Το νέο έγγραφο του ΕΦΚΑ που ρεζιλεύει την κυβέρνηση

Κοινοποίηση:
ΕΦΚΑ

Σε κατηγορηματική αλλά… ανεπίσημη διάψευση των πολύ σοβαρών καταγγελιών του Ενιαίου Δικτύου Συνταξιούχων προχώρησε ο ΕΦΚΑ, σχετικά με τον λανθασμένο επανυπολογισμό 600.000 συντάξεων.

Ύστερα από εξώδικα και προσφυγή στη Δικαιοσύνη, το ΕΝΔΙΣΥ υποχρέωσε τον φορέα να προχωρήσει στις πρώτες διορθώσεις μειωμένων συντάξεων. Ο ΕΦΚΑ επιχειρεί να υποβαθμίσει την υπόθεση, κάνοντας λόγο για μεμονωμένη περίπτωση, όμως το Ενιαίο Δίκτυο Συνταξιούχων έδωσε στη δημοσιότητα χθες νέο έγγραφο του ασφαλιστικού ταμείου, με ημερομηνία 13 Δεκεμβρίου 2021, όπου οι υπάλληλοί του παραδέχονται ότι έχουν γίνει λάθη και σε άλλες δύο περιπτώσεις επανυπολογισμού συντάξεων.

Συγκεκριμένα, στην πρώτη περίπτωση η διαφορά φτάνει 217,65 € τον μήνα: η ανταποδοτική σύνταξη με τον πρώτο επανυπολογισμό που προκύπτει από τον νόμο Κατρούγκαλου θα έπρεπε να είναι 1.222,59 €, με τον δεύτερο επανυπολογισμό, λόγω του νόμου Βρούτση (αφού ο συγκεκριμένος συνταξιούχος έχει άνω των 30 ετών ασφάλισης), θα έπρεπε να είναι 1.386,36 €, ενώ ο ΕΦΚΑ έχει λανθασμένα υπολογίσει 1.168,71 €! Ο λόγος είναι ότι, όπως παραδέχεται ο ΕΦΚΑ στο έγγραφο, έχουν προσμετρηθεί 8.516 βαρέα και ανθυγιεινά ένσημα, αντί για 11.032.

Στη δεύτερη περίπτωση, η διαφορά φτάνει τα 839,27 € τον μήνα. Η ανταποδοτική σύνταξη με τον νόμο Κατρούγκαλου θα έπρεπε να είναι 1.597,13 €, με τον δεύτερο επανυπολογισμό, λόγω του νόμου Βρούτση (άνω των 30 ετών ασφάλισης), θα έπρεπε να είναι 1.717,70 €, όμως ο ΕΦΚΑ λανθασμένα χορηγεί ανταποδοτική σύνταξη 878,43 €, καθώς δεν έχει υπολογιστεί ο επιπλέον συντελεστής αναπλήρωσης για τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου.

«Θα περιμέναμε από τη διοίκηση του e-ΕΦΚΑ, που απευθύνεται σε 2.500.000 συνταξιούχους, να διέθετε περισσότερη ειλικρίνεια. Περισσότερη αυτογνωσία. Και τελικά περισσότερη διάθεση για να επιλύσει το τόσο σοβαρό θέμα που έχει προκύψει!» αναφέρει σε ανακοίνωσή του το ΕΝΔΙΣΥ, σημειώνοντας ότι σθεναρά υποστηρίζει πως ανέρχονται περίπου στους 600.000 οι συνταξιούχοι των οποίων έχει γίνει επανυπολογισμός της σύνταξής τους με λάθος τρόπο – μη εφαρμογή νόμου.

Το πρόβλημα εστιάζεται σε παλαιούς συνταξιούχους (όσους είχαν υποβάλει αίτηση πριν τις 13 Μαΐου του 2016) και ειδικότερα:
– Όλους εκείνους που κατέβαλαν στη διάρκεια του εργασιακού τους βίου ασφάλιστρο μεγαλύτερο του 20% (π.χ. 32% έως 43,30%)

– Όσους κατέβαλαν εισφορές για βαρέα και υπερβαρέα ένσημα

– Όσους υπάγονταν στο καθεστώς της παράλληλης ασφάλισης πριν από τις 13/5/2016 και δεν έχει προσμετρηθεί ο παράλληλος χρόνος στη σύνταξή τους

– Όσες συντάξεις χηρείας καταβλήθηκαν ενώ υπάγονταν στις ανωτέρω περιπτώσεις και δεν έγινε σωστά ο επανυπολογισμός (πρώτα στις συντάξεις των θανόντων και μετά στη μεταβίβαση)

Ο Χατζηδάκης στον κόσμο του! Πανηγυρίζει επειδή… σηκώνουν τα τηλέφωνα στο 1555
Σαν να έρχεται από άλλον πλανήτη, ο υπουργός Εργασίας πανηγυρίζει για το ανήκουστο, ότι οι πολίτες αυτής της χώρας μπορούν να βρίσκουν κάποιον υπάλληλο στο τηλέφωνο. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία που επικαλείται ο Κωστής Χατζηδάκης, οι απαντημένες κλήσεις στο 1555 ξεπέρασαν το 1.000.000 και ανέρχονται σε 1.131.391.

Παραδέχεται, ωστόσο, ότι για δεκάδες χιλιάδες περιπτώσεις οι εργαζόμενοι και οι ασφαλισμένοι ακόμη περιμένουν απάντηση, ενώ ο φορέας που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι ο ΕΦΚΑ με 746.517 κλήσεις πολιτών για θέματα της αρμοδιότητάς του.

Για τα θέματα αρμοδιότητας του ΟΑΕΔ έχουν εξυπηρετηθεί συνολικά 136.677 κλήσεις, για θέματα ΟΠΕΚΑ 124.141 κλήσεις και για θέματα εργασιακών σχέσεων 31.814 κλήσεις, ενώ ακολουθούν τα θέματα αρμοδιότητας ΣΕΠΕ με 7.359 κλήσεις, τα θέματα κοινωνικής αλληλεγγύης με 3.205 κλήσεις και ισότητας φύλων/ δημογραφικής πολιτικής με 1.463 κλήσεις. Επιπλέον, το 1555 έχει προωθήσει συνολικά 1.655 κλήσεις στη γραμμή SOS 15900, η οποία παρέχει άμεση συμβουλευτική και ψυχολογική στήριξη σε γυναίκες θύματα βίας.

Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι ο υπουργός Εργασίας ουδέποτε απάντησε στα δημοσιεύματα και στις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης σχετικά με το υπέρογκο κόστος του ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου, που κόστισε 12.000.000 ευρώ, για ποιον λόγο σπαταλήθηκαν τόσα χρήματα και δεν αξιοποιήθηκε το ανθρώπινο δυναμικό του υπουργείου και των φορέων, αλλά και ποιο είναι το εργασιακό και μισθολογικό καθεστώς όσων εργάζονται στο ιδιωτικό call center.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: