Η κλιμάκωση της έντασης μεταξύ Ιράν και Ισραήλ προκαλεί έντονες ανησυχίες για την ασφάλεια των θαλάσσιων εμπορικών διαδρόμων, με αποτέλεσμα τα Στενά του Ορμούζ να επανέρχονται δυναμικά στο επίκεντρο της διεθνούς προσοχής.
Η συγκεκριμένη θαλάσσια δίοδος, που αποτελεί μία από τις πιο κρίσιμες πύλες μεταφοράς πετρελαίου και εμπορευμάτων παγκοσμίως, ήδη επιβαρύνει σημαντικά τη ναυτιλία λόγω των υψηλών ασφαλίστρων πολεμικού κινδύνου.
Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, τα ασφάλιστρα κυμαίνονται από 0,05% έως 0,07% της αξίας του πλοίου για παραμονή επτά ημερών στην περιοχή. Για ένα VLCC αξίας 100 εκατ. δολαρίων, το κόστος αυξάνεται από 125.000 σε 200.000 δολάρια.
Όπως αποκαλύπτουν οι Financial Times, η ασφάλιση πλοίων στην περιοχή έχει αυξηθεί άνω του 60% από την έναρξη της κρίσης. Παράλληλα, σύμφωνα με την Clarksons Research, το κόστος ναύλωσης μεγάλων πετρελαιοφόρων μέσω του Ορμούζ έχει υπερδιπλασιαστεί. Η ημερήσια τιμή για ένα VLCC που μεταφέρει 2 εκατ. βαρέλια από τον Περσικό Κόλπο προς την Κίνα, εκτινάχθηκε από 19.998 σε 47.609 δολάρια σε μόλις λίγες ημέρες.
Η αύξηση αυτή ξεπερνά κατά πολύ το 12% του δείκτη Baltic Dirty Tanker, που παρακολουθεί τις παγκόσμιες τιμές των δεξαμενόπλοιων.