Προαστιακός: Έρχεται νέος σταθμός στη Βόρεια Αττική

Κοινοποίηση:
proastiakos-sidirodromos-4

Σημαντική διευκόλυνση στους κατοίκους της δημοτικής κοινότητας Διονύσου αναμένεται να παρέχει η κατασκευή και δεύτερου Σταθμού Προαστιακού Σιδηρόδρομου μετά τον Αγίο Στέφανο.

Σειρά, λοιπόν, παίρνει ο σταθμός στην περιοχή του Κρυονερίου, ο οποίος μπαίνει στις «ράγες» μετά την προκήρυξη διαγωνισμού από την ΕΡΓΟΣΕ.
Ο νέος σταθμός θα αφορά το δρομολόγιο Αθήνα-Χαλκίδα και θα κατασκευαστεί ανάμεσα στους υπάρχοντες σταθμούς «Δεκελεία» και «Άγιος Στέφανος».

Το έργο «Κατασκευή Σιδηροδρομικής Στάσης στο Κρυονέρι Αττικής» έχει προϋπολογισμό μελέτης 5,88 εκατ. ευρώ και είναι εγγεγραμμένο στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. H διάρκεια παράδοσης του έργου ανέρχεται σε 3,5 χρόνια.

Το αντικείμενο του έργου

Συνοπτικά το αντικείμενο του υπό δημοπράτηση έργου αφορά:

– Στην κατασκευή της Σιδηροδρομικής Στάσης (Σ.Στ.) Κρυονερίου που αναπτύσσεται μεταξύ των Σιδηροδρομικών Σταθμών (Σ.Σ.) Δεκελείας και Σ.Σ. Αγίου Στεφάνου, από την Χ.Θ. 30+075 έως την Χ.Θ. 30+225 της σιδηροδρομικής γραμμής (Σ.Γ.) Πειραιά – Αθήνας – Θεσσαλονίκης – Ειδομένης.

Προβλέπονται χώροι για την εξυπηρέτηση των επιβατών (Εκδοτήρια Εισιτηρίων, WC Επιβατών, WC Υπαλλήλων, Αποθηκευτικός χώρος) και μηχανολογικοί χώροι για την υποστήριξη της Στάσης και των Σιδηροδρομικών Συστημάτων.

Η στάθμη του άκρου της κάθε αποβάθρας κατασκευάζεται παράλληλα με την κλίση της σιδηροδρομικής γραμμής και βρίσκεται 0,76 μ. επάνω από την κεφαλή της σιδηροτροχιάς, ενώ το πλάτος της είναι 2,50μ και το μήκος της 150μ. Οι αποβάθρες θα επιστρωθούν με κεραμικά αντιολισθητικά πλακίδια.

Το στέγαστρο έχει επικάλυψη από κρύσταλλα triplex securit που στερεώνεται επί του μεταλλικού φορέα με εξαρτήματα τύπου αράχνης και έχει μικρή κλίση προς το κτίριο.

Η μεταλλική Άνω Πεζοδιάβαση αποτελείται από δύο πυρήνες κατακόρυφης κυκλοφορίας στα άκρα της (κλιμακοστάσιο και ανελκυστήρας) και συνδετική πεζογέφυρα σε ύψος 7,00μ. από την κεφαλή της σιδηροτροχιάς.

– Στη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου και την κατασκευή των απαραίτητων οδικών έργων (κυκλικές πλατείες, χώροι στάθμευσης, οριοθέτηση λωρίδων κυκλοφορίας κλπ.) Στις διαμορφώσεις αυτές περιλαμβάνεται και η κατασκευή
πεζοδρομίων με πλακοστρώσεις, κράσπεδα κλπ.

Στην εγκατάσταση συστημάτων αναχαίτισης οχημάτων (ΣΑΟ), κιγκλιδωμάτων – περιφράξεων – οριοδεικτών, κατακόρυφης σήμανσης – διαγραμμίσεων και όλου του απαραίτητου εξοπλισμού για την σήμανση και ασφάλιση των οδικών έργων και της Σιδ. Στάσης

– Στην ανακατασκευή της υποδομής και της επιδομής της υφιστάμενης διπλής Σ.Γ. Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε μήκος 1.100 μ. (από την Χ.Θ. 29+440 έως την Χ.Θ.
30+500 περίπου)

– Στην προσωρινή αποξήλωση της ηλεκτροκίνησης και επανεγκατάστασή της σύμφωνα με την τελική θέση των αξόνων της σιδ/κής γραμμής

– Στην επαλήθευση «EK» των υποσυστημάτων «υποδομή» και «ενέργεια», που αποτελούν αντικείμενο του παρόντος έργου

«Οι πολίτες πρέπει να γνωρίζουν ότι είναι ένα ιδιαίτερα κομβικό έργο υποδομής. Το ονειρευτήκαμε και το σχεδιάσαμε πριν από αρκετά χρόνια, στο πλαίσιο του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδιασμού της Δημοτικής Κοινότητας Κρυονερίου, και ήταν πάγιο αίτημα των κατοίκων.

Θέλω ευχαριστήσω όλους όσους συνέβαλαν στην προσπάθεια και πίστεψαν στην αναγκαιότητα υλοποίησης του έργου.

Συνεχίζουμε να εργαζόμαστε καθημερινά με όραμα και αποφασιστικότητα, για την καλυτέρευση της καθημερινότητας των συμπολιτών μας και τη βελτίωση των υποδομών του Δήμου μας», είχε αναφέρει πρόσφατα ο Δήμαρχος Διονύσου, Γιάννης Καλαφατέλης.

Υπενθυμίζεται ότι η ΕΡΓΟΣΕ «τρέχει» και τις επεκτάσεις του Προαστιακού προς Λαύριο και Ραφήνα.

Λαύριο

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου για την κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τη σύνδεση του λιμένα με το τρένο, ανέρχεται σε 391 εκατ. ευρώ.

Η νέα σιδηροδρομική γραμμή μήκους 32 χλμ. θα είναι διπλή στο μεγαλύτερο μήκος της, ηλεκτροκινούμενη και εφοδιασμένη με σύγχρονα συστήματα αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1.

Στη χάραξη του Νέου Προαστιακού Σιδηρόδρομου από το Κορωπί έως το λιμάνι του Λαυρίου προβλέπονται δύο σιδηροδρομικοί σταθμοί, ένας στο Μαρκόπουλο και ο Τερματικός στο Λαύριο, καθώς και επτά σιδηροδρομικές στάσεις στους οικισμού ΒΙΟ.ΠΑ Καλυβίων, Καλυβίων, Κουβαρά, Κερατέας, Δασκαλειού, Καλοπήγαδου και Λαυρίου.

Σε κάθε περίπτωση, η οριστική χωροθέτηση των στάσεων θα πραγματοποιηθεί κατά την διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, λαμβανομένου υπόψη των αναγκών του δικτύου μεταφορών.

Ραφήνα

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου για την κατασκευή νέας προαστιακής γραμμής μήκους 17 χλμ. που θα συνδέει την πόλη και το λιμάνι της Ραφήνας με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο ανέρχεται σε 309 εκατ. ευρώ.

Για την σύνδεση της σιδηροδρομικής προαστιακής γραμμής με το λιμάνι της Ραφήνας έχουν εξετασθεί και μελετηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ δύο εναλλακτικές χαράξεις:

1η Εναλλακτική: Η σύνδεση της προαστιακής στάσης Παλλήνης μέσω του σιδηροδρομικού διαδρόμου της οδού Σταυρού -Ραφήνας με το λιμάνι της Ραφήνας.

2η Εναλλακτική: Η απευθείας σύνδεση του λιμένα της Ραφήνας με το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος( Βόρεια έξοδος αεροδρομίου).

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: