Το πρόσφατο δυστύχημα στην Ινδία με Boeing 787 Dreamliner, το οποίο συνέβη κατά την απογείωση, επαναφέρει στο προσκήνιο ένα κρίσιμο στατιστικό δεδομένο για την ασφάλεια των αερομεταφορών, σύμφωνα με το οποίο οι πιο επικίνδυνες στιγμές μιας πτήσης δεν είναι στον αέρα, αλλά στα τελευταία λεπτά της και λιγότερο κατά τη διάρκεια της απογείωσης.
Σύμφωνα με τη στατιστική έκθεση της Boeing για τα αεροπορικά ατυχήματα (Statistical Summary of Commercial Jet Airplane Accidents), την οποία παρουσιάζει σε επεξεργασμένη μορφή το Reuters και καλύπτει την περίοδο 2015–2024, η φάση της προσγείωσης είναι η πιο επικίνδυνη.
Όπως προκύπτει από τα δεδομένα, τα περισσότερα σοβαρά ή θανατηφόρα περιστατικά συμβαίνουν τη στιγμή που το αεροσκάφος αγγίζει τον διάδρομο προσγείωσης.
Η προσγείωση θεωρείται εξαιρετικά απαιτητική για πολλούς λόγους. Οι πιλότοι καλούνται να εκτελέσουν μία άσκηση ακριβείας, συνυπολογίζοντας μεταβλητές όπως ταχύτητα, γωνία καθόδου, καιρικά φαινόμενα και την κατάσταση του διαδρόμου. Κάθε απόκλιση, κάθε δευτερόλεπτο καθυστέρησης, μπορεί να είναι καθοριστικό. Σε αεροδρόμια με περιορισμένες υποδομές, όπως πολλά της Νότιας Ασίας, οι πιθανότητες ατυχήματος αυξάνονται ραγδαία.
Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι η φάση της πτήσης σε σταθερό ύψος, αυτή που διαρκεί τις περισσότερες ώρες, παρουσιάζει ελάχιστα ατυχήματα, επιβεβαιώνοντας την άποψη ότι ο κίνδυνος στην αεροπλοΐα δεν αυξάνεται με το χρόνο στον αέρα, αλλά με την πολυπλοκότητα των μεταβάσεων από και προς αυτόν.