Μητσοτάκης: Στόχος 1 στα 3 οχήματα το 2030 να είναι ηλεκτροκίνητο -Αυτά είναι τα κίνητρα

Κοινοποίηση:
1

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε στην παρουσίαση του προγράμματος για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα στην Τεχνόπολη στο Γκάζι.


Ο κ. Μητσοτάκης μίλησε για ένα «ολιστικό σχέδιο» που η ΝΔ είχε επεξεργαστεί ήδη από την εποχή που βρισκόταν στην αντιπολίτευση.

Παρατηρώντας ότι η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα «με το ζόρι ξεπερνά το 0,3%», ο κ. Μητσοτάκης εξέφρασε την απογοήτευσή του από το γεγονός ότι «ένας τόπος με τόσο μεγάλες δυνατότητες στην πράσινη ενέργεια, έχει τόσο μικρή διείσδυση στην ηλεκτροκίνηση».
Ωστόσο, όπως παρατήρησε με το νέο νομοσχέδιο, «η Ελλάδα ετοιμάζεται κι αυτή να μπει στην πρίζα του μέλλοντος» και επισήμανε ότι στόχος είναι μέχρι το 2030, ένα στα τρία οχήματα να είναι ηλεκτρικό.

Τα κίνητρα για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων
Όπως είπε ο κ. Μητσοτάκης, η κυβέρνηση ανακοινώνει σήμερα τα μέτρα για τη διάδοση οχημάτων χαμηλών και μηδενικών ρύπων καθώς και τα μετρά για ρύθμιση της αγοράς ηλεκτροκίνησης και χωροθέτησης των αναγκαίων σημείων φόρτισης.

«Επιδοτούμε με 100 εκατ. ευρώ και για 18 μήνες την αγορά αυτοκίνητων νέου τύπου. Έτσι θα καλυφθεί το 25% του κόστους για περίπου 14.000 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το όφελος ανά μονάδα αν συνδυαστεί με το οικολογικό μπόνους και τις σχετικές φοροαπαλλαγές θα προσεγγίζει τα 10.000 ευρώ» εξήγγειλε ο πρωθυπουργός.

Ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν αυξημένο κόστος απόκτησης, αλλά χαμηλότερο κόστος χρήσης.

«Παρά το αυξημένο κόστος απόκτησης που η πολιτεία πλέον επιδοτεί, ο χρήστης θα εξοικονομεί ετησίως κοντά στα 2.000 ευρώ από ανεφοδιασμό και συντήρηση» επισήμανε.

Προανήγγειλε ότι το πρόγραμμα θα επιδοτεί με 25% και την αγορά ηλεκτρικών ταξί.

Επιπλέον, ο πρωθυπουργός εξήγγειλε τα εξής:

Τα ηλεκτρικά οχήματα θα κυκλοφορούν ελεύθερα παντού.
Για δύο χρόνια θα απαλλάσσονται από τέλη στάθμευσης.
Θα εξαιρούνται από φορολογητέο εισόδημα οι δαπάνες για τη φόρτιση.
Από τα εταιρικά έσοδα θα εκπίπτει το 50% και στα νησιά το 70% από το κόστος μίσθωσης ενός τέτοιου αυτοκινήτου.
Για τους σταθμούς φόρτισης, ο κ. Μητσοτάκης τόνισε ότι στόχος είναι να αναπτυχθούν σε όλη τη χώρα σημεία φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων.

Κίνητρα για αγορά ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας και ηλεκτρικού ποδηλάτου
Ο κ. Μητσοτάκης αναφέρθηκε επίσης σε κίνητρα αγορά ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας και ηλεκτρικού ποδηλάτου.

Όπως είπε, η αγορά κάθε ηλεκτρικής επαναφορτιζόμενης μοτοσυκλέτας θα επιδοτείται κατά 20%.

Η αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου θα επιδοτείται κατά 40%.

Καταλήγοντας, ο πρωθυπουργός τόνισε ότι «έχουμε τη δυνατότητα να μετατρέψουμε τη χωρά μας σε μπαταρία της νοτιοανατολικής Ευρώπης», ενώ προανήγγειλε ότι σε λίγο καιρό ένα ελληνικό νησί θα χρησιμοποιεί αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα, δίχως ωστόσο να αποκαλύψει ποιο νησί θα είναι αυτό.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

6 Σχόλια

  1. ΠΑΠΑΚΙΑ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΤΣΑΜΠΑ ΝΑ ΤΣΑΚΙΖΟΝΤΑΙ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ ΝΑ ΛΙΓΟΣΤΕΨΟΥΜΕ ΚΑΙ ΛΙΓΟ ΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΒΛΑΚΕΣ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΠΟΥ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΝ ΠΑΡΕΙ Ο ΧΑΡΟΣ

  2. Να ενισχύσει την Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θέλει…με πρόσχημα την οικολογία..

  3. Ουτοπικό το στοίχημα και φυσικά θα πάει στον ΚΟΥΒΑ με τα δεδομένα που υπάρχουν στην Ελλάδα και που υπολογίζονται ότι θα υπάρξουν στο κοντινό μέλλον..

  4. Δηλαδή οι μικρομεσαίες οικογένειες, που τα φέρνουν δυστυχώς τσιμα τσιμα για να επιβιώσουν και ταυτόχρονα να πληρώνουν ΔΕΚΟ, λογαριασμόυς, δάνεια, φροντιστήρια αγγλικών, οι οποίες κατάφεραν να παρουν αυτοκίνητο το 2005 και να το ξεπληρώσουν σε 6 χρόνια, σε λίγο θα είναι αναγκασμενες να παρουν καινούργιο δάνειο για να αλλάξουν αυτοκίνητο επειδή θα τους το επιβάλλει το κράτος, με την προφαση της ρύπανσης λόγω παλαιοτητας, παρολο που είναι σε καλή κατάσταση, με service, ΚΤΕΟ κ.τ.λ.Αυτες οι οικογένειες να μην μπορέσουν ποτε δηλαδή να σηκώσουν κεφάλι και να μπορέσουν να απαλλαγούν από τον βραχνα των δανείων-τραπεζων γιατί ο Κουλης ονειρευεται ηλεκτροκίνητη κυκλοφορία! Χάρισέ τα βρε αν είναι να κάνεις το όνειρο σου πραγματικοτητα και μην το κάνεις εφιάλτη για τον μέσο Έλληνα.

  5. Ο Ψευτοκούλης πουλάει σανό καί κουτόχορτο στόν ελληνικό λαό μέ τό καντάρι.Τό ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι μία
    μεγάλη οικονομική αποτυχία.Ο γουρλομάτης παραπονιέται οτι στήν Ελλάδα μόνο 03% ηλεκτρικά αυτικίνητα έχουν
    άδεια κυκλοφορίας.Στή Γερμανία μέ 80 εκατομμύρια πληθυσμό πήραν άδεια κυκλοφορίας τό 2019 μόνο 2% ηλεκτρικά αυτικίνητα.Κανείς δέν θέλει τά άχρηστα οχήματα.Τωρα επιστροφή στα αυτοκίνητα βενζίνας καί ντισελ
    μ’ε βελτιωμένους κινητήρες.
    Γιάννης Λάκων

  6. και καλα ολα τα αλλα. αλλα αν επιδοτει ο τσογλανος το ηλ ποδηλατο γιατι δεν επιδοτει και ο κανονικο ποδηλατο που ειναι και πιο φιλικο στο περιβαλλον;

Comments are closed.