Νέο μέτωπο έντασης ανοίγει στην Κέρκυρα με αφορμή τη δημιουργία και τη διασύνδεση Πειραματικών Σχολείων, την ώρα που το Υπουργείο Παιδείας προχωρά στην επέκταση του θεσμού σε ολόκληρη τη χώρα.
Με την ίδρυση 13 νέων Πειραματικών Σχολείων την επόμενη διετία, ο συνολικός αριθμός τους πανελλαδικά αναμένεται να φτάσει τα 133 έως το 2027, εξέλιξη που προκαλεί έντονες συζητήσεις και αντιδράσεις σε τοπικό επίπεδο.
Στο επίκεντρο βρίσκεται η διασύνδεση του 14ου Πειραματικού Νηπιαγωγείου Κερκύρας και του 4ου Πειραματικού Δημοτικού με το 7ο Πειραματικό Ημερήσιο Γυμνάσιο, μια αλλαγή που, σύμφωνα με τον σύλλογο γονέων και κηδεμόνων, δημιουργεί σοβαρά ζητήματα ισότητας και πρόσβασης. Όπως τονίζεται, οι μαθητές του Πειραματικού Δημοτικού θα συνεχίζουν αυτόματα στο Πειραματικό Γυμνάσιο, ενώ οι υπόλοιπες θέσεις θα καλύπτονται μέσω κλήρωσης, αφήνοντας εκτός παιδιά που μέχρι σήμερα θεωρούσαν δεδομένη τη σχολική τους συνέχεια.
Οι γονείς προειδοποιούν ότι το νέο μοντέλο θα οδηγήσει οικογένειες σε αναγκαστική αναζήτηση σχολείου, την ώρα που τα γενικά σχολεία της περιοχής λειτουργούν ήδη στα όρια τους, με 25 και 26 μαθητές ανά τμήμα. Παρότι οι αποστάσεις εντός της πόλης δεν χαρακτηρίζονται απαγορευτικές, η πίεση στο εκπαιδευτικό σύστημα αυξάνεται.
Επιπλέον, καθώς η κλήρωση επιτρέπει τη συμμετοχή μαθητών από ολόκληρο τον νομό Κερκύρας, εκφράζονται φόβοι ότι κάποιοι γονείς θα δηλώνουν συμμετοχή χωρίς να τους απασχολεί η καθημερινή μετακίνηση πολλών χιλιομέτρων, δημιουργώντας ανισότητες στην πράξη.
Ο πρόεδρος του συλλόγου γονέων ξεκαθαρίζει ότι δεν υπάρχει συνολική αντίθεση στον θεσμό των Πειραματικών Σχολείων, ωστόσο το πρόβλημα, όπως λέει, είναι βαθύτερο. Κάνει λόγο για κατηγοριοποίηση σχολείων, με Πειραματικά, Πρότυπα και Ωνάσεια, γεγονός που οδηγεί σε κατακερματισμό της γνώσης και πλήγμα στο ενιαίο εκπαιδευτικό μοντέλο.
Την ίδια στιγμή, υποστηρικτές του θεσμού επισημαίνουν ότι τα Πειραματικά Σχολεία λειτουργούν εδώ και δεκαετίες με κλήρωση και συγκεκριμένα κριτήρια, αναδεικνύοντας μαθητές που διακρίθηκαν στην επιστήμη και την έρευνα, εντός και εκτός Ελλάδας. Τονίζουν ότι η αριστεία και η προσπάθεια δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται ως ταμπού και ότι η εκπαίδευση οφείλει να καλλιεργεί κριτική σκέψη και υψηλές προσδοκίες.
Η αντιπαράθεση στην Κέρκυρα αποτυπώνει ένα ευρύτερο δίλημμα που απλώνεται σε όλη τη χώρα: επέκταση της εκπαιδευτικής επιλογής ή διάρρηξη της ισότητας. Και η συζήτηση μόλις ξεκίνησε.






