Αλλαγή Σιδηροτροχιών στο Μετρό της Αθήνας – Η ανακοίνωση της ΣΤΑ.ΣΥ.

Κοινοποίηση:

Μετά από 25 χρόνια συνεχούς λειτουργίας, το Μετρό της Αθήνας προχωρά για πρώτη φορά σε εκτεταμένη αντικατάσταση σιδηροτροχιών στο βασικό του δίκτυο, στο πλαίσιο προληπτικής συντήρησης και αναβάθμισης των υποδομών. Η ΣΤΑ.ΣΥ ανακοίνωσε την υπογραφή των σχετικών συμβάσεων για την εκτέλεση του έργου, συνολικού προϋπολογισμού 7,3 εκατομμυρίων ευρώ.

Το έργο αφορά την αντικατάσταση 32 χιλιομέτρων ραγών στις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό (Σεπόλια – Δάφνη & Μοναστηράκι – Εθνική Άμυνα), σε σημεία που παρουσιάζουν αυξημένη καταπόνηση, κυρίως σε καμπύλα τμήματα. Η παρέμβαση δεν γίνεται εξαιτίας φθορών, αλλά στοχεύει στην πρόληψη προβλημάτων, με βάση τεχνικά δεδομένα και εκτιμήσεις διάρκειας ζωής των υλικών.

Η σύμβαση υπεγράφη την Πέμπτη 7 Αυγούστου 2025, παρουσία του Αναπληρωτή Υπουργού Μεταφορών, Κωνσταντίνου Κυρανάκη, και του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών, Στέλιου Σακαρέτσιου. Ανάδοχος του έργου είναι η κοινοπραξία «Λεονάρδος Ρήγας Τεχνική Α.Ε.» και «Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ», ενώ η προμήθεια των σιδηροτροχιών, που βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη, υλοποιείται από την εταιρεία «Άρτεμη Α.Ε.».

Το κύριο έργο έχει κόστος 4.841.900 € (χωρίς ΦΠΑ), ενώ η αξία της προμήθειας σιδηροτροχιών ανέρχεται σε 2.441.219 € (χωρίς ΦΠΑ). Η ολοκλήρωση των εργασιών προβλέπεται έως τα τέλη του 2026, χωρίς παρεκκλίσεις από το αρχικό χρονοδιάγραμμα.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός κ. Κυρανάκης δήλωσε:

«Προχωράμε έγκαιρα και με σχέδιο, λειτουργώντας προληπτικά. Κάθε τέτοια παρέμβαση είναι μια ουσιαστική επένδυση στην καθημερινότητα και την ασφάλεια των πολιτών».

Από την πλευρά του, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑ.ΣΥ, Αθανάσιος Κοτταράς, τόνισε ότι το έργο αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου αναβάθμισης που περιλαμβάνει όλες τις Γραμμές του Μετρό, το τροχαίο υλικό, την επιδομή, τα συστήματα, αλλά και την ενίσχυση του προσωπικού και των εσόδων της εταιρείας.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response