Σάλος έχει ξεσπάσει στην καρδιά των Βρυξελλών, όπου η φετινή σκηνή της Γέννησης στην εμβληματική Γκραν Πλας όχι μόνο δεν θυμίζει Χριστούγεννα, αλλά προκαλεί και το κοινό αίσθημα. Η παραδοσιακή ξύλινη φάτνη ξηλώθηκε και στη θέση της στήθηκε μια ακριβή υφασμάτινη εγκατάσταση, με φιγούρες χωρίς χαρακτηριστικά, χωρίς πρόσωπα, χωρίς τίποτα που να θυμίζει τη χριστιανική παράδοση της Ευρώπης.
Η δημιουργός της, με τον τίτλο «Τα Υφάσματα της Γέννησης», υπερασπίζεται το θέαμα μιλώντας για «συμπεριληπτική τέχνη». Όμως οι επισκέπτες βλέπουν κάτι άλλο: μια άδεια, άψυχη κατασκευή που μοιάζει περισσότερο με έκθεμα σύγχρονης γκαλερί παρά με την πιο ιερή εικόνα των Χριστουγέννων. Στα κοινωνικά δίκτυα η νέα «φάτνη» χλευάζεται ως «ψευδο-κατασκευή» και «κακή πλάκα», ενώ πολλοί θυμούνται ότι δεν είναι η πρώτη φορά που οι αρχές της πόλης προωθούν αμφιλεγόμενες γιορτινές επιλογές.
Σαν να μην έφτανε αυτό, σύμφωνα με το RTBF, το κεφάλι της φιγούρας του θείου βρέφους εκλάπη μετά από βανδαλισμό. Ο δράστης έφυγε κρατώντας τη μπάλα από ύφασμα που υποτίθεται ότι συμβόλιζε τον Ιησού. Η πόλη τρέχει τώρα να φτιάξει… νέο κεφάλι, λες και πρόκειται για σκηνικό θεάτρου.
Ο δήμαρχος Φιλίπ Κλόουζ και ο ιερέας-μέλος της επιτροπής επιλογής δηλώνουν ότι «η ουσία παραμένει». Όμως η εικόνα μιλά από μόνη της: μια παράδοση αιώνων αντικαθίσταται από μια ακραία εκδοχή «μοντερνισμού» που μοιάζει να μην σέβεται τίποτα από το χριστιανικό μήνυμα των Χριστουγέννων.
Κι όμως, παρά τον θόρυβο και τις αντιδράσεις, η πόλη όχι μόνο στηρίζει το έργο, αλλά το μονιμοποιεί: από τριετές συμβόλαιο, η εγκατάσταση κλείδωσε για οκταετή παραμονή στα Winter Wonders.
Όλα αυτά με κόστος που αγγίζει τις 60.000 ευρώ για μια «Γέννηση»… χωρίς πρόσωπα. Μια απόφαση που πολλοί θεωρούν καθαρή περιφρόνηση προς τη χριστιανική παράδοση της Ευρώπης, και που δείχνει πως φέτος στις Βρυξέλλες, το Πνεύμα των Χριστουγέννων μάλλον έχασε το δικό του πρόσωπο.
The nativity scene in Brussels is faceless to make it more inclusive and avoid offending Muslims. ABOMINABLE. pic.twitter.com/1tvgUVykn8
— RadioGenoa (@RadioGenoa) November 30, 2025





