Γιατί η μπαταρία αποφορτίζεται το καλοκαίρι: Μια εξήγηση από ειδικούς

Κοινοποίηση:
cecccdb54d6184393cc18036a2561fdb_XL

Γιατί η καλοκαιρινή ζέστη είναι εξίσου επικίνδυνη για την μπαταρία του αυτοκινήτου σας όσο και ο χειμωνιάτικος παγετός
Όταν ανεβαίνει η θερμοκρασία, πολλοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων χαλαρώνουν. Τον χειμώνα ανησυχούσαν μήπως η μπαταρία χαλάσει από το κρύο. Το καλοκαίρι όμως, αισθάνονται σίγουροι ότι δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Κι όμως, αυτό είναι λάθος. Οι υψηλές θερμοκρασίες μπορεί να είναι εξίσου επιβαρυντικές για την μπαταρία, ειδικά όταν το θερμόμετρο παραμένει σταθερά πάνω από τους +30 °C.

Γιατί η ζέστη είναι επικίνδυνη για την μπαταρία

Οι περισσότεροι πιστεύουν πως οι μπαταρίες «φοβούνται» μόνο τον παγετό. Στην πραγματικότητα, η ζέστη προκαλεί σοβαρές φθορές. Υπό την επίδραση υψηλών θερμοκρασιών, η δομή του ηλεκτρολύτη αρχίζει να αποδομείται και η πυκνότητά του μειώνεται. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αυθόρμητη εκφόρτιση, ακόμα και αν η μπαταρία έχει φορτιστεί πρόσφατα.
Παράλληλα, η εξωτερική θήκη της μπαταρίας υπερθερμαίνεται, επιταχύνοντας τις χημικές διεργασίες στο εσωτερικό της και προκαλώντας φθορά στις πλάκες. Αν δεν ληφθούν εγκαίρως μέτρα, υπάρχει κίνδυνος να μείνετε από μπαταρία μέσα στο κατακαλόκαιρο — χωρίς δυνατότητα εκκίνησης του αυτοκινήτου.

Τι συμβαίνει κάτω από το καπό το καλοκαίρι

Οι οδηγοί συχνά δεν ανοίγουν το καπό κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, και δεν αντιλαμβάνονται τις συνθήκες που επικρατούν στο εσωτερικό. Η έλλειψη κυκλοφορίας αέρα (ιδιαίτερα σε μποτιλιάρισμα), η χρήση του κλιματιστικού και η συνεχής έκθεση στον ήλιο δημιουργούν ένα μικρό… θερμοκήπιο.
Η μπαταρία υποφέρει περισσότερο απ’ όλα. Χάνει σταδιακά τη φόρτισή της και μπορεί να αποφορτιστεί τελείως, ακόμα κι αν το αυτοκίνητο δεν κινείται. Το πρόβλημα επιδεινώνεται σε οχήματα που χρησιμοποιούνται σπάνια — όπως τα εξοχικά ή τα εφεδρικά αυτοκίνητα.

Ένας απλός τρόπος για να προστατέψετε την μπαταρία

Ο ευκολότερος τρόπος να μειώσετε τον κίνδυνο είναι να αποσυνδέετε περιοδικά την μπαταρία. Αρκεί να αφαιρέσετε τον αρνητικό πόλο, ειδικά αν το αυτοκίνητο πρόκειται να μείνει ακινητοποιημένο για πολλές ημέρες. Έτσι, αποφεύγονται απώλειες φόρτισης και παρατείνεται η διάρκεια ζωής της μπαταρίας.
Μια πρακτική λύση είναι και η τοποθέτηση μαζικού διακόπτη (kill switch). Αυτή η απλή και οικονομική συσκευή επιτρέπει την αποσύνδεση της τροφοδοσίας με μια μόνο περιστροφή, χωρίς εργαλεία.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response