Αυτοκινητικό έμφραγμα στα ευρωπαϊκά λιμάνια με φόντο τους δασμούς του Τραμπ

Κοινοποίηση:

Το λιμάνι της Αμβέρσας-Βρυξελλών έχει μετατραπεί σε ένα τεράστιο πάρκινγκ αυτοκινήτων με χιλιάδες αυτοκίνητα, φορτηγά, φορτηγά και τρακτέρ που κατευθύνονται στις ΗΠΑ να παραμένουν αδρανή, καθώς οι κατασκευαστές προσπαθούν να αποτρέψουν τα χειρότερα από τους δασμούς του Ντόναλντ Τραμπ.

Τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το λιμάνι δείχνουν πτώση 15,9% στη μεταφορά νέων επιβατικών αυτοκινήτων και φορτηγών προς τις ΗΠΑ το πρώτο εξάμηνο του 2025 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, με την απότομη πτώση να εμφανίζεται τον Μάιο – ένα μήνα μετά την ανακοίνωση των δασμών του προέδρου των ΗΠΑ για την «ημέρα απελευθέρωσης».

 Οι εξαγωγές φορτηγών και αυτού που αποκαλούν «υψηλό και βαρύ εξοπλισμό» είναι μειωμένες κατά σχεδόν ένα τρίτο, στο 31,5%.

Η κατηγορία αυτή περιλαμβάνει τρακτέρ και οχήματα κατασκευών, με την πτώση στις διατλαντικές μετακινήσεις να αντανακλά ίσως τον αντίκτυπο που θα είχε ένας δασμός 25% σε οχήματα που μπορεί να κοστίζουν πάνω από 100.000 δολάρια (74.430 λίρες).

 Το λιμάνι είναι ένας από τους μεγαλύτερους κόμβους μεταφοράς αυτοκινήτων στον κόσμο, μεταφέροντας περισσότερα από 3 εκατ. οχήματα σε όλο τον κόσμο το 2024.

«Οι προοπτικές για το δεύτερο εξάμηνο του έτους παραμένουν αβέβαιες. Πολλά θα εξαρτηθούν από το αν θα επιτευχθεί εμπορική συμφωνία μεταξύ της ΕΕ και των ΗΠΑ έως την 1η Αυγούστου», αναφέρει το λιμάνι σε ανακοίνωσή του, σύμφωνα με τον Guardian.

Πλήγμα για τις αυτοκινητοβιομηχανίες

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, από τη Volkswagen έως τη Volvo, ήλπιζαν ότι μια συμφωνία θα είχε σφραγιστεί την περασμένη εβδομάδα, αφού έληγε η αρχική προθεσμία του Τραμπ για μια συμφωνία με την ΕΕ για τους δασμούς.

Πριν από την άφιξη του Τραμπ στον Λευκό Οίκο πλήρωναν δασμό 2,5% στις εξαγωγές, αλλά από τον Απρίλιο επιβαρύνονται με επιπλέον 25%, προσθέτοντας δεκάδες χιλιάδες δολάρια στην τιμή ενός οικογενειακού αυτοκινήτου στις ΗΠΑ.

Τα λιμάνια σε όλη την Ευρώπη δοκιμάστηκαν από το Brexit, την πανδημία του κοροναϊού, τη συμφόρηση των λιμανιών που προκλήθηκε από την έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων το 2024, με τη συμφόρηση να αποτελεί ένα ευρέως διαδεδομένο ζήτημα σε όλα τα βόρεια λιμάνια, δήλωσε ο Justin Atkin, ο εκπρόσωπος του λιμανιού του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ιρλανδίας στο λιμάνι της Αμβέρσας-Βρυξελλών.

Σε σύγκριση με το Brexit, ο αντίκτυπος των δασμών ήταν «πιο άμεσο σοκ», είπε.

«Με την πανδημία, είχαμε κλείδωμα, μετά βγήκαμε από το κλείδωμα, μετά επιστρέψαμε στο κλείδωμα και οι άνθρωποι συνήθισαν να το διαχειρίζονται αφού ήταν απροετοίμαστοι. Ενώ εδώ … οι άνθρωποι μίλησαν για δασμούς κατά την προετοιμασία [για τον Τραμπ], αλλά δεν νομίζω ότι κανείς περίμενε το επίπεδο και τη σοβαρότητα της στιγμιαίας δράσης».

Το λιμάνι δεν μπόρεσε να προσδιορίσει τον αριθμό των αυτοκινήτων που περίμεναν να μεταφερθούν, αλλά δήλωσε ότι ήταν χιλιάδες.

Ο Atkin δήλωσε ότι υπάρχουν επίσης ενδείξεις ότι κινεζικά αυτοκίνητα αποθηκεύονται στο λιμάνι, γεγονός που μπορεί να αντικατοπτρίζει μια εκτροπή του εμπορίου από τις ΗΠΑ με το Πεκίνο να αντιμετωπίζει δασμολογικά εμπόδια.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response