Το μήνυμα που ανατρίχιασε τους πάντες…. τι είχαν γράψει και πόσο αλλάζει τα πράγματα; Ένα σοκαριστικό γκράφιτι ήταν ζωγραφισμένο στο αεροσκάφος της EgyptAir που συνετρίβη ανοιχτά της Αλεξάνδρειας παρασύροντας στο θάνατο τους 66 επιβαίνοντες, αναφέρουν σε δημοσίευμα τους σήμερα οι New York Times.
Το μήνυμα «αυτό το αεροπλάνο θα το ρίξουμε», ήταν γραμμένο στα αραβικά, στο κάτω μέρος του αεροσκάφους πριν από δύο χρόνια, ενώ εκείνο βρισκόταν στο αεροδρόμιο του Καΐρου, σύμφωνα με άρθρο.
Οι άγνωστοι είχαν γράψει επίσης «προδότη» και «δολοφόνε» για τον πρόεδρος της χώρας Αμπντέλ Φάταχ αλ-Σίσι.
Τρεις αξιωματούχοι της Egyptair δήλωσαν πως αυτή η ενέργεια είχε γίνει λογικά από εργαζόμενους του αεροδρομίου του Καΐρου. Οι αξιωματούχοι, οι οποίοι μίλησαν υπό καθεστώς ανωνυμίας στους New York Times, δήλωσαν πως η πράξη είχε συνδεθεί με την πολιτική κατάσταση της Αιγύπτου εκείνη την περίοδο και όχι με κάποια απειλή προς την εταιρία.
Σύμφωνα με την εφημερίδα περιστατικά με απειλητικά μηνύματα είχαν βρεθεί κατ’ επανάληψη στο αεροσκάφος μετά την ανατροπή του προέδρου Μοχάμεντ Μόρσι στις 3 Ιουλίου 2013.
Ο πιλότος μιλούσε με τους Αιγύπτιους ελεγκτές μέχρι τη συντριβή
Εν τω μεταξύ, ένα νέο στοιχείο που αλλάζει τα δεδομένα για το τι συνέβη τα τελευταία λεπτά της μοιραίας πτήσης MS 804 της EgyptAir ήρθε στο φως της δημοσιότητας.
Το γαλλικό τηλεοπτικό κανάλι Μ6, επικαλούμενο ανώνυμο Γάλλο αξιωματούχο, υποστηρίζει ότι ο Αιγύπτιος πιλότος κατά τα τελευταία λεπτά πριν χαθεί το στίγμα του αεροσκάφους είχε συνομιλία αρκετών λεπτών με τους Αιγύπτιους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.
Στη συνομιλία αυτή, σύμφωνα με το γαλλικό κανάλι, ο πιλότος ενημέρωσε τους ελεγκτές για τον καπνό που είχε γεμίσει το αεροπλάνο (όπως αποκάλυψε η Deutsche Welle βάσει των στοιχείων που κατέγραψε το σύστημα επικοινωνίας αεροσκαφών ACARS (Aircraft Communication Adressing and Reporting System) υπήρξε καπνός στην τουαλέτα του Airbus και στη συνέχεια φωτιά στο μέρος όπου βρίσκονται όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα του αεροσκάφους).
Σύμφωνα με το Μ6 ο πιλότος μετά τη συνομιλία με τους Αιγύπτιους ελεγκτές αποφάσισε να προχωρήσει σε κάθοδο έκτακτης ανάγκης προκειμένου να καθαρίσει η άτρακτος από τους καπνούς.
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση από την ελληνική υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας, ο πιλότος δεν απαντούσε στις επανειλημμένες οχλήσεις των Ελλήνων ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας όταν εκείνοι ήθελαν να τον ενημερώσουν για τη μεταβίβαση επικοινωνίας και ελέγχου από το FIR Αθηνών στο FIR Καΐρου και μέχρι σήμερα ήταν γνωστό ότι η τελευταία συνομιλία που είχε ο πιλότος του μοιραίου Airbus ήταν αυτή με τους Έλληνες ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.