Χρηστικές πληροφορίες για να μην «πελαγώσουμε» στις εφορίες! Μπλοκάκι: Πώς το ακυρώνουμε και πως το ανοίγουμε ξανά!

Κοινοποίηση:
k1a

Επαγγελματίες και «μπλοκάκια» που εξουθενώνονται από τα διπλά ασφαλιστικά χαράτσια σπεύδουν να κλείσουν τα βιβλία τους (έχουν δικαίωμα έως τις 31 Ιανουαρίου) για να αποφύγουν την επιβάρυνση που φτάνει έως και 370% στα υψηλά εισοδήματα.

Στο σημείο αυτό θα ήταν καλό να μάθουμε ορισμένες «τελευταίες» λεπτομέρειες, αναφορικά με την εισφορές των ελευθέρων επαγγελματιών και τι θα χρειαστεί να κάνουμε αν θελήσουμε να κλείσουμε το μπλοκάκι μας.

1. Πώς διαμορφώνονται τα ποσά των νέων επαγγελματιών;

Τα ποσά των εισφορών υπέρ σύνταξης και υγείας με βάση το κατώτατο και το ανώτατο όριο θα κυμαίνονται:

α) από 158 έως 1580 ευρώ το μήνα για τους ελεύθερους επαγγελματίες

β) από 222 ευρώ έως 2.224 ευρώ για τους επιστήμονες καθώς καλούνται να πληρώσουν επιπλέον 7% εισφορά για επικουρική ασφάλιση και 4% για εφάπαξ

γ) από 87 έως 1242 ευρώ το μήνα για τους αγρότες.

2, Πώς θα γίνεται ο επιμερισμός του ασφαλίστρου σε εργοδότη και εργαζόμενο για τους αμειβόμενους με μπλοκάκι σε έως δύο εργοδότες;

Ο νόμος προβλέπει τον επιμερισμό των εισφορών κατά 13,3% στους εργοδότες και κατά 6,67% στους εργαζόμενους.

Για τις περιπτώσεις εξαρτημένης εργασίας , προβλέπεται η δημιουργία μια ενιαίας πλατφόρμας τύπου ΕΡΓΑΝΗ με μηνιαία υποχρέωση αναγγελίας αλλά και ελέγχου των συμβάσεων , προκειμένου να αποδεικνύεται η σχέση εργασίας και το εάν ο ασφαλισμένος θα πληρώνει εισφορές ως μισθωτός, δηλαδή θα συμμετέχει και ο εργοδότης, ή ως ελεύθερος επαγγελματίας.

Πώς κάνουμε διακοπή επιχειρηματικής δραστηριότητας

Η διαδικασία της διακοπής δραστηριότητας είναι σχετικά απλή και μπορεί να τελειώσει αυθημερόν αν κάποιος είναι «φορολογικά εντάξει». Αρχικά θα πρέπει να προσέλθει στην υπηρεσία μητρώου της Δ.Ο.Υ. με την αστυνομική του ταυτότητα ή να στείλει εξουσιοδοτημένο άτομο με εξουσιοδότηση θεωρημένη με το γνήσιο της υπογραφής από ΚΕΠ ή Αστυνομία.

Από εκεί και πέρα οι διαδικασίες είναι τέσσερις:

1.     Η συμπλήρωση του εντύπου Μ4 που αφορά την διακοπή επιχειρηματικός δραστηριότητας Η συμπλήρωση του εντύπου δεν παρουσιάζει καμία δυσκολία, αφού αφορά προσωπικά στοιχεία και την αιτία της διακοπής όπου μπορείτε να αναγράψετε απλά «παύση εργασιών».

2.     Το τμήμα μητρώου όπου κατατίθεται το έντυπο Μ4, ελέγχει τα στοιχεία και δίδει στον φορολογούμενο ένα έντυπο με το οποίο θα πρέπει να περάσει από τα τμήματα της Εφορίας και να μαζέψει τις απαραίτητες υπογραφές, με τελευταίο το τμήμα του πρώην ΚΦΑΣ ή ΚΒΣ όπου θα πρέπει να συμπληρώσετε το Έντυπο Β1.που αφορά εγγραφή και διαγραφή στοιχείων του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων .

3.     Στα τμήματα της Δ.Ο.Υ που θα «επισκεφτείτε», είναι πιθανόν να περιλαμβάνεται και το Τμήμα Ελέγχου της Δ.Ο.Υ, όπου μπορεί να ζητηθεί να συμπληρώσετε μια υπεύθυνη δήλωση του .

4.     Μετά το «πέρασμα» από τα τμήματα καταλήγετε και πάλι στο τμήμα Μητρώου, όπου γίνεται η διακοπή των εργασιών και λαμβάνετε τη σχετική Βεβαίωση Διακοπής.

Και αν κάποια στιγμή αποφασίσετε να ανοίξετε πάλι το μπλοκάκι σας θα πρέπει να κάνετε τα εξής 7 βήματα:

1ο βήμα: Βασική προεργασία με παραγγελία σφραγίδας, βιβλίο Εσόδων – Εξόδων ,ένα τριπλότυπο μπλοκ αποδείξεων παροχής υπηρεσιών, ένα τριπλότυπο μπλοκ τιμολογίων παροχής υπηρεσιών

2ο βήμα: Προεγγραφή στο επαγγελματικό επιμελητήριο που ανήκετε
3ο  βήμα: Εγγραφή στον ΟΑΕΕ – ΤΕΒΕ που ανήκετε
4ο βήμα:  Δήλωση έναρξης επαγγέλματος στη  ΔΟΥ
5ο βήμα: Ολοκλήρωση εγγραφής στον ΟΑΕΕ. – ΤΕΒΕ
6ο βήμα: Οριστική έγγραφη στο επαγγελματικό επιμελητήριο
7ο  βήμα:  Θεώρηση από ΔΟΥ βιβλίου και στοιχειών

Αν πάντως έχετε αμφιβολίες ή ελλείψεις στα βιβλία σας, απευθυνθείτε σε ένα φοροτεχνικό για να τα καλύψετε γιατί κάθε σφάλμα στο γκισέ της εφορίας τιμωρείται με πρόστιμο….

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: