Χάος στο εμπόριο από την κατάρρευση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη – Τεράστια η ζημιά για τα logistics

Κοινοποίηση:
a9542849f4fde6d3638eda9c29cb1542_XL

Σημαντικές είναι οι συνέπειες για την παγκόσμια ναυτιλία και την εφοδιαστική αλυσίδα, από την κατάρρευση της γέφυρας Francis Scott Key στη Βαλτιμόρη.

Όλη η κυκλοφορία πλοίων από και προς το λιμάνι της Βαλτιμόρης έχει ανασταλεί μέχρι νεωτέρας, αν και το λιμάνι παραμένει ανοιχτό για τα φορτηγά, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών του Μέριλαντ Paul Wintefeld.
Πέρυσι, το λιμάνι διακίνησε 52,3 εκατ. τόνους ξένου φορτίου αξίας 80 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με την πολιτεία, όπως μεταδίδει το Sky News.
Εκτός από το φορτίο, περισσότεροι από 444.000 επιβάτες πραγματοποίησαν κρουαζιέρα από το λιμάνι το 2023.

Το λιμάνι είναι ένας σημαντικός κόμβος της ανατολικής ακτής των ΗΠΑ για τη ναυτιλία.
Η γέφυρα διασχίζει τον ποταμό Patapsco, τον οποίο χρησιμοποιούν τεράστια φορτηγά πλοία για να φτάσουν στον κόλπο Chesapeake και στη συνέχεια στον Ατλαντικό Ωκεανό.

Το Dali κατευθυνόταν από τη Βαλτιμόρη προς το Κολόμπο της Σρι Λάνκα και έπλεε με σημαία Σιγκαπούρης, σύμφωνα με τα στοιχεία της Marine Traffic.

Σε αδιέξοδο τα logistics

Οι εταιρείες logistics βρίσκονται σε αδιέξοδο μετά το κλείσιμο του λιμανιού της Βαλτιμόρης, ενός από τα πιο πολυσύχναστα λιμάνια των ΗΠΑ.
“Θα υπάρξουν δεκάδες εκτροπές την επόμενη εβδομάδα και εκατοντάδες τους επόμενους μήνες όσο η Βαλτιμόρη είναι κλειστή”, δήλωσε ο Richard Meade, αρχισυντάκτης του ναυτιλιακού περιοδικού Lloyd’s List, σύμφωνα με το CNBC.
Το κλείσιμο του λιμανιού της Βαλτιμόρης αποτελεί σημαντική διαταραχή, καθώς πρόκειται για ένα από τα πιο πολυσύχναστα λιμάνια των ΗΠΑ.
“Είναι το κορυφαίο αμερικανικό λιμάνι για την εισαγωγή και εξαγωγή αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών”, δήλωσε ο πρόεδρος Joe Biden σε δηλώσεις του για το περιστατικό.
“Περίπου 850.000 οχήματα περνούν από αυτό το λιμάνι κάθε χρόνο και θα το επαναφέρουμε σε λειτουργία το συντομότερο δυνατό”, πρόσθεσε.
“Δεκαπέντε χιλιάδες θέσεις εργασίας εξαρτώνται από αυτό το λιμάνι”.

Χάος

Σε σχόλιό του, ο Louis Navellier, πρόεδρος και ιδρυτής της Navellier & Associates, δήλωσε ότι “η τραγική κατάρρευση” της γέφυρας θα διαταράξει το εμπόριο “σε μεγάλο βαθμό”.
“Πρόκειται για το μεγαλύτερο λιμάνι εξαγωγής άνθρακα στην Αμερική.
Παιρνουν επίσης πολλά οχήματα.
Εξάγουν επίσης υγροποιημένο φυσικό αέριο … Είναι ένα χάος”.

Η γέφυρα πρέπει να “βγει από το νερό, διότι δεν είναι ασφαλές για τα σκάφη να περνούν από εκεί και αυτό θα πάρει πολύ χρόνο”, πρόσθεσε.
Το ναυτιλιακό κανάλι 50 ποδιών και το λιμάνι της Βαλτιμόρης διαχειρίζονται μερικά από τα μεγαλύτερα φορτηγά πλοία στον κόσμο που φτάνουν από την Ασία και αλλού, αφού η διώρυγα του Παναμά επεκτάθηκε το 2016.

Ο υπουργός Μεταφορών των ΗΠΑ Pete Buttigieg δήλωσε ότι η διακοπή του λιμανιού θα έχει “σημαντικές και παρατεταμένες” επιπτώσεις στις αλυσίδες εφοδιασμού.
Όπως τονίζει το Bloomberg, οι συνέπειες της κατάρρευσης της γέφυρας προστίθενται στην εύθραυστη φύση των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού, οι οποίες έχουν ήδη επιβαρυνθεί από την ξηρασία στον Παναμά και τις πυραυλικές επιθέσεις κατά της ναυτιλίας στην Ερυθρά Θάλασσα από τους μαχητές Houthi που εδρεύουν στην Υεμένη.

Η Βαλτιμόρη διακίνησε μόλις το 3% περίπου του συνόλου των εισαγωγών της Ανατολικής Ακτής και της Ακτής του Κόλπου κατά το έτος που έληξε στις 31 Ιανουαρίου, σύμφωνα με την S&P Global Market Intelligence.
Ωστόσο είναι ζωτικής σημασίας για τα αυτοκίνητα και τα ελαφρά φορτηγά, με τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Mercedes-Benz Group, η Volkswagen και η BMW να λειτουργούν εγκαταστάσεις στο λιμάνι και γύρω από αυτό, σύμφωνα με το Bloomberg.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: