Με μια αιφνιδιαστική και τολμηρή πρωτοβουλία, η ισραηλινή αλυσίδα μόδας Comme il faut επέλεξε να τοποθετηθεί δημόσια για την κρίσιμη ανθρωπιστική κατάσταση που επικρατεί στη Λωρίδα της Γάζας, ξεκινώντας εκστρατεία ενάντια στον λιμό που πλήττει χιλιάδες ανθρώπους.
Σε αναρτήσεις της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στα αγγλικά, εβραϊκά και αραβικά, η εταιρεία παρουσιάζει γυναίκες και έναν άνδρα ντυμένους στα μαύρα να κρατούν άδειες κατσαρόλες, με το σύνθημα «Αντισταθείτε στον Λιμό». Η εικόνα συνοδεύεται από το σχόλιο: «Σε μικρή απόσταση από εμάς, άνθρωποι λιμοκτονούν», καλώντας σε ευαισθητοποίηση και δράση.
Η διευθύντρια της Comme il faut, Ρόμι Καμίνερ Γκολντφάινερ, δήλωσε στην Jerusalem Post ότι η εταιρεία αισθάνθηκε την ανάγκη να μιλήσει εκ μέρους εκείνων που δεν μπορούν να ακουστούν. Υπογράμμισε επίσης ότι «η μόδα είναι πολιτική», τονίζοντας πως ο ρόλος της ένδυσης εκτείνεται πέρα από την αισθητική και αγγίζει ζητήματα κοινωνικής και ηθικής ευθύνης.
Η εταιρεία ζητά άμεσο τερματισμό του λιμού, τονίζοντας ότι η έκκληση αφορά και τους ομήρους, παραπέμποντας στην πολυσύνθετη φύση της κρίσης.
Η εκστρατεία στο Instagram προκάλεσε ανάμεικτες αντιδράσεις. Αν και αρκετοί χρήστες επικρότησαν το θάρρος της πρωτοβουλίας, δεν έλειψαν και οι επικριτικές φωνές, με μερικούς να ισχυρίζονται ότι «οι μόνοι που λιμοκτονούν στη Γάζα είναι οι όμηροί μας».
Σύμφωνα με έκθεση του IPC, περίπου 514.000 κάτοικοι της Γάζας – σχεδόν το 25% του πληθυσμού – βιώνουν συνθήκες λιμού, κυρίως στην πόλη της Γάζας και τις γύρω περιοχές. Η έκθεση προειδοποιεί για περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασης μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου.
Η κυβέρνηση του Ισραήλ, από την πλευρά της, έχει απορρίψει τις αναφορές αυτές, χαρακτηρίζοντάς τις ανακριβείς και προκατειλημμένες υπέρ της Χαμάς.