Αποκαλύφθηκαν οι απόκρυφες σημειώσεις του Ντέιβιντ Μπάουι με το τελευταίο του έργο – Βρέθηκαν κλειδωμένες στο γραφείο του

Κοινοποίηση:
pigi-otgr-38

Όταν ο Ντέιβιντ Μπάουι έφυγε από τη ζωή το 2016, το τελευταίο του άλμπουμ, Blackstar, αποτέλεσε το κύκνειο άσμα του, επηρεασμένο έντονα από τη μάχη του με τον καρκίνο και τη συνειδητοποίηση της θνητότητας. Ωστόσο, τους τελευταίους μήνες της ζωής του είχε ξεκινήσει ένα άγνωστο μέχρι σήμερα πρότζεκτ: ένα «μιούζικαλ του 18ου αιώνα» που ο ίδιος ονόμαζε The Spectator, για το οποίο δεν γνώριζε κανείς – ούτε οι στενοί συνεργάτες του.

Οι σημειώσεις του βρέθηκαν κλειδωμένες στο προσωπικό του γραφείο στη Νέα Υόρκη, προσβάσιμο μόνο σε εκείνον και την προσωπική του βοηθό. Οι αρχειονόμοι που ανακάλυψαν το υλικό το παρέδωσαν στο Μουσείο Victoria & Albert, μαζί με το υπόλοιπο αρχείο του Bowie, που περιλαμβάνει περίπου 90.000 αντικείμενα.

Το μιούζικαλ ήταν εμπνευσμένο από την ομώνυμη εφημερίδα του 18ου αιώνα, The Spectator, που σχολίαζε τη ζωή των Λονδρέζων το 1711-1712. Σε σημειωματάριό του, ο Bowie κατέγραφε ιδέες για ιστορίες και χαρακτήρες, όπως δύο αδελφές – η μία όμορφη αλλά αλαζονική και η άλλη απλή αλλά καλοσυνάτη.

Η δημιουργική του έμπνευση επικεντρωνόταν στον εγκληματικό υπόκοσμο της εποχής, με σκηνές χειρουργών που μάχονταν για πτώματα μετά από δημόσιες εκτελέσεις και με πιθανούς χαρακτήρες όπως ο ληστής Jack Sheppard και ο διαβόητος «thief-taker general» Jonathan Wild. Τον ενδιέφεραν επίσης συμμορίες όπως οι Mohocks, που τρομοκρατούσαν το Λονδίνο του 1712. Όπως εξηγεί ο καθηγητής Μπομπ Χάρις της Οξφόρδης, η πόλη εκείνη την εποχή ήταν γεμάτη αντιθέσεις, ζωντάνια και συγκρούσεις, στοιχεία που φαίνεται ότι γοήτευαν τον Bowie.

Επιπλέον, οι σημειώσεις του αποκαλύπτουν το ενδιαφέρον του για την εξέλιξη της σάτιρας στον 18ο αιώνα, καλλιτέχνες όπως οι William Hogarth και Joshua Reynolds, καθώς και τον τρόπο που τα μιούζικαλ χρησιμοποιούνταν ως πολιτικά σχόλια απέναντι στην κυβέρνηση του Ρόμπερτ Ουόλπολ. Η επιμελήτρια του V&A, Μαντλέν Χάντον, σημειώνει ότι ο Bowie πιθανότατα συνέδεε τη δύναμη της τέχνης τότε με το παρόν, βλέποντας τη δυνατότητα της τέχνης να προκαλεί αλλαγές σε πολιτικά ταραγμένες εποχές.

Στο νέο Κέντρο David Bowie που θα ανοίξει στο V&A East Storehouse στο Χάκνεϊ στις 13 Σεπτεμβρίου, θα εκτεθούν περίπου 200 αντικείμενα, ανάμεσά τους και οι σημειώσεις για το The Spectator, το γραφείο του καλλιτέχνη και προσωπικά του αντικείμενα. Η Χάντον τονίζει πως η συλλογή αναμένεται να εμπνεύσει νέες γενιές δημιουργών, δείχνοντας όχι μόνο το έργο του Bowie αλλά και τη διαδικασία πίσω από τη δημιουργία του.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response