Η κρίση τρώει τα σούπερ μάρκετ !!

Κοινοποίηση:
k9

Άλλαξε ο καταναλωτικός χάρτης λόγω της κρίσης και των capital control

Η οικονομική κρίση της τελευταίας εξαετίας σαρώνει την Ελληνική αγορά χονδρικής και λιανικής με τις μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων να βρίσκονται στο επίκεντρο καταιγιστικών αλλαγών που κυριολεκτικά ανατρέπουν τον μέχρι σήμερα γνωστό χάρτη της αγοράς.

Μαρινόπουλος

Η αλυσίδα Μαρινόπουλος, αρχικά, μείωσε σημαντικά το δίκτυο των καταστημάτων της. 70 περίπου εταιρικά καταστήματα έκλεισαν με στόχο το δίκτυο των καταστημάτων να μην ξεπεράσει τα 500 καταστήματα. Πάντως,  το μεγαλύτερο υπερμάρκετ Carrefour που διαθέτει ο Όμιλος στο Mall της Σόφιας (Βουλγαρία), συνολικής έκτασης 15.000 τ.μ., βρίσκεται σε διαδικασία πώλησης έναντι 16 εκατ. Ευρώ.

Βερόπουλος

Στις 28 Νοεμβρίου 2014 γνωστοποιήθηκε η συμφωνία εξαγοράς ποσοστού 60% του συνόλου των μετοχών της Χαλκιαδάκης Α.Ε. τις οποίες κατείχε η Βερόπουλος από την Σκλαβενίτης. Ταυτόχρονα, από το καλοκαίρι του 2014 ξεκίνησαν οι συζητήσεις μεταξύ των αλυσίδων Σκλαβενίτης και Βερόπουλος που κατέληξαν, σε μια κατ’ αρχήν συμφωνία με την οποία όλα τα εν Ελλάδι καταστήματα της Βερόπουλος εξαγοράζονταν, σε ποσοστό 60% των μετοχών της Βερόπουλος, από την Σκλαβενίτης. Τα capital controls όμως, οδήγησαν σε ναυάγιο την συμφωνία.

Σκλαβενίτης

Το Νοέμβριο του 2014 ανακοινώθηκε η εξαγορά του συνόλου των μετοχών της MAKRO Cash & Carry, από την Σκλαβενίτης έναντι 65 εκατομμυρίων ευρώ. Η σημαντική αυτή επένδυση σηματοδοτεί την είσοδό της Σκλαβενίτης στην αγορά της χονδρικής, ενώ παράλληλα επεκτείνει για πρώτη φορά τη δραστηριότητά της εκτός του Νομού Αττικής αφού από τα 9 συνολικά καταστήματα της MAKRO Cash & Carry τα επτά βρίσκονται σε μεγάλες πόλεις εκτός Αττικής.

Lidl Ελλάς

Η Ελληνική θυγατρική του Γερμανικού Ομίλου Lidl & Schwarz (Lidl Ελλάς) το 2015 παρέμεινε σταθερά στην τρίτη θέση της Ελληνικής αγοράς με τον ίδιο αριθμό καταστημάτων (221 καταστήματα) και κύκλο εργασιών στα επίπεδα του 1,7 δις Ευρώ.

Σύμφωνα πάντως με τις μέχρι τώρα ενδείξεις, το έτος 2015, την πρώτη θέση της Ελληνικής αγοράς κατέλαβε η αλυσίδα  ΑΒ Βασιλόπουλος με εκτιμώμενο κύκλο εργασιών της τάξεως των 2 δις ευρώ. Ο Σκλαβενίτης φαίνεται να ακολουθεί από κοντά. Σύμφωνα με τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό της Σκλαβενίτης ο κύκλος εργασιών της αλυσίδας το έτος 2014 ανήλθε σε 1,239 εκ. ευρώ ενώ το 2015, λόγω των εξαγορών, αναμένεται σημαντικά αυξημένος.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: