Από την 1η Δεκεμβρίου τίθεται σε ισχύ η υποχρεωτική δυνατότητα πληρωμής μέσω IRIS σε όλες τις λιανικές συναλλαγές, όπως γνωστοποιεί η ΑΑΔΕ.
Η φορολογική διοίκηση ολοκληρώνει το πλαίσιο διασύνδεσης των ταμειακών συστημάτων με τις τεχνολογίες άμεσων πληρωμών, εντάσσοντας τις Instant Payments και καθορίζοντας αναλυτικά τις τεχνικές προδιαγραφές.
Σύμφωνα με τις αποφάσεις του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, και μετά από διαβούλευση με φορείς της αγοράς, υιοθετείται η αρχή «Είσπραξη πληρωμής (κάρτα, IRIS) – Υποχρεωτική έκδοση απόδειξης από το ταμειακό σύστημα».
Παράλληλα, επικαιροποιούνται τα πρωτόκολλα των προηγούμενων αποφάσεων (Α.1098/2022 και Α.1155/2023), ορίζοντας τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις θα δέχονται άμεσες πληρωμές στο Σημείο Πώλησης.
Οι επιχειρήσεις θα υποδέχονται τις πληρωμές IRIS μέσω:
- Τερματικού POS,
- Υπηρεσιών Παρόχου Ηλεκτρονικής Έκδοσης Στοιχείων.
Προθεσμίες συμμόρφωσης
Ορίζονται επίσης συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα για τους εμπλεκόμενους φορείς:
Πάροχοι Υπηρεσιών/Μέσων Πληρωμών (Acquirers & NSPs):
- Έως τις 28/11/2025 πρέπει να καταθέσουν επικαιροποιημένη Δήλωση Συμμόρφωσης με τις νέες προδιαγραφές.
Επιχειρήσεις ΦΗΜ & ERP (εισαγωγή, κατασκευή, εμπορία, υποστήριξη):
- Προθεσμία επίσης έως 28/11/2025 για υποβολή επικαιροποιημένης Δήλωσης Συμβατότητας σύμφωνα με τις αποφάσεις Α.1159/2025 και Α.1162/2025.





