Απλησίαστα και μοναδικά: Οι σούπερ πλούσιοι εκτοξεύουν τις πωλήσεις προσωποποιημένων Lamborghini, Bentley, Ferrari και Rolls-Royce * Ακόμη και με σκόνη διαμαντιών στην βαφή… [ΒΙΝΤΕΟ]

Κοινοποίηση:
ΔΩΣΔΩΔΣ

Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Lamborghini, η Ferrari, η Bentley και η Rolls-Royce τα πηγαίνουν πολύ καλά, καθώς, ανεξάρτητα από το τι συμβαίνει στην οικονομία της πλειονότητας του κόσμου, οι τάξεις των πάμπλουτων μεγαλώνουν και γίνονται πλουσιότεροι.

Η Lamborghini πούλησε περισσότερα από 10.000 οχήματα πέρυσι για πρώτη φορά και η Ferrari είχε αύξηση εσόδων άνω του 17%.

Όμως, απ’ ό,τι φαίνεται, το να βγάζεις πολλά χρήματα πουλώντας “μια χούφτα” αυτοκίνητα απευθυνόμενος σε μια μικρή ομάδα ανθρώπων, είναι μια δουλειά που απαιτεί ολοένα και πιο αυξημένη δημιουργικότητα…

Έτσι, τα ακραία επίπεδα προσωπικής προσαρμογής έχουν γίνει ο κανόνας σε αυτόν τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο κάθε αγοραστής, αντί απλώς να επιλέγει το εσωτερικό του αυτοκινήτου και χρώματα από ένα μενού, μπορεί να διασφαλίσει ότι το supercar ή το υπερπολυτελές SUV που θα αγοράσει δεν θα μοιάζει με κανένα άλλο πουθενά στη γη.

  • Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι πιο πλούσιοι αγοραστές μπορούν ακόμη και να έχουν αυτοκίνητα κατασκευασμένα σε μικρούς –ακόμη και μονοψήφιους– αριθμούς, μόνο για αυτούς.

Η Lamborghini, η Rolls-Royce και η Bentley πέτυχαν ρεκόρ πωλήσεων εξατομικευμένων αυτοκινήτων που μπορεί να κοστίσουν, σε ορισμένες περιπτώσεις, το διπλάσιο της ήδη υψηλής βασικής τιμής ενός από αυτά τα οχήματα.

  • Η έκρηξη κερδών της Ferrari που ανακοινώθηκε την περασμένη Πέμπτη οφείλεται εν μέρει στο πρόγραμμα εξατομίκευσης οχημάτων της εταιρείας. Η Ferrari ανακοίνωσε έσοδα 6,46 δισεκατομμυρίων δολαρίων και κέρδη 1,36 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2023. Η εταιρεία αναμένει μεγαλύτερη ανάπτυξη το 2024 με το SUV Purosangue που κυκλοφόρησε πρόσφατα, καθώς συνεχίζει να εξυπηρετεί τους πιο πλούσιους λάτρεις των αυτοκινήτων. Η μετοχή της εταιρείας έφτασε σε υψηλό 52 εβδομάδων το πρωί της Πέμπτης στα 380 δολάρια ανά μετοχή . (Ο επτά φορές πρωταθλητής της Formula 1 οδηγός Lewis Hamilton που εντάχθηκε στην αγωνιστική ομάδα της Ferrari μπορεί επίσης να συνέβαλε στην αύξηση των τιμών.)

Αυτοκινητοβιομηχανίες όπως αυτές πωλούν σε ένα μικροσκοπικό κομμάτι του παγκόσμιου πληθυσμού, εκείνους δηλαδή που έχουν την ευχέρεια να δαπανήσουν τουλάχιστον 30 εκατομμύρια δολάρια.

Ο πληθυσμός αυτός των υπερπλούσιων είναι περίπου 400.000 άτομα παγκοσμίως, σύμφωνα με την Altrata, μια εταιρεία που μελετά τις τάσεις του πλούτου. Μέχρι το 2028, η Altrata αναμένει ότι 528.000 από τα 8 δισεκατομμύρια ανθρώπους του κόσμου θα ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία πλούτου.

Αυτή είναι μια αγορά που αυξάνεται από την άποψη του πληθυσμού, αλλά ταυτόχρονα οι πλούσιοι αυτοί άνθρωποι γίνονται ακόμη πλουσιότεροι, δήλωσε ο Javier Gonzalez Lastra, επενδυτικός εταίρος με την Tema ETFs, η οποία λειτουργεί ένα επενδυτικό ταμείο πολυτελών αγαθών.

Ψάχνοντας σε ένα βαθύ πηγάδι

Οι παγκόσμιες πωλήσεις αυτοκινήτων αυξήθηκαν περίπου 9% πέρυσι, σύμφωνα με την S&P. Και οι πιο ακριβές μάρκες επίσης αυξάνουν τις πωλήσεις τους, με ορισμένες εξαιρέσεις, επίσης. Αλλά, για μάρκες σαν αυτές, οι αριθμοί που θα ήταν ασήμαντοι για μια μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία – όπως 10.000 Lamborghini ή 13.000 Ferrari – μπορεί να σημαίνουν απίστευτη επιτυχία.

Με τόσο μικρό αριθμό αυτοκινήτων – και δεν θέλουν να πουλήσουν πολλά περισσότερα ή επειδή δεν θα είναι πια «αποκλειστικά» – αυτές οι αυτοκινητοβιομηχανίες επεκτείνουν τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να αυξήσουν τις πωλήσεις χαρακτηριστικών, επιλογών και έξτρα σε αυτές τις πλουσιότερες ομάδες αγοραστών.

Η πώληση «επιλογών» σίγουρα δεν είναι καινούργια στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ακόμη και τα κοινά αυτοκίνητα από μάρκες όπως η Volkswagen και η Ford μπορούν να πωληθούν με πολλές επιλογές, μια τάση που αυξάνεται τα τελευταία χρόνια .

Ωστόσο, οι πελάτες που αγοράζουν Lamborghini, Rolls-Royces και Bentley έχουν μια ακόμη μεγαλύτερη γκάμα απείρως προσαρμόσιμων χρωμάτων βαφής και υλικών εσωτερικού, αρχικά, από ό,τι προσφέρουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για φθηνότερες μάρκες. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σπάνια αποκαλύπτουν συγκεκριμένες τιμές για αυτά τα πολύ εξατομικευμένα αυτοκίνητα.

Στην πιο ακραία περίπτωση, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα δημιουργήσουν ακόμη και ολόκληρα αυτοκίνητα που κοστίζουν εκατομμύρια δολάρια το καθένα για πολύ  λίγους πελάτες.

Ανάπτυξη προσαρμοσμένων επιλογών

Αλλά τα είδη προσαρμογής που διατίθενται στους πελάτες του προγράμματος Ad Personum της Lamborghini, που διατίθενται στα μοντέλα supercar της μάρκας, ξεπερνούν την απλή επιλογή. Οι πελάτες μπορούν να ζητήσουν ένα χρώμα “ζωγραφική σε δείγμα”, για παράδειγμα, στο οποίο ένα αυτοκίνητο μπορεί να βαφτεί ώστε να ταιριάζει με ένα δείγμα υφάσματος, δέρματος ή βαφής.

Εάν ο πελάτης έχει ένα αγαπημένο πουκάμισο, για παράδειγμα, το χρώμα του αυτοκινήτου θα μπορούσε να ταιριάζει με το χρώμα του υφάσματος. Αλλά οι ιδέες ξεπερνούν πολύ ένα απλό ρούχο που πρέπει να ταιριάζει.

“Υπάρχει αυτό που το ονομάζω “micro metallic” και μπορείτε ακόμη και να ρίξετε θρυμματισμένη σκόνη διαμαντιών Swarovski στο χρώμα “, είπε ο Pietro Frigerio, πρώην στέλεχος της Lamborghini που τώρα διευθύνει μια αντιπροσωπεία Lamborghini στο Newport Beach της Καλιφόρνια. .

Ένας λόγος που η τάση αυξάνει σε δημοτικότητα είναι απλώς επειδή η τεχνολογία έχει προχωρήσει, πρόσθεσε. Νέα χρώματα σημαίνουν νέες δυνατότητες.

Έτσι, τα χρώματα μπορούν να έχουν μυριάδες εφέ και διακριτικούς τόνους. Οι αγοραστές μπορούν ακόμη και να συνδυάσουν διαφορετικά εφέ του ίδιου χρώματος με διακριτικά μοτίβα και σχέδια.

Στην περσινή εκδήλωση Art Basel Miami Beach, η Lamborghini αποκάλυψε ένα supercar Revuelto που έμοιαζε σαν να είχε περάσει μέσα από ρεύματα φθορίζοντος χρώματος. Το αυτοκίνητο, το οποίο πουλήθηκε σε έναν πελάτη μετά την έκθεση, δημιουργήθηκε για να αναδείξει τις προσαρμοσμένες δυνατότητες βαφής της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Σχεδόν τα τρία τέταρτα των πελατών της Bentley πέρυσι ζήτησαν προσαρμοσμένες επιλογές που ξεπερνούν την ήδη μακρά λίστα επιλογών της μάρκας, σημειώνοντας αύξηση 43% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αυτές οι πιο εξωφρενικές επιλογές μπορούν να προσθέσουν περίπου 75.000 $ στην τιμή ενός αυτοκινήτου Bentley, είπαν στελέχη.

Φυσικά, όσο πιο ακριβό είναι το αυτοκίνητο, τόσο πιο εξωφρενικές –και ενδεχομένως ακριβές– οι επιλογές.

Η Rolls-Royce έχει δημιουργήσει μια σειρά από σεντάν Phantom που πιθανότατα κοστίζουν πολλαπλάσια της βασικής τιμής του αυτοκινήτου περίπου 500.000 $. Αυτά τα αυτοκίνητα κατασκευάστηκαν με χαρακτηριστικά όπως προσαρμοσμένα κεντήματα, περίπλοκα ξύλινα στρώματα, χαραγμένο γυαλί και ακόμη και ζωγραφισμένα στο χέρι σχέδια στο εσωτερικό τους.

Ο Kellyn Dixon, διευθυντής μιας αντιπροσωπείας Rolls-Royce στο Irvine της Καλιφόρνια, κέρδισε ένα βραβείο πριν από δύο χρόνια για την πώληση των περισσότερων αυτοκινήτων παγκοσμίως από το πρόγραμμα προσαρμογής της μάρκας, γνωστό ως “Rolls-Royce Bespoke”. Πρόκειται για αυτοκίνητα εξαιρετικά προσαρμοσμένα, τόσο πολύ που ο Dixon μερικές φορές πηγαίνει τους πελάτες του στα κεντρικά γραφεία της Rolls Royce στο Goodwood του Ηνωμένου Βασιλείου, για να συναντηθεί απευθείας με τους σχεδιαστές ώστε να επιλέξουν τις τελικές επιλογές μοναδικών χρωμάτων, διακοσμητικών κομματιών, ακόμη και κεντημάτων και χαρακτικών.

Στην αντιπροσωπεία της Rolls-Royce του Dixon, τα τρία τέταρτα των περίπου 90 αυτοκινήτων που πωλούνται κάθε χρόνο περιλαμβάνουν κάποιο βαθμό προσαρμοσμένων επιλογών, είπε. Αυτό περιλαμβάνει χρώματα βαφής εκτός μενού και συγκεκριμένα αντικείμενα σφραγισμένα μέσα στο “The Gallery”, μια γυάλινη θήκη ενσωματωμένη στο ταμπλό του Phantom και περίπλοκα εξατομικευμένα χαρακτικά.

Η Bugatti πουλά αυτοκίνητα που ξεκινούν από 3 εκατομμύρια δολάρια, οπότε μπορεί να σκεφτείτε ότι μόνο ένα από αυτά τα αυτοκίνητα θα ήταν αρκετά “μοναδικό”. Αλλά ορισμένοι πελάτες εξακολουθούν να θέλουν κάτι περισσότερο. Για έναν πελάτη πέρυσι, η Bugatti δημιούργησε ένα χρυσό Chiron στο οποίο οι σχεδιαστές της μάρκας ζωγράφισαν στο χέρι ιστορικές σκηνές με την κλασική Bugattis. Ανταποκρινόμενοι σε άλλο αίτημα, οι σχεδιαστές της Bugatti δημιούργησαν αντιθέσεις με ρίγες βαφής – ένα αυτοκίνητο σε μπλε, ένα σε πορτοκαλί – για κάθε σύζυγο.

  • Αυτός ο βαθμός προσαρμογής είναι δυνατός, εν μέρει, επειδή ούτως ή άλλως αυτά τα αυτοκίνητα είναι σε μεγάλο βαθμό χειροποίητα. Ακόμη και χωρίς πολλές προσαρμογές, μπορεί να περάσουν μήνες από τη στιγμή που κάποιος παραγγείλει μια Lamborghini ή μια Rolls-Royce και όταν θα πάρει πραγματικά το αυτοκίνητο.

 

 

 

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ: