Ξεφτίλα! ΕΦΚΑ: Εκκρεμούσαν 35.000 αιτήσεις για έξοδα κηδείας από το 2015

Κοινοποίηση:
efka

H ηλεκτρονική υπηρεσία που προβλέπεται με τη σημερινή υπουργική απόφαση για την πληρωμή των εξόδων κηδείας συνταξιούχων και ασφαλισμένων του e – ΕΦΚΑ βάζει τέλος σε ένα πρόβλημα που ταλαιπωρούσε για δεκαετίες τους πολίτες.

Μέσω της υπηρεσίας θα εξυπηρετούνται άμεσα οι δικαιούχοι χωρίς να απαιτείται η φυσική τους παρουσία στα κατάστημα του e-ΕΦΚΑ. Χαρακτηριστικό της καθυστέρησης των πληρωμών και την γενικότερης ταλαιπωρίας των πολιτών για τα έξοδα κηδείας είναι ότι τον Αύγουστο του 2019, βρέθηκαν σε εκκρεμότητα περίπου 35.000 αιτήσεις στον τ. ΟΓΑ με τις οποίες δεν ασχολήθηκε ποτέ η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας από το 2015!

Με την νέα ηλεκτρονική υπηρεσία, η διαδικασία απλοποιείται και επιταχύνεται με αποτέλεσμα να σταματούν οι καθυστερήσεις των πληρωμών, ενώ ταυτόχρονα απελευθερώνεται ανθρώπινο δυναμικό που θα αξιοποιηθεί σε άλλες κρίσιμες υπηρεσίες.

Ειδικότερα, ο υπεύθυνος του γραφείου που αναλαμβάνει την τελετή θα εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία του e-ΕΦΚΑ, θα καταχωρεί τον Α.Μ.Κ.Α. του θανόντος, τον Α.Μ.Κ.Α. και το ΑΦΜ του δικαιούχου/ επιμεληθέντος την κηδεία, θα συμπληρώνει τα στοιχεία του τιμολόγιου για την τελετή της κηδείας- ταφής και θα αναρτά το τιμολόγιο. Ο ρόλος τους στην ηλεκτρονική διαδικασία συζητήθηκε και συμφωνήθηκε σε τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα με συμμετοχή του υπουργού Εργασίας Γιάννη Βρούτση, του Διοικητή του e-ΕΦΚΑ Χρήστου Χάλαρη και του προεδρείου της Ένωσης Λειτουργών Γραφείων Κηδειών.

Παράλληλα, οι δικαιούχοι θα εισέρχονται στην ηλεκτρονική υπηρεσία του e-ΕΦΚΑ που φιλοξενείται στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr), θα καταχωρούν τα προσωπικά τους στοιχεία και στη συνέχεια θα εκδίδεται σε πραγματικό χρόνο η απόφαση πληρωμής.

Με την συγκεκριμένη απόφαση μετασχηματίζεται η όλη η διαδικασία απόδοσης των εξόδων κηδείας, καταργείται η προσκόμιση χειρόγραφων παραστατικών και ληξιαρχικών πράξεων και καταβάλλεται άμεσα το ποσό στο λογαριασμό του δικαιούχου χωρίς τις καθυστερήσεις του παρελθόντος. Επιπλέον, με την νέα ηλεκτρονική υπηρεσία διασφαλίζεται η νομιμότητα και θωρακίζεται ο e-ΕΦΚΑ απέναντι σε υφιστάμενες πρακτικές διπλών καταβολών, εικονικών παραστατικών για τον ίδιο θάνατο εξαιτίας της έλλειψης επικοινωνίας μεταξύ των συστημάτων των τ. ταμείων.

Για την νέα υπηρεσία, ο Yπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων κ. Γιάννης Βρούτσης δήλωσε τα εξής:

«Σήμερα, άλλη μία εστία ταλαιπωρίας για τους πολίτες κλείνει οριστικά. Δημιουργείται, για πρώτη φορά, ηλεκτρονική υπηρεσία στον e-ΕΦΚΑ με την οποία απλοποιείται σημαντικά η υποβολή των ηλεκτρονικών, πλέον, εγγράφων για τα έξοδα κηδείας από του συγγενείς του θανόντα και δρομολογείται σε λίγες μόνο ημέρες η καταβολή των εξόδων κηδείας. Με αυτό τον τρόπο μπαίνει οριστικό τέλος στην αυτοπρόσωπη παρουσία στο Ταμείο, στη γραφειοκρατία και κυρίως στηn πολυετή αναμονή για την πληρωμή των εξόδων κηδείας. Όλα, πλέον, θα γίνονται αυτόματα και οι πληρωμές των εξόδων κηδείας θα πραγματοποιούνται κάθε 15 μέρες. Με αυτήν τη νέα ηλεκτρονική υπηρεσία, αποδεικνύουμε στην πράξη, ότι συνεχίζουμε τον εκσυγχρονισμό ολόκληρου του πλαισίου εξυπηρέτησης των πολιτών από τον e-ΕΦΚΑ».

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: