Οι Χούθι επιτίθενται, ο Πειραιάς την “πληρώνει” – Πως επηρεάζεται το εμπορικό λιμάνι της χώρας

Κοινοποίηση:
limani

Μείωση 12,7% κατέγραψε η διακίνηση containers στο λιμάνι του Πειραιά τον Ιανουάριο λόγω της αλλαγής δρομολογίων που προκάλεσαν οι επιθέσεις σε πλοία.

Οι συνέπειες της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα αποτυπώνονται και στα αποτελέσματα διακίνησης containers για τον Ιανουάριο σύμφωνα με την Cosco Shipping Ports. Όπως αναφέρει η διακίνηση εμπορευμάτων κατέγραψε μείωση 12,7% τον Ιανουάριο αποτέλεσμα την αλλαγή δρομολογίων που επέβαλαν οι… Χούθι, με τις επιθέσεις τους σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα. Ακόμη μεγαλύτερη θα είναι η πτώση τον μήνα Φεβρουάριο όπως εκτιμούν παράγοντες που παρακολουθούν τις εξελίξεις στα λιμάνια.

Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα υποχρέωσε όλες σχεδόν τις ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (και όχι μόνο) να επιλέγουν να στέλνουν τα πλοία τους γύρω από την Αφρική. Οι αλλαγές δρομολογίων από την Απω Ανατολή προς την Ευρώπη, μέσω Νότιας Αφρικής ευνοούν τα λιμάνια της Δυτικής και Βόρειας Ευρώπης αλλά και του Μαρόκου, εις βάρος του Πειραιά που παύει πλέον να είναι το πρώτο λιμάνι στην Ευρώπη μετά το Σουέζ, με αποτέλεσμα να χάνει ένα σημαντικό φορτίο που προοριζόταν για μεταφόρτωση.

Σύμφωνα με πληροφορίες μικρότερη μείωση κατά 6% – 7% καταγράφει τον Ιανουάριο και ο προβλήτας Ι του Πειραιά που ελέγχεται απευθείας από την ΟΛΠ ΑΕ. Σημειώνεται ότι η διακίνηση μέσω του προβλήτα Ι κυμαίνεται στα 50.000teu σε μηνιαία βάση. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συνολική διακίνηση containers από την Cosco Shipping Ports σε όλα τα λιμάνια της στην Κίνα και εκτός Κίνας σημείωσε άνοδο 13,9%, στα 8.807.000 teu έναντι 7.735.400 teu τον Ιανουάριο του 2023.

Εκτός από τα λιμάνια η σύγκρουση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει πλήξει και τους καταναλωτές καθώς οι χρεώσεις για τα «κουτιά» έχουν φτάσει στα ύψη. Ο ναύλος προς τον Πειραιά, για ένα container είχε ξεπεράσει πρόσφατα τα 6.000 ευρώ, από τα 2.000 ευρώ πριν από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με παράγοντες του λιμανιού. Ωστόσο αυτή η άνοδος αναμένεται να περνάει σταδιακά στον τελικό χρήστη ανάλογα με τις ροές των εμπορευμάτων και τη διάρκεια της κρίσης.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: