Νέο «χαράτσι» για τα παλαιά ΙΧ – Έρχονται διόδια ανάλογα με τους ρύπους

Κοινοποίηση:
mpotiliarisma-kifisos

Με θετικά λόγια για την πρόοδο της Ελλάδας προς την ενεργειακή μετάβαση και την υλοποίηση του φιλόδοξου σχεδίου για την απολιγνιτοποίηση αλλά και μια σοβαρή προειδοποίηση για τον γηρασμένο στόλο των οχημάτων αναφέρθηκε ο επικεφαλής της Διεύθυνσης Περιβαλλοντικής Πολιτικής του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) Rodolfo Lacy.

Παράλληλα ο Οργανισμός προτείνει την εξίσωση της φορολογίας μεταξύ καινούριων και παλαιών οχημάτων όπως επίσης και στην φορολογία μεταξύ diesel και βενζίνης ενώ προαναγγέλλει τη σύνδεση του ύψους των διοδίων ανάλογα με τις εκπομπές CO2 των οχημάτων!

Ειδικά για τον γηρασμένο στόλο των οχημάτων ο κ. Lacy υπενθύμισε ότι: «Ο στόλος οχημάτων στην Ελλάδα είναι από τους γηραιότερους στην Ευρώπη. Η οικονομική κρίση και τα μειωμένα τέλη κυκλοφορίας για παλαιότερα οχήματα αποτέλεσαν αντικίνητρα για την ανανέωσή του».

Παράλληλα στην έκθεση τονίζεται ότι στην Ελλάδα εξακολουθούν να καταγράφονται ατμοσφαιρικοί ρύποι στις αστικές περιοχές που υπερβαίνουν τα όρια που τίθενται από την νομοθεσία της ΕΕ, με σοβαρές επιπτώσεις για τη δημόσια υγεία. Επίσης επισημαίνεται ότι η  Ελλάδα υστερεί στην ανάπτυξη ενός εθνικού προγράμματος ελέγχου της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Επίσης επισημαίνεται ότι το diesel φορολογείται λιγότερο από τη βενζίνη, παρόλο που είναι πιο ρυπογόνο. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την άρση της απαγόρευσης κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων οχημάτων στα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και τη θέσπιση κριτηρίων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στα Τέλη Κυκλοφορίας, ενθάρρυνε τις πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων οχημάτων.

Να υπενθυμίσουμε πως ο μέσος όρος ηλικίας των επιβατικών οχημάτων στην Ελλάδα είναι 15 χρόνια και των φορτηγών αυτοκινήτων 20 χρόνια.

Το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων έχει διπλασιαστεί την τελευταία δεκαετία. Το 2017, οι επενδύσεις στο οδικό δίκτυο αντιστοιχούσαν στο 2,3% του ΑΕΠ, το υψηλότερο επίπεδο μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ. Η έλλειψη σχεδίων για βιώσιμες αστικές μετακινήσεις και η ελλιπής ανάπτυξη ήπιων μέσων μεταφοράς έχουν συμβάλει στη συνεχιζόμενη εξάρτηση από τα επιβατηγά ιδιωτικής χρήσης (Ε.Ι.Χ.) οχήματα.

Στις συστάσεις του οργανισμού περιλαμβάνονται η αποτελεσματικότερη χρήση των κοινοτικών κονδυλίων για υποδομές που σχετίζονται με το περιβάλλον. Ο ΟΟΣΑ προτείνει μεταξύ άλλων την αναθεώρηση της φορολογικής διαφοροποίησης των καυσίμων και των χρήσεών τους, ώστε οι τιμές των εκπομπών άνθρακα να δίνουν ένα συνεπές μήνυμα.

Σταδιακό κλείσιμο της ψαλίδας μεταξύ των φόρων πετρελαίου και βενζίνης.

Εντοπισμός των περιβαλλοντικά επιζήμιων επιδοτήσεων και επιλογή κατά προτεραιότητα όσων πρόκειται να καταργηθούν σταδιακά.

Εναρμόνιση της φορολογίας των νέων και των παλαιών οχημάτων. Διαφοροποίηση του τέλους κυκλοφορίας σύμφωνα με τα όρια εκπομπών ρύπων πέραν του διοξειδίου του άνθρακα έως ότου το κόστος των διοδίων συνδεθεί με τα επίπεδα εκπομπών ρύπων των οχημάτων.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

11 Σχόλια

  1. ΕΝΤΟΛΗ ΝΑ ΠΡΟΩΘΥΣΕΙ ΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΚΟΝΟΜΑ Η ΣΚ@ΤΟ ΓΕΡΜΑΝΙΑ .ΕΤΣΙ ΚΟΥΛΗ ΓΙΓΑΝΤΑ , ΔΟΥΛΙΚΑ ΤΗΣ ΦΡΑΟΥ .

    1. Α όχι σε παρακαλώ, εγώ αν πάρω ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα πάρω γαλλικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

  2. Εγω έχω ποδήλατο και ειμαι καλά.

    1. είσαι τυχερός γιατί έχει πολλούς τεμπέληδες! αν έπαιρναν όλοι από ένα ποδήλατο και παρατούσαν τα αυτοκίνητα θα φορολογούσε τα ποδήλατα..

  3. αφού δεν θέλει παλιά αυτοκίνητα ας μας στείλει νέα από την πατρίδα του το Μεξικό όπου έκαναν και απαγόρευση κυκλοφορίας στην πρωτεύουσα και δεν μπόρεσαν να λύσουν τίποτα.

  4. Να πεί κάποιος στον τριμάλακα τον Lacy να έρθει στην Ελλάδα να πάω να του συστήσω τα λάστιχα του ΙΧ μου που είναι 22 χρονών γιατί δεν έχω λεφτά να πάρω καινούργιο.

  5. Δεν μας λένε όμως ότι η Ελλάδα έχεις τους υψηλότερους φόρους και δασμούς στα αυτοκίνητα από όλες τις χώρες της Ε.Ε. και βρίσκεται δύο θέσεις πάνω από τον χαμηλότερο μισθό στην Ευρώπη.
    Τα 15 χρόνια μέσος όρος είναι μια χαρά. Καινούργια.Στα 20 θα είναι μετά από πέντε χρόνια.

  6. μπούρδες είναι όλα.. ψάχνουν τώρα τι έχουν οι περισσότεροι για να το χαρατσώσουν.. όσο για τα διόδια που λέει τι θα κάνει? ο υπάλληλος θα έχει λίστα με μάρκες για να χρεώνει? βλακείες θα πάει ο άλλος εκτός διόδια

  7. Πληρώνω 630Ε τέλη κυκλοφορίας,το λόγο δεν ξέρω,αν θεωρούν ότι ρυπαίνω περισσότερο ας τα μετρήσουμε με τα ταξί τα λεωφορεία κλπ να δούμε, αφού μας κλέβουν εν ψυχρό θα έχουν τα ανάλογα

  8. Μία χαρά είσαι, εγώ έχω 1400 κυβικά τού 2007 και πληρώνω 255€.
    Αυτό το μπ@υρδελο το κράτοςμόνο να μας πίνει το αίμα ξέρει. Σοβιέτ γίναμε. Πολύ κρίμα για την κατάντια της χώρας

  9. καλά μας δουλεύετε? Ποια μειωμένα τέλη κυκλοφορίας? έχω αυτοκίνητο μοντέλο 2000 και 1600 κυβικά και πληρώνω 225€ όλα αυτά τα χρόνια. Εκτός κι αν αναφέρεται το άρθρο μόνο στα πετρελαιοκίνητα…
    Κι έχω αυτό το αυτοκίνητο γιατί δεν μπορώ να πάρω άλλο έτσι όπως είναι η κατάσταση στην Ελλάδα με τους μισθούς

Comments are closed.