Πραγματογνώμονας χαρακτηρίζει «αψυχολόγητη, λανθασμένη και επικίνδυνη» την εντολή που έδωσε ο σταθμάρχης

Κοινοποίηση:
Σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη έξω από την Λάρισα, σύγκρουση εμπορικής και επιβατικής αμαξοστοιχίας, Τετάρτη 1 Μαρτίου 2023. 
(ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ/EUROKINISSI)

Τις εκτιμήσεις του για τα αίτια που οδήγησαν στην πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη έδωσε ο πραγματογνώμονας Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, Αναστάσιος Δέδες, ο οποίος χαρακτήρισε «αψυχολόγητη, λανθασμένη και επικίνδυνη» την εντολή που έδωσε ο σταθμάρχης στο επιβατικό τρένο να αλλάξει γραμμή και να βρεθεί στην «κάθοδο» όπου εκινείτο ήδη η εμπορευματική αμαξοστοιχία.

«Είναι ξεκάθαρο ότι πρόκειται για ένα ανθρώπινο λάθος σε συνδυασμό με τη μη ύπαρξη των συστημάτων» είπε χαρακτηριστικά στην ΕΡΤ προσθέτοντας ότι «το τρένο έχει ξεκινήσει από Αθήνα, έφτασε στη Λάρισα και από εκεί και πέρα άλλαξε γραμμή κατόπιν εντολής του σταθμάρχη προς τον κλειδούχο και πήγε στη γραμμή η οποία ήταν η γραμμή καθόδου. Αυτή η ενέργεια η οποία έγινε ήταν για μένα εντελώς αψυχολόγητη, λανθασμένη και επικίνδυνη, καθόσον δεν υπήρχε έλεγχος από τον μηχανοδηγό της κίνησης η οποία υπήρχε στην κάθοδο».

Όπως σημείωσε ο κ. Δέδες είναι «δεδομένο ότι το τραίνο ακολουθούσε λανθασμένη διαδρομή είτε από πρόβλημα που υπήρχε στην γραμμή ανόδου λόγω ρεύματος ή λόγω οποιοδήποτε άλλης αιτίας. Το τρένο, την στιγμή κατά την οποία ξεκίνησε να ανεβαίνει προς τα πάνω, έπρεπε να έχει σήματα στο δρόμο από τα οποία ο μηχανοδηγός να βλέπει εάν η γραμμή είναι ελεύθερη ή όχι».

Ο κ. Δέδες επισήμανε, επίσης, τη μη λειτουργία των φαναριών τα οποία γίνονται είτε πορτοκαλί είτε κόκκινα όταν υπάρχει πρόβλημα: «Τα φανάρια ήταν εκτός λειτουργίας, διότι το σύστημα δεν λειτουργούσε. Δεν είχε αναβαθμιστεί και τεθεί σε λειτουργία, με αποτέλεσμα οι μηχανοδηγοί να επαφίενται στις εντολές των σταθμαρχών και να κινούνται στα τυφλά».

Βάσει των στοιχείων αυτών «υπήρχε ρίσκο τεράστιο» με την κίνηση του τρένου intercity 62 καθώς, όπως περιέγραψε, «έδωσαν εντολή στον μηχανοδηγό να κινηθεί. Ο μηχανοδηγός έφυγε, δεν είχε σήμανση μπροστά του και κινείτο στα τυφλά. Το ίδιο και ο αντίθετα ερχόμενος διότι δεν δούλευε ούτε η άλλη πλευρά».

 

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

5 Σχόλια

  1. δηλαδή ο κύριος Δέδες μας λέει μη ξαναμπείτε σε τρένο αν προηγμένως δεν έχετε κάνει την προσευχή σας και ότι οι ζωές αθώων κρέμονται απο τα γούστα του κάθε παλαβού σταθμάρχη σ’ενα σιδηρόδρομο εποχής 1900 με φακούς και φανάρια.

  2. Το βρηκε ο μ@@@@ τι πταιει Απορια κι’αυτον τον αρχ@@ι τον φυλανε??>?

  3. Χρειάζεται τρομερή ψυχραιμία γιατί αυτοί απ’τη μια πάνε να μας ξεκανουν και απ’την άλλη να μας τρελάνουν. Δηλαδή βάλανε δύο τρένα στις ιδιες ράγες με άνοδο και κάθοδο χωρίς καμία ενημέρωση των οδηγών χωρίς σήμανση και περίμεναν να μην συγκρουστούν; Και γιατί δε βάζουμε φωτιά γύρω γύρω απ’τη Βουλή, χωρίς πυροσβεστική χωρίς νερό και να περιμένουμε να μην καεί.

  4. Δις εις θάνατον σε:
    Όλους τους γύφτους που κλέβουν τα καλώδια δίπλα από τις γραμμές κι έτσι δεν δουλεύουν τα αυτόματα συστήματα. Και στους σκραπατζήδες που δρουν σαν κλεπταποδόχοι. Και στους εισαγγελείς που ενώ έχουν πληροφορίες δεν τα βάζουν με γύφτους.
    Στον πρόεδρο της ιταλικής μαφίας που μια χαρά ενώ αγόρασε τσάμπα τον ΟΣΕ μετά τσίμπησε 2-4δις από την Ευρωπαϊκή Ενωση Εταίρων κι αντί για εκσυγχρονισμό πήγαν…..
    Στη ΝΔ και στον συριζα που με τα κομματόσκυλα, δημιουργούν αυτές τις καταστάσεις.
    Στους εργαζομένους του ΟΣΕ που δρουν σαν αγενείς δημόσιοι υπάλληλοι και κομματόσκυλα.
    Στο κομματικό στέλεχος της ΝΔ που επανέφερε τον πρώην αχθοφόρο σε θέση σταθμάρχη ώστε να μην κουράζεται…..
    Και πολλούς άλλους,

Comments are closed.