Νέο κύμα αποστροφής και οργής προκαλούν φωτογραφίες που βγήκαν στο φως από το προσωπικό αρχείο του Τζέφρι Έπσταϊν, του χρηματιστή που έγινε συνώνυμο της σεξουαλικής εκμετάλλευσης και της σκοτεινής διαπλοκής με πρόσωπα ισχύος.
Το υλικό δόθηκε στη δημοσιότητα από τους Δημοκρατικούς της Επιτροπής Εποπτείας της Βουλής των Αντιπροσώπων.
Στις εικόνες περιλαμβάνονται φωτογραφίες του Νόαμ Τσόμσκι μέσα σε αεροσκάφος μαζί με τον Έπσταϊν, καθώς και του Μπιλ Γκέιτς δίπλα σε γυναίκα, με τα προσωπικά της στοιχεία καλυμμένα. Παράλληλα, εμφανίζεται ουκρανικό διαβατήριο με γυναικεία καταχώριση, χωρίς καμία επεξήγηση για το πώς και γιατί βρισκόταν στο αρχείο του καταδικασμένου χρηματιστή.


Το πιο ανατριχιαστικό στοιχείο, ωστόσο, είναι στιγμιότυπο συνομιλίας με αναφορές σε «αποστολή κοριτσιών», τιμές ανά άτομο και ψυχρή καταγραφή ηλικίας, σωματικών χαρακτηριστικών και χώρας μετακίνησης. Ένα λεξιλόγιο που θυμίζει κατάλογο, όχι ανθρώπινες ζωές. Τα ονόματα και οι λεπτομέρειες έχουν εν μέρει διαγραφεί, όμως το νόημα παραμένει ωμό και αμείλικτο.

Στο ίδιο πακέτο, φωτογραφία με γυναικείο πόδι πάνω στο οποίο είναι γραμμένο απόσπασμα από τη «Λολίτα» του Βλαντίμιρ Ναμπόκοφ, έργο-σύμβολο μιας αρρωστημένης εμμονής με την ανηλικότητα. Καμία πληροφορία για τον χρόνο και τις συνθήκες λήψης.

Οι Δημοκρατικοί δηλώνουν ότι δημοσιοποιούν το υλικό όπως ακριβώς το παρέλαβαν, με μοναδικές παρεμβάσεις για την προστασία προσωπικών δεδομένων, ενώ κατηγόρησαν το υπουργείο Δικαιοσύνης ότι κρατά ακόμη χιλιάδες αρχεία μακριά από τη δημοσιότητα. Από την άλλη πλευρά, Ρεπουμπλικανοί βουλευτές μιλούν για επιλεκτικές διαρροές με πολιτική σκοπιμότητα.
Ο Μπιλ Γκέιτς έχει επανειλημμένα παραδεχθεί ότι οι επαφές του με τον Έπσταϊν ήταν σοβαρό λάθος, ενώ ο Νόαμ Τσόμσκι έχει αποφύγει συστηματικά τον δημόσιο σχολιασμό. Το αρχείο, όμως, συνεχίζει να «μιλάει» και κάθε νέα εικόνα ενισχύει το ίδιο ερώτημα που πλανάται σαν βαριά σκιά: πόσοι ήξεραν, πόσοι σιώπησαν και πόσοι ακόμη παραμένουν στο απυρόβλητο.






