Το διάδημα και το σετ ζαφειριών των βασιλισσών Μαρίας-Αμελίας και Ορτάνσας
Ανάμεσα στα κλοπιμαία βρίσκεται το διάδημα από το σετ ζαφειριών των βασιλισσών Μαρίας-Αμελίας και Ορτάνσας, διακοσμημένο με ζαφείρια Σρι Λάνκα και διαμάντια. Με ύψος 6,2 εκατοστά και πλάτος 10,7 εκατοστά, το κόσμημα αυτό ανήκε αρχικά στη βασίλισσα Ορτάνσα ντε Μποαρναί, κόρη της Ιωσηφίνας και μητέρα του Ναπολέοντα Γ΄, και στη συνέχεια στη Μαρία-Αμελία των Βουρβόνων-Σικελιών, σύζυγο του Λουδοβίκου-Φιλίππου.
Οι δράστες πήραν επίσης το κολιέ και ένα σκουλαρίκι από το ίδιο σετ, που παρέμεινε στην οικογένεια των Ορλεανών έως το 1985. Η προέλευση του κοσμήματος παραμένει ασαφής· επιστολές μεταξύ του δούκα της Ορλεάνης και της Ορτάνσας ντε Μποαρναί αναφέρουν ότι αγοράστηκε από τον μελλοντικό βασιλιά Λουδοβίκο-Φίλιππο, ενώ υπάρχουν και οικογενειακές ιστορίες που το συνδέουν με τη Μαρία Αντουανέτα.

Οι ληστές άρπαξαν επίσης το κολιέ και το ζευγάρι σκουλαρίκια με σμαράγδια που ανήκαν στη Μαρία-Λουίζα της Αυστρίας, δεύτερη σύζυγο του Ναπολέοντα Α΄. Το σετ ήταν δώρο γάμου του 1810, δημιουργία του κοσμηματοπώλη Φρανσουά-Ρενώ Νιτό, και αποτελείται από 32 σμαράγδια, δέκα σε σχήμα αχλαδιού, και πάνω από 1.100 διαμάντια.

Μεταξύ των θησαυρών που εκλάπησαν περιλαμβάνονται επίσης μία καρφίτσα γνωστή ως «καρφίτσα-λείψανο», ένα διάδημα της αυτοκράτειρας Ευγενίας, καθώς και ένας μεγάλος φιόγκος για κορσάζ διακοσμημένος με πολύτιμους λίθους.
Η Ευγενία ντε Μοντίχο, σύζυγος του Ναπολέοντα Γ΄, υπήρξε εμβληματική μορφή του Δευτέρου Αυτοκρατορικού Καθεστώτος. Θαυμάστρια της Μαρίας Αντουανέτας και της Ιωσηφίνας, συνδύαζε την κομψότητα με πολιτική επιρροή. Ως αντιβασίλισσα, υπήρξε η τελευταία γυναίκα που άσκησε καθήκοντα αρχηγού κράτους στη Γαλλία. Φιλάνθρωπη και προοδευτική, δημιούργησε τα «Οικονομικά Μαγειρεία».



Το μόνο αντικείμενο που έχει εντοπιστεί μέχρι στιγμής είναι το στέμμα της αυτοκράτειρας Ευγενίας, ύψους 13 εκατοστών και πλάτους 15 εκατοστών, διακοσμημένο με 1.354 διαμάντια, 1.136 ροζέτες και 56 σμαράγδια. Οι ληστές το εγκατέλειψαν κοντά στο μουσείο, κατεστραμμένο αλλά μέσα στη θήκη του.

Το στέμμα, έργο του αργυροχόου Αλεξάντρ-Γκαμπριέλ Λεμονιέ, δημιουργήθηκε για την Παγκόσμια Έκθεση του 1855 και αποτελεί σύμβολο της πολυτέλειας και του μεγαλείου της Δεύτερης Αυτοκρατορίας.
Καθώς η έρευνα συνεχίζεται, οι ειδικοί υπενθυμίζουν ότι τα κοσμήματα αυτά είναι αδύνατο να πωληθούν στην τωρινή τους μορφή. Η ιστορική και καλλιτεχνική αξία τους υπερβαίνει κάθε χρηματικό ποσό, καθιστώντας αυτή τη ληστεία μία από τις πιο εντυπωσιακές στην ιστορία του Λούβρου.
Διαβάστε τι συνέβη στο ονομαστό μουσείο μέσα από το makeleio.gr