνάμ. Βέβαια τότε ήταν 20ετίας, σήμερα είναι 50ετίας.

      Έχουν λεφτά για πέταμα, για τους λαθρό, μάσες, ΟΠΕΚΕΠΕ και λοιπές απάτες, και δεν έχουν να δώσουν 500εκ να αγοράσουν 2000 καινούργια Οshkosh MTVR από την Αμερική για τις ανάγκες του Στρατού. Και μάλιστα να τα φτιάξουμε στην Ελλάδα. Γιατί τόσα φορτηγά χρειάζονται, και στο γενικό σύνολο της ρεμούλας και μάσας, 500εκ είναι τίποτα. Οι άδειες για τα κανάλια που δεν εισπράτει το κράτος είναι 2δις το χρόνο!!!!!!

      Ολόκληρο στρατό θα είχαμε φτιάξει από την αρχή.

Leave a Response