Η Meta πέτυχε συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το νέο μοντέλο διαφημίσεων «pay-or-consent», αποφεύγοντας τα ενδεχόμενα καθημερινά πρόστιμα που θα μπορούσαν να φτάσουν έως και το 5% του μέσου ημερήσιου κύκλου εργασιών της.
Το μοντέλο, που θα τεθεί σε εφαρμογή τον επόμενο μήνα, δίνει στους χρήστες την επιλογή να μοιράζονται όλα τα προσωπικά τους δεδομένα για πλήρως προσωποποιημένες διαφημίσεις ή να περιορίζουν τα δεδομένα τους, με αποτέλεσμα λιγότερη στοχευμένη διαφήμιση.
Η απόφαση έρχεται μετά την αρχική επιβολή προστίμου 200 εκατομμυρίων ευρώ τον Απρίλιο για παραβίαση του Digital Markets Act (DMA), που στοχεύει στον περιορισμό της ισχύος των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών στην Ευρώπη. Η Επιτροπή εξέτασε τις αλλαγές που έκανε η Meta στο μοντέλο της μεταξύ Νοεμβρίου 2023 και Νοεμβρίου 2024 και διαπίστωσε ότι οι τροποποιήσεις στην παρουσίαση και τη διαφάνεια των επιλογών χρήστη είναι επαρκείς για να συμμορφώνονται με το DMA.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τόνισε ότι θα παρακολουθεί την εφαρμογή του νέου μοντέλου και θα ζητά ανατροφοδότηση από τους χρήστες, αλλά δεν προτίθεται να επιβάλει περαιτέρω πρόστιμα. Το βήμα αυτό αναδεικνύει τη στρατηγική της ΕΕ να ελέγχει τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες χωρίς να κλιμακώνει τις εντάσεις με τις ΗΠΑ, επιλέγοντας συχνά λύσεις συμβιβασμού αντί για βαριά πρόστιμα.
Για τους χρήστες, η αλλαγή σημαίνει μεγαλύτερη διαφάνεια και επιλογή στον τρόπο που χρησιμοποιούνται τα προσωπικά τους δεδομένα, ενώ για τη Meta αποτελεί ανάσα και επίδειξη ευελιξίας απέναντι στις ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές.






