Ποιοί έλληνες εφοπλιστές οδηγούν στις θάλασσες το … «τρένο» του….

Κοινοποίηση:
lng

«Το υγροποιημένο φυσικό αέριο θα είναι από τις βασικές πηγές ενέργειες καθώς και η κύρια πηγή καυσίμων για τις θαλάσσιες μεταφορές. Είναι μια αναπόφευκτη εξέλιξη. Το τρένο έφυγε από το σταθμό!»

Tα λόγια του Πήτερ Γ. Λιβανού αποτυπώνουν ανάγλυφα το νέο πεδίο δόξας των Ελλήνων εφοπλιστών που είναι η επένδυση σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου, τα γνωστά LNG- Liquefied Natural Gas. Το υγροποιημένο φυσικό αέριο κερδίζει ολοένα έδαφος και τώρα θα χρησιμοποιείται και ως καύσιμο για τα πλοία.

Οι έλληνες πρωτοπόροι

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Μηνά Τσαμόπουλου στο newmoney.gr oι Έλληνες ήταν από τους πρώτους που στράφηκαν στη συγκεκριμένη αγορά με πρωτοπόρους τον Γιάννη Αγγελικούση, τον Πήτερ Λιβανό και τον Γιώργο Προκοπίου. Τη ρότα αυτή ακολουθούν ή ετοιμάζονται να ακολουθήσουν και άλλοι Έλληνες πλοιοκτήτες.

Την περασμένη εβδομάδα ο Βαγγέλης Μαρινάκης προετοίμασε τη δυναμική του είσοδο στην αγορά της μεταφοράς υγροποιημένου αερίου μέσω της νέα εταιρεία του ναυτιλιακού του Ομίλου την Capital Gas. Πιο συγκεριμένα υπέγραψε «επιστολή προθέσεων» – letter of intend, με τα ναυπηγεία της Hyundai Heavy Industries, για τη ναυπήγηση μέχρι και 10 LNG carriers. Η συνολική αξία του ναυπηγικού προγράμματος υπολογίζεται ότι θα ανέλθει στα δύο δισεκατομμύρια δολάρια.

Η συμφωνία προβλέπει σε πρώτο στάδιο τη ναυπήγηση τεσσάρων πλοίων μεταφορικής ικανότητας 170.000 με 180.000 cbm τα οποία θα παραδοθούν το 2020 και το 2021. Περιλαμβάνει επίσης άλλες δύο option για τη ναυπήγηση 3+3 πλοίων. Το κόστος για την κατασκευή κάθε πλοίου υπολογίζεται από τους διεθνείς ναυλομεσιτικούς οίκους στα 184 εκατ. δολάρια.

Παραμονές της έναρξης των Ποσειδωνίων, στις αρχές του περασμένου Ιουνίου, ο Πάρις Κασιδόκωστας –Λάτσης αποκάλυψε την πρόθεσή του να επενδύσει σε πλοία LNG.

«Ρro environment»
«Το LNG έχει να κάνει με το περιβάλλον. Είναι καθήκον για τη δική μας γενιά να είμαστε «pro environment». Σε αυτό το πλαίσιο και καθώς η Latsco είναι στις καθαρές πηγές ενέργειας, έρχεται φυσιολογικά, ως το επόμενο βήμα για εμάς, να εισέλθουμε στην αγορά των πλοίων LNG. Προς αυτή την επιχειρηματική κατεύθυνση είναι το μυαλό μας» επεσήμανε.

Σύμφωνα με πληροφορίες η επένδυση της Latsco Shipping θα αφορά, σε πρώτη φάση, δυο νεότευκτα LNG Carriers με δικαίωμα για την ναυπήγηση άλλων δυο.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: