Νέα πολιτική σύγκρουση πυροδοτείται στο ευρωπαϊκό προσκήνιο, καθώς ο πρωθυπουργός της Ισπανίας, Πέδρο Σάντσεθ, απηύθυνε αυστηρή προειδοποίηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να μην εξασθενήσει την απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με εκπομπές CO2 από το 2035.
Σε επιστολή του προς την πρόεδρο της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, ο Σάντσεθ επισημαίνει ότι οποιαδήποτε χαλάρωση θα υπονομεύσει τις προσπάθειες εκσυγχρονισμού της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας και θα θέσει σε κίνδυνο θέσεις εργασίας.
Η επιστολή, που ήρθε στο φως καθώς η Κομισιόν ετοιμάζει ανακοινώσεις για την πολιτική αυτή την Τρίτη, καταδεικνύει την πίεση που ασκούν κράτη όπως η Γερμανία και η Ιταλία, υποστηρίζοντας ότι η πλήρης απαγόρευση των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης απειλεί τη διεθνή ανταγωνιστικότητα των βιομηχανιών τους απέναντι στην Κίνα.
Ο Σάντσεθ όμως δεν διστάζει να αντιπαρατεθεί: τονίζει ότι η οποιαδήποτε επιπλέον χαλάρωση της πολιτικής για το 2035 θα μπορούσε να καθυστερήσει κρίσιμες επενδύσεις σε μονάδες παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων και να αποσταθεροποιήσει την αγορά. «Απορρίπτουμε κατηγορηματικά την ιδέα να συνεχίσουν να κυκλοφορούν στην αγορά αυτοκίνητα με ρυπογόνες τεχνολογίες μετά το 2035», αναφέρει χαρακτηριστικά, καλώντας παράλληλα για την υιοθέτηση «πράσινης ετικέτας χάλυβα» και ελάχιστη συμμετοχή ευρωπαϊκής παραγωγής στα νέα οχήματα.
Η αντιπαράθεση εντείνεται καθώς κορυφαίος Γερμανός ευρωβουλευτής προανήγγειλε ότι η Επιτροπή ενδέχεται να προτείνει μείωση των στόχων CO2 στο 90% για το 2035, αντί για πλήρη μηδενισμό ρύπων, υποχωρώντας από το αρχικό σχέδιο που προέβλεπε καθαρή απαγόρευση των συμβατικών κινητήρων.
Η πρόταση αυτή έχει ήδη προκαλέσει αντιδράσεις όχι μόνο από χώρες που έχουν επενδύσει στην ηλεκτροκίνηση, όπως η Σουηδία με την Volvo, αλλά και από εργατικά και παραγωγικά συμφέροντα που θεωρούν ότι οποιαδήποτε οπισθοδρόμηση θα αποτελέσει «προδοσία» των επενδύσεων εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ σε νέες τεχνολογίες.






