Η αμερικανική εταιρεία OpenAI, γνωστή παγκοσμίως για το ChatGPT (το δημοφιλές πρόγραμμα που απαντά σε ερωτήσεις σαν να μιλάς με άνθρωπο), φαίνεται πως ετοιμάζει το επόμενο μεγάλο της βήμα: την είσοδό της στον χώρο της υγείας.
Σύμφωνα με πληροφορίες που αποκάλυψε το Business Insider, η εταιρεία μελετά τη δημιουργία ενός «προσωπικού βοηθού υγείας» που θα χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να απαντά σε ιατρικές απορίες, να δίνει συμβουλές ευεξίας και να βοηθά τους χρήστες να κατανοούν τα συμπτώματα τους (π.χ. «τι σημαίνει όταν πονάει το στομάχι μετά το φαγητό;»).
Η κίνηση αυτή δεν είναι τυχαία. Η OpenAI έχει ήδη προχωρήσει σε σημαντικές προσλήψεις: τον Nate Gross, συνιδρυτή του ιατρικού δικτύου Doximity, ως επικεφαλής στρατηγικής υγείας, και την Ashley Alexander, πρώην στέλεχος του Instagram, ως αντιπρόεδρο προϊόντων υγείας.
Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου HLTH τον Οκτώβριο, ο Gross αποκάλυψε ότι το ChatGPT έχει πάνω από 800 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες κάθε εβδομάδα, πολλοί από τους οποίους το χρησιμοποιούν για ιατρικές απορίες και διατροφικές συμβουλές.
Η OpenAI φαίνεται να μπαίνει σε έναν δύσκολο χώρο, όπου άλλοι τεχνολογικοί γίγαντες έχουν αποτύχει στο παρελθόν: η Google είχε κλείσει την πλατφόρμα υγείας της το 2011, η Amazon σταμάτησε τη σειρά Halo το 2023, ενώ και η Microsoft απέσυρε το HealthVault λόγω χαμηλής απήχησης.
Αν όμως η OpenAI καταφέρει να συνδυάσει την εμπιστοσύνη που έχει κερδίσει με το ChatGPT με τη φροντίδα της υγείας, τότε ίσως δούμε το πρώτο πραγματικά “έξυπνο” γιατρό τσέπης – έναν ψηφιακό βοηθό που θα απαντά άμεσα, απλά και κατανοητά, εκεί όπου μέχρι σήμερα χρειάζονταν ώρες ψαξίματος στο ίντερνετ.
Εσείς, θα εμπιστεύατε το μηχάνημα για την υγεία σας, ή έναν γιατρό/σύμβουλο υγείας άνθρωπο;





