Θλίψη στην ελληνική αυτοκίνηση – Ποιος ήταν ο Νικόλας Σφακιανάκης

Κοινοποίηση:
sfakianakis

Φτωχότερη είναι πλέον η αυτοκίνηση καθώς, την 25η Μαρτίου 2020 άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 98 ετών ο μεγάλος Κρητικός επιχειρηματίας Νίκος Σφακιανάκης. Οι συγγενείς του τον αποχαιρετούν με μία συγκινητική ανακοίνωση.

Ποιός ήταν ο Νικόλας Σφακιανάκης

Γεννήθηκε στις Μελέσες Ηρακλείου Κρήτης το 1922. Το 1941, σύμφωνα με την οικογένεια του,βρέθηκε αιχμάλωτος των Γερμανών μετά από την κατάληψη της Κρήτης. Είχε την τύχη να ζήσει μέχρι την απελευθέρωση το 1945.

Με την λήξη του πολέμου, άρχισε αμέσως να ασχολείται επαγγελματικά με το αγαπημένο του αντικείμενο, το αυτοκίνητο. Οι γνώσεις του και η εμπειρία του πάνω στην μηχανολογία, το σχεδιασμό και την εμπορία των οχημάτων αυξήθηκαν εντυπωσιακά και, συνεργαζόμενος και υποστηριζόμενος από τον μεγαλύτερο αδελφό του Στρατή Σφακιανάκη, που ήταν ήδη ανερχόμενος έμπορος στην ραγδαία αναπτυσσόμενη μεταπολεμική Ελλάδα τής δεκαετίας του 1950, είχε την ευκαιρία να ανακαλύψει μέσα του και ένα εντυπωσιακό επιχειρηματικό ταλέντο και να κυνηγήσει τα όνειρά του αρχικά στον χώρο των μεταφορών μέσα από την εταιρία ΤΑΟ που ίδρυσε μαζί με τον Στρατή. Εκεί γνώρισε και τη μέλλουσα γυναίκα του, Μαρία Γραμματικάκη, με την οποία χάραξε ευτυχισμένο ταξίδι εξήντα χρόνων. Την ίδια εποχή ο αδελφός του έγραφε κι εκείνος ιστορία στην Αθήνα ως έμπορος και εισαγωγέας αυτοκινήτων με την ιστορική εταιρεία BUSSING HELLAS και τα δύο αδέλφια σχεδίαζαν την φιλόδοξη ανάπτυξη των επιχειρήσεών τους παράλληλα στους τομείς των μεταφορών και τής εμπορίας αυτοκινήτων και κατασκευής αμαξωμάτων. Εν τούτοις, ο Νίκος Σφακιανάκης έδειξε τις μεγάλες επιχειρηματικές του ικανότητες, όταν ο ξαφνικός θάνατος του αδελφού του τον έφερε μπροστά στην μεγάλη πρόκληση να αναλάβει μόνος το τιμόνι και να αντιμετωπίσει την κρίση που επέφερε στις επιχειρήσεις η απώλεια του Στρατή Σφακιανάκη. Τότε πήρε την απόφαση να δωρίσει την ΤΑΟ στους εργαζομένους της και να ασχοληθεί αποκλειστικά με την BUSSING HELLAS.

Από τότε άρχισε μια μεγάλη πορεία. Πρωτοπόρος στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη, έγινε ο πρώτος αντιπρόσωπος τής εταιρείας SUZUKI στην γηραιά ήπειρο. Συνέχισε την παράδοση που είχαν αρχίσει με τον αδελφό του στον χώρο τού μηχανοκίνητου αθλητισμού, δημιουργώντας πλήρεις και νικηφόρες ομάδες σε αγώνες ράλλυ αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών. Ορόσημα στο επιχειρηματικό του ταξίδι έξι δεκαετιών είναι η εισαγωγή Ιαπωνικών φορτηγών Hino Motors, η κατασκευή αμαξωμάτων λεωφορείων ΜΑΝ, και η εισαγωγή ευρείας γκάμας επιβατικών και φορτηγών από όλο τον κόσμο. Δημιουργήθηκε έτσι ένα μεγάλο επιχειρηματικό κατόρθωμα στο χώρο τής αυτοκίνησης, και ένα τεράστιο δίκτυο καταστημάτων, τοπικών αντιπροσώπων και κάθετων μονάδων που για σειρά δεκαετιών εξασφάλιζε ένα πολύ μεγάλο μερίδιο αγοράς και παρείχε στον καταναλωτή δεκάδες ασφαλή και εμπορεύσιμα μοντέλα. Ξεκινώντας με τίποτα εκτός από την αγάπη των γονιών του και το πάθος του για το αυτοκίνητο, ο Νίκος με το ανήσυχο πνεύμα και το μεγάλο όραμα έγραψε μεγάλο μέρος της ιστορίας του αυτοκινήτου στη χώρα μας.

Ο ζήλος και η γενναιοδωρία του δεν είχαν όρια στον επιχειρηματικό τομέα. Χρόνια αφού άφησε τις Μελέσες, ο Νίκος έχτισε πολιτιστικό κέντρο που είναι πια στο επίκεντρο της ζωής της γενέτειράς του. Ο Νίκος έζησε τα τελευταία χρόνια της ζωής του με πολλή αγάπη και στοργή δίπλα στη μεγάλη οικογένειά του. Αφήνει πίσω του σπουδαία επιχειρηματική και πνευματική κληρονομιά που ανθίζει μέσα από τα εφόδια και το παράδειγμα που έδωσε. Η οικογένειά του, οι εταιρείες του, η Κρήτη και η Ελλάδα θα τον θυμούνται για το όραμα, την εφευρετικότητα, το έργο και τη γενναιοδωρία του.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

  1. Όποιος φεύγει τώρα από κορωνοιο λένε ότι φεύγει .Και νομίζουν οι μπετοβλακες ότι δεν τούς πήραμε χαμπάρι.ο Θεός να τον ανάπαυση αλλά τα είχε τά χρονακια του.
    Ρήμαξε την νεολαία ο σκατοιος.

Comments are closed.