Αυστηροποιείται ο Κ.Ο.Κ.: Έως και 10 χρόνια φυλάκιση για όσους κατανάλωσαν αλκοόλ και προκάλεσαν θανατηφόρα τροχαία – Τι άλλα αλλάζουν αν περάσει το νομοσχέδιο

Κοινοποίηση:
Kinisi-Kifisos

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο που έχει κατατεθεί στη Βουλή, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα υποστεί σημαντικές αλλαγές. Οι ποινές για τις παραβάσεις θα είναι πλέον κλιμακωτές και τα πρόστιμα θα αποστέλλονται ψηφιακά στους παραβάτες.

 

Η πρώτη και πιο σημαντική αλλαγή σχετίζεται με τη χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση. Το νέο πλαίσιο που προτείνεται από τον Νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας περιλαμβάνει αυστηρές ποινές για τους οδηγούς που εντοπίζονται να χρησιμοποιούν το κινητό τους τηλέφωνο ενώ οδηγούν.

Στην περίπτωση που ένας οδηγός συλληφθεί για πρώτη φορά να κρατά το κινητό στο χέρι κατά την οδήγηση, θα επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 350 ευρώ και αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για 30 ημέρες.

Εάν ο ίδιος οδηγός επαναλάβει την παράβαση, δηλαδή πιαστεί ξανά να χρησιμοποιεί το κινητό κατά την οδήγηση, το πρόστιμο θα αυξάνεται στα 1000 ευρώ και η αφαίρεση του διπλώματος θα επεκτείνεται σε 180 ημέρες.

Για τρίτη φορά που θα διαπιστωθεί η ίδια παράβαση, το πρόστιμο θα φτάνει τα 2000 ευρώ και η αφαίρεση του διπλώματος θα διαρκεί ένα έτος. Αυτές οι αλλαγές στο νομοθετικό πλαίσιο αποσκοπούν στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και στην πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων που σχετίζονται με τη χρήση κινητών τηλεφώνων.

 

Αξίζει να σημειωθεί πως η νέα μεγάλη αλλαγή έχει να κάνει κυρίως και για τους δικυκλιστές, αφού για πρώτη φορά, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα προβλέπει πρόστιμα ακόμη και για τους συνεπιβάτες μηχανής, οι οποίοι δεν θα φορούν το κράνος ασφαλείας. Μέχρι τώρα, το πρόστιμο επιβαλλόταν κανονικά στον αναβάτη της μηχανής, στον οδηγό δηλαδή, πλέον θα υπάρχει πρόστιμο και για κάποιον ο οποίος ανεβαίνει σε δίκυκλο και δεν φοράει το κράνος ασφαλείας.

Τι προβλέπεται για τα ταξί και το βασικό αίτημά τους για την χρήση λεωφορειολωρίδας.

Στις λεωφορειολωρίδες Θα μπορούν να κινούνται τα ταξί μηδενικών ρύπων και εκεί που έχουν τη δυνατότητα να μεταφέρουν άτομα με αναπηρία.

Τα υπόλοιπα ταξί, θα μπορούν να μπαίνουν στις λεωφορειολωρίδες μόνο για επιβίβαση και αποβίβαση κόσμου, πάντα πίσω από το λεωφορείο.

Αλλαγές προβλέπει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και για τα όρια ταχύτητας, αφού στην ουσία μειώνει τα όρια ταχύτητας για την κυκλοφορία μέσα στην πόλη και αυξάνει την κυκλοφορία εκτός αστικού ιστού. Συγκεκριμένα αυτά διαμορφώνονται ως εξής:

  • 30 χιλιόμετρα την ώρα για δρόμους μικρού πλάτους, χωρίς νησίδα, για παράδειγμα σε γειτονιές μπροστά από σπίτια ή σχολεία
  • 50 χιλιόμετρα την ώρα για βασικούς αστικούς δρόμους με νησίδα και
  • 140 χιλιόμετρα την ώρα – όπου αυξάνεται το όριο ταχύτητας – στους αυτοκινητόδρομους, μετά ωστόσο από διαβούλευση και λόγω της μείωσης των θανατηφόρων τροχαίων.

 

Όσον αφορά τους αυτοσχέδιους αγώνες που στήνουν πολλοί σε διάφορα σημεία της Αττικής και σε διάφορα σημεία της χώρας, τις «κόντρες» και την υπερβολική ταχύτητα που καταγράφεται όταν αυτή ξεπερνάει ακόμα και τα 200 χιλιόμετρα την ώρα, οι ποινές θα κλιμακώνονται ως εξής:

  • Στην πρώτη παράβαση που κάποιος πιαστεί να κάνει κόντρα με το όχημά του και να αναπτύσσει ιλιγγιώδη ταχύτητα, θα επιβάλλεται πρόστιμο 2.000 ευρώ και αφαίρεση διπλώματος για 1 έτος
  • στη δεύτερη φορά – σε περίπτωση υποτροπής -, το πρόστιμο διπλασιάζεται στις 4.000 ευρώ με αφαίρεση άδειας για 2 έτη
  • στην τρίτη φορά, το πρόστιμο θα αγγίζει τις 8.000 ευρώ, ενώ ο παραβάτης θα στερείται το δίπλωμά του για 4 έτη

Σημειώνεται πως υπάρχει και μια αλλαγή που έχει να κάνει κυρίως με την πρόκληση θανατηφόρων ατυχημάτων και δυστυχημάτων, όπου θα υπάρχει ακόμη και σύνδεση με τον ποινικό κώδικα, αφού αν κάποιος προκαλέσει δυστύχημα και αφαιρέσει ζωή, εφόσον έχει καταναλώσει αλκοόλ ή κινείται με υπερβολική ταχύτητα, θα έχει πλέον και πολύ σοβαρές ποινικές κυρώσεις με φυλάκιση ακόμη και 10 ετών χωρίς αναστολή.

Η βασικότερη τομή έχει να κάνει κυρίως με την επιβολή των προστίμων, καθώς από τον Σεπτέμβριο ενεργοποιούνται, όπως ανέφερε ο υπουργός Μεταφορών, οι κάμερες ασφαλείας στην Αττική και πλέον τα πρόστιμα θα επιβάλλονται ψηφιακά και θα αποστέλλονται απ’ ευθείας στους παραβάτες οδηγούς μέσα από το gov.gr. Όποιος δηλαδή κάνει την οποιοδήποτε παράβαση θα καταγράφεται από τις κάμερες και η κλήση θα φτάνει σπίτι του προκειμένου να πληρώσει το προβλεπόμενο διοικητικό πρόστιμο ή να παραδώσει την άδειά του και το δίπλωμά του ή και τις πινακίδες του, αναλόγως με την παράβαση.

 

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response