Πετρέλαιο κίνησης: Δεκαπέντε λεπτά από την κυβέρνηση, συν είκοσι πέντε από τη… σημαία!

Κοινοποίηση:
πετρελαιο

Την ώρα που το καλάθι του νοικοκυριού αμφισβητείται από τους καταναλωτές, η κυβέρνηση έριξε λάδι στη φωτιά του πληθωρισμού αίροντας την 15λεπτη επιδότηση σε κάθε λίτρο πετρελαίου κίνησης.
Η απόφαση αυτή (εφαρμόζεται από την 1η Οκτωβρίου), εκτόξευσε την τιμή του πετρελαίου κίνησης η οποία προσπέρασε (για πρώτη φορά στα χρονικά) και την τιμή της βενζίνης. Μάλιστα, η αύξηση της ανά λίτρο τιμής του diesel κίνησης δεν περιορίστηκε στα 15 λεπτά αλλά αγγίζει έως και ξεπερνά τα 40 λεπτά ανά λίτρο, καθώς το κύκλωμα εισαγωγής – διανομής καυσίμων έπιασε από τα μαλλιά την ευκαιρία κερδοσκοπίας, χωρίς κόστος για τους επιχειρηματικούς ομίλους, καθώς το… ανάθεμα των καταναλωτών πέφτει στην κυβέρνηση.

Ήδη τα αποτελέσματα της αύξησης αυτής φαίνονται τόσο στους επαγγελματίες μεταφορείς που ετοιμάζονται για κινητοποιήσεις διεκδικώντας αύξηση κομίστρων, όσο και στις τιμές παροχής υπηρεσιών αλλά και προϊόντων, που ακρίβυναν πριν ακόμα ανέβουν τα κόμιστρα.

Το ακριβό πετρέλαιο δημιουργεί ντόμινο ανατιμήσεων και ανεβάζει το κόστος ζωής της χώρας με τον πληθωρισμό να τρέχει σε επίπεδα της δεκαετίας του ’90, εποχής που τα χρήματα «έτρεχαν» στους δρόμους και τα επιτόκια καταθέσεων κυμαίνονταν από 15 έως και 20%.

Η δυσάρεστη αυτή έκπληξη που στοχεύει απευθείας τις σχεδόν άδειες τσέπες των περισσότερων κατοίκων της χώρας, αρχικά αντιμετωπίστηκε με έντονη φημολογία ότι –δήθεν- η κυβέρνηση θα επιστρέψει και πάλι στην επιδότηση του βασικού καυσίμου των περισσότερων μεταφορικών της χώρας, γεγονός που καταλάγιασε τις αρχικές αντιδράσεις, έως την ώρα που ο αρμόδιος για τα οικονομικά υπουργός ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει δημοσιονομικός χώρος για κάτι τέτοιο. Επιπλέον, δεν ασχολήθηκε κανείς με το γιατί η ανά λίτρο πετρελαίου επιβάρυνση της τιμής ήταν υπερδιπλάσια της επιδότησης που καταργήθηκε.

Εννοείται ότι, η αύξηση της τιμής του diesel αφορά εκτός από τους επαγγελματίες και τους κατόχους ιδιωτικών οχημάτων με πετρελαιοκινητήρες που βλέπουν την επιλογή τους να γυρίζει μπούμερανγκ, δυναμιτίζοντας τον οικονομικό προϋπολογισμό τους. Πλέον τα πετρελαιοκίνητα γιωταχί έχουν αυξημένο κόστος κίνησης κατά σχεδόν 20%, γεγονός που πλήττει κυρίως αυτούς που διανύουν πολλά χιλιόμετρα ετησίως (εφόσον βέβαια επέλεξαν το diesel εξ αιτίας αυτής της –σωστής- παραμέτρου).

Εδώ να σημειώσουμε ότι, ακόμα και σήμερα το κόστος κίνησης με πετρέλαιο κοστίζει λιγότερο ανά χιλιόμετρο σε σχέση με τη βενζίνη, αρκεί να ακολουθούμε κάποιους κανόνες, όπως:

Οδηγούμε ένα πετρελαιοκίνητο όχημα εκμεταλλευόμενοι την ροπή του κινητήρα (σε χαμηλές έως μεσαίες στροφές) και όχι αναζητώντας την καλύτερη δυνατή επιτάχυνση κοντά στο κόκκινο του στροφομέτρου.
Αλλάζουμε ταχύτητα στο κιβώτιο στις περίπου έως 2.000 – 2.300 στροφές και δεν κινούμαστε με ταχύτητες μεγαλύτερες των 120 – 130 χλμ/ώρα.
Σωστή επιλογή πρατηρίου (όσο ανεβαίνει η τιμή τόσο ανοίγει η όρεξη για νοθεία, ή κλοπή στην αντλία). Εδώ να πούμε πως τα εταιρικά πρατήρια – θεωρητικά – είναι τα πλέον ασφαλή.
Διατηρείτε το ρεζερβουάρ όσο το δυνατό γεμάτο και αντί να βάζετε μικροποσότητες όταν ανάψει το λαμπάκι, γεμίστε το μια φορά και στη συνέχεια συμπληρώνετε όσο πιο τακτικά μπορείτε.
Τακτικός έλεγχος στην πίεση των ελαστικών, με επιλογή της μεγαλύτερης προτεινόμενης από τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου.
Αποφυγή μεταφοράς αχρείαστων φορτίων
Αποφυγή τοποθέτησης σχαρών φόρτωσης ή μπαγκαζιέρας που αλλοιώνουν την αεροδυναμική του οχήματος
Επιμελής συντήρηση με βάση τις προδιαγραφές του κατασκευαστή.
Όλα τα παραπάνω είναι οδηγίες που κρατούν χαμηλά την κατανάλωση προκειμένου – κατά το δυνατό – να μειώσουμε την επιβάρυνση της άκαιρης και άδικης (αυτής των περίπου 25 λεπτών από τη …σημαία) αύξησης.

Όσο για αυτούς που σκέφτονται ποιο είναι το πλέον συμφέρον κινητήριο σύστημα αυτή την εποχή στην αγορά, θα πούμε πως είναι οι υβριδικοί πετρελαιοκινητήρες που όμως – δυστυχώς – δεν είναι διαθέσιμοι από πολλούς κατασκευαστές. Θα λέγαμε βέβαια τα συστήματα φυσικού αερίου, αλλά αυτό το φθηνό και ιδιαίτερα καθαρό καύσιμο έπεσε θύμα των πολιτικών και του πολέμου, οπότε ας το ξεχάσουμε για την ώρα, ενώ το ίδιο προτείνουμε να κάνετε και για όσα οχήματα μπαίνουν στην πρίζα.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: