Δικαίωση για δανειολήπτη από τράπεζα: Αλλεπάλληλα τηλέφωνα ακόμα και στην 10χρονη κόρη του

Κοινοποίηση:
δικοσυνη

Αποζημίωση σε δανειολήπτη θα πρέπει να καταβάλει τράπεζα σύμφωνα με απόφαση του Ειρηνοδκείου της Αθήνας.

Πρόκειται για μια απόφαση – σταθμό που βάζει φρένο στην πάγια τακτική των τραπεζών οι οποίες ανέθεταν σε ιδιωτικές εταιρείες την όχληση των πελατών τους όταν αυτοί είχαν ληξιπρόθεσμες οφειλές.

Σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, η τράπεζα διέθεσε τα προσωπικά δεδομένα του δανειολήπτη σε εισπρακτική εταιρεία χωρίς να έχει λάβει έγκριση από τον ίδιο. Το Ειρηνοδικείο επιδίκασε στον δανειολήπτη ποσό 5.869,40 ευρώ ως χρηματική αποζημίωση για ηθική βλάβη, αν και ο δανειολήπτης είχε ζητήσει αποζημίωση 10.000 ευρώ.

Το ποσό θεωρήθηκε υπερβολικό αφού σκοπός δεν είναι ο πλουτισμός αλλά η συμμόρφωση των υπευθύνων.

Πιέσεις στη 10χρονη κόρη του δανειολήπτη

Η υπόθεση αφορά σε ένα καταναλωτικό δάνειο ύψους 25.000 ευρώ που είχα πάρει ο αστυνομικός το 2010. Για μια πενταετία η αποπληρωμή γινόταν κανονικά αλλά από τις αρχές του 2015 ο δανειολήπτης άρχισε να αντιμετωπίζει τις πρώτες δυσκολίες στην εξόφληση των δόσεων του δανείου. Την ίδια περίοδο άρχισαν να τον παίρνουν στο κινητό οι υπάλληλοι εισπρακτικής εταιρείας.

Το ποτήρι ωστόσο ξεχείλισε όταν άρχισαν να πιέζουν την 10χρονη κόρη του, μόλις το παιδί σήκωσε το τηλέφωνο. Οι υπεύθυνοι της εισπρακτικής άρχισαν να κάνουν πιεστικές ερωτήσεις στο κορίτσι. Ρωτούσαν πόσο χρονών είναι η ίδια και πότε θα γυρίσουν οι γονείς της στο σπίτι, κάτι που εξόργισε τον πατέρα της. Τους έστειλε εξώδικο για να σταματήσουν οι οχλήσεις. Αυτό έγινε μέχρι το 2017. Ακολούθησε νέος γύρος συνεχών τηλεφωνημάτων στο κινητό του και όπως περιγράφεται τον έφερναν σε δύσκολη θέση μπροστά σε συναδέλφους και σε οικεία του πρόσωπα. Οπως περιγράφει στο εξώδικο, επί 7 μήνες του τηλεφωνούσαν συνεχώς και αποφάσισε να κάνει αγωγή στην τράπεζα.

Η απόφαση

Ο ειρηνοδίκης Αθηνών που εξέδωσε την απόφαση, υποστηρίζει ότι «η τράπεζα ήταν υποχρεωμένη, πέραν των όσων αναγράφονται στην δανειακή σύμβαση, στην οποία δεν γίνεται λόγος για διαβίβαση των προσωπικών δεδομένων του ενάγοντος σε άλλες εταιρείες πέραν των πιστωτικών και χρηματοοικονομικών ιδρυμάτων, να τον ενημερώσει ειδικά για την εταιρεία ενημέρωσης οφειλετών με την οποία συνεργάζεται».

Σύμφωνα με το δικαστήριο, οι εισπρακτικές εταιρείες προέβησαν στην επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων του δανειολήπτη δια των υπαλλήλων τους «χωρίς να έχει ενημερωθεί ο τελευταίος ούτε κατά το αρχικό στάδιο σύναψης της δανειακής σύμβασης και συλλογής των δεδομένων αυτών προς τις ανωτέρω εταιρείες για τα στοιχεία των εταιρειών και τον σκοπό επεξεργασίας των δεδομένων του από τις εταιρείες αυτές».

Σημειώνεται ότι για πρώτη φορά, όπως λέει ο δικηγόρος Γιώργος Πούλης, γίνεται ρητή αναφορά στην πρόσφατη σύσταση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων προσωπικού Χαρακτήρα που αναφέρει ότι η ενημέρωση του οφειλέτη πρέπει να είναι εξατομικευμένη με συγκεκριμένη αναφορά στο όνομα της εταιρείας ενημέρωσης οφειλετών και έγκαιρη.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: