Η πολιτεία της Καλιφόρνια ανακοίνωσε ότι αποσύρει επίσημα την αγωγή που είχε καταθέσει εναντίον της κυβέρνησης Τραμπ με στόχο την επαναφορά περίπου 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε ομοσπονδιακή χρηματοδότηση για το πολύχρονο πρόγραμμα υψηλής ταχύτητας σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Σαν Φρανσίσκο και Λος Άντζελες.
Η αρχική δικαστική διαμάχη εκκινήθηκε τον Ιούλιο, όταν η ομοσπονδιακή κυβέρνηση διέκοψε τα κονδύλια, επικαλούμενη έλλειψη ρεαλιστικού σχεδίου κατασκευής και χρόνια καθυστερήσεων στο έργο. Οι επικριτές της απόφασης, υπό την ηγεσία του Δημοκρατικού κυβερνήτη Γκάβιν Νιούσομ, είχαν καλέσει την ομοσπονδιακή απόσυρση των χρημάτων «πολιτικά στοχευμένη» και άδικη.
Ωστόσο, η Καλιφορνέζικη Αρχή Υψηλής Ταχύτητας Σιδηροδρόμου τόνισε ότι η απόφαση να εγκαταλειφθεί η αγωγή αντανακλά την εκτίμηση πως η ομοσπονδιακή κυβέρνηση δεν αποτελεί «αξιόπιστο ή εποικοδομητικό εταίρο» για την προώθηση του σχεδίου. Η ομοσπονδιακή στήριξη μέχρι σήμερα αντιπροσώπευε μόλις το 18 % του συνολικού προϋπολογισμού.
Αν και το έργο, που έχει σχεδιαστεί να μειώνει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των δύο μεγαλουπόλεων σε λιγότερο από τρεις ώρες, μετρά ήδη πάνω από 15 χρόνια καθυστερήσεων και υπερβάσεις κόστους, οι τοπικές αρχές δηλώνουν πως σκοπεύουν να προχωρήσουν ανεξάρτητα από τη ομοσπονδιακή χρηματοδότηση. Στο πλαίσιο αυτό, η πολιτεία έχει εξασφαλίσει περίπου 1 δισεκατομμύριο ετησίως από το πρόγραμμα cap‑and‑trade μέχρι το 2045 και αναζητεί ιδιωτικά κεφάλαια για να στηρίξει την ολοκλήρωση του έργου.






