Φαγοπότι …
Σήμερα αναμένεται να υπογραφεί σύμβαση για τα νέα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία, μεταξύ της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της Yutong Bus, με επίσημο αντιπρόσωπο στη χώρα μας, τον Όμιλο Κοπελούζου.
Όπως έχει ήδη γράψει το mononews, τα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι «ετοιμοπαράδοτα» και αναμένεται να καταφτάσουν στην Αθήνα στο Α’ Εξάμηνο του 2024.
Υπενθυμίζεται ότι εκτός εκτός από τη Yutong, προσφορές είχαν υποβάλει η ισπανική IRIZAR και η κινεζική Build Your Dreams (BYD), η οποία έχει εκπρόσωπο την Πετρόπουλος ΑΕΒΕ.
Να σημειωθεί ότι η προσφορά της BYD κόλλησε στο στάδιο της αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών, καθώς η εταιρεία, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, δεν είχε ετοιμάσει σωστά τον φάκελό της και παρά τον χρόνο που της δόθηκε για να κάνει διορθώσεις, αυτή δεν το έπραξε.
Η πορεία και οι αναταράξεις του διαγωνισμού
Ο διαγωνισμός του υπουργείου Υποδομών για την απόκτηση 650 νέων πράσινων λεωφορείων αξίας 310 εκατ. Ευρώ προκηρύχθηκε στα τέλη του 2021 και υπέφερε από προσφυγές και καθυστερήσεις με αποτέλεσμα η ανάδειξη της πλειοψηφίας των αναδόχων να έχει ολοκληρωθεί εντός διετίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η προσφορά της BYD, η οποία είναι η μόνη που εκκρεμεί ακόμα εξετάζεται από το υπουργείο υποδομών.
Αρχικά ο διαγωνισμός αποτελούνταν από πέντε υπό-έργα συνολικής αξίας 383 εκατ. Ευρώ. Ωστόσο, το πρώτο τμήμα (100 υβριδικά λεωφορεία αξίας 38,4 εκατ. ευρώ) «υπέφερε» σημαντικά με τις Mercedes και Solaris να προσφεύγουν κατά των όρων διακήρυξης, χωρίς όμως οι κινήσεις αυτές να μεταφραστούν και σε έμπρακτο ενδιαφέρον μέσω υποβολής προσφορών.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το συγκεκριμένο υπό-έργο να βγει άγονο και πλέον εξετάζεται η ένταξη των 100 λεωφορείων, που σύμφωνα με πληροφορίες δε θα είναι υβριδικά, στο διαγωνισμό της Β΄ Φάσης, ο οποίος αναμένεται να βγει στον αέρα ύστερα από την ολοκλήρωση του τρέχοντος διαγωνισμού
Σχετικά με τα άλλα τμήματα του διαγωνισμού, το Υπουργείο έχει ήδη επιλέξει την ολλανδική IVECO για την προμήθεια 100 λεωφορείων συμπιεσμένου φυσικού αερίου CNG.
Η ιταλική Industria Italiana Autobus έχει αναλάβει το δεύτερο τμήμα.
Αναλυτικότερα, τα τμήματα που εκκρεμούν είναι η προμήθεια 200 λεωφορείων CNG (εκτιμώμενο κόστος 59 εκατ. ευρώ) με την ιταλική Industria Italiana Autobus να έχει υποβάλει τη μοναδική προσφορά.
Σημειώνεται πως στο μετοχικό κεφάλαιο της ιταλικής εταιρείας συμμετέχει η τουρκική Karsan κατά 30%.
Η μοναδική προσφορά που έχει γίνει αποδεκτή είναι αυτή της κινεζικής BYD, καθώς οι προσφορές των IRIZAR, IVECO και VAN HOOL δεν ανανεώθηκαν.
Δώστε τα στους οδηγούς με νοοτροπία δημοσίου υπαλλήλου να τα κάνουν κουδούνιστρες πριν την ώρα τους αφού δεν τα χρεώνονται.Πλην ελαχίστων εξαιρέσεων.
ΣΩΣΤΟΣ…….. ΕΝΑΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΟΥ ΜΠΑΙΝΕΙ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΤΟΝ ΔΙΑΤΗΡΟΥΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΒΟΛΕΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΟΣΚΥΛΑ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΟΛΑ ΤΑ ΙΔΙΩΤΗΚΟΠΟΙΟΥΝΑΙ ΛΙΜΑΝΙΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΕΙΑ ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΑΥΤΑ ΤΑ ΥΠΕΡΧΡΕΩΜΕΝΑ ΠΑΡΤΑΛΙΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ ΜΑΣ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΟΥΜΑΙ…..ΓΙΑ ΝΑ ΧΟΥΝ ΣΥΓΚΗΝΩΝΙΕΣ ΤΑ ΛΑΘΡΟΕΠΟΙΚΙΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΦΑΙΡΝΟΥΝ
ΠΑΝΗΛΙΘΙΟ ΟΝΟΜΑ ΚΑΙ ΣΚΑΤΟΦΑΤΣΑ