Η αυτοκίνηση οδεύει προς την ηλεκτροκίνηση, με την Ευρώπη να πρωτοστατεί σε αυτή τη μετάβαση, μέσω της απαγόρευσης πώλησης νέων οχημάτων με θερμικούς κινητήρες στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης από το 2035.

Τα ηλεκτρικά οχήματα διεισδύουν ολοένα και περισσότερο στις παγκόσμιες αγορές, παρόλο που υπάρχει ακόμα προβληματισμός για την αυτονομία τους αλλά και τις δυνατότητες φόρτισης των μπαταριών τους (ή, ακόμα περισσότερο, ανεφοδιασμού με υδρογόνο στην περίπτωση των FCEV) και αυξάνουν ολοένα και περισσότερο το μερίδιό τους στην αγορά.
H αμερικανική S&P Global Mobility, πάροχος δεδομένων, πληροφοριών αλλά και αναλύσεων για την αυτοκινητοβιομηχανία, θέλησε να διαπιστώσει αν όσοι έχουν αποκτήσει καινούριο αυτοκίνητο θα επιλέξουν και πάλι EV για την επόμενη αγορά τους. Πριν από λίγο καιρό είχε διενεργήσει ανάλογη έρευνα, στην οποία ανέδειξε την αυτοκινητοβιομηχανία με τους πιο πιστούς πελάτες στις ΗΠΑ.
Τα αποτελέσματα της νέας έρευνάς της για τα EV, που βασίζονται σε στοιχεία μέχρι και τον Ιούλιο του 2023, έχουν εξαιρετικό ενδιαφέρον και προσφέρονται για διαφορετικές «αναγνώσεις». Η πρώτη ανάγνωση δείχνει θετική, καθώς σχεδόν 3 στα 4 νοικοκυριά (72,6%) που κατέχουν πολυτελή EV επιλέγουν και πάλι ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην επόμενη αγορά τους.

Ωστόσο, αν αφαιρέσει κανείς τους κατόχους Tesla, το ποσοστό μειώνεται δραματικά, στο 52,1% μέχρι τον περασμένο Ιούλιο, σύμφωνα με τα στοιχεία πιστότητας της S&P Global Mobility. Αυτό σημαίνει ότι σχεδόν ένας στους δύο (μη κατόχους Tesla) αποσύρει τη «στήριξή» του στα ηλεκτρικά οχήματα και επιλέγει θερμικά (αμιγώς ή υβριδικά) στην επόμενη αγορά του.
Μάλιστα, η εταιρεία διευκρινίζει ότι όσοι αγόρασαν και πάλι EV δεν είναι απαραίτητο να επέλεξαν μοντέλο από το ίδιο brand, ενώ κάνει σαφές ότι τα δεδομένα που ανέλυσε δεν οδηγούν απαραίτητα στο συμπέρασμα ότι το νέο ηλεκτρικό όχημα «αντικατέστησε» το προηγούμενο EV, αλλά θα μπορούσε να «παροπλίσει» ένα άλλο αυτοκίνητο που υπάρχει στην οικογένεια.
Η S&P Global Mobility επισημαίνει ότι το χαμηλό ποσοστό μπορεί να εξηγηθεί μέσω μιας προηγούμενης έρευνας που είχε πραγματοποιήσει, σύμφωνα με την οποία το ενδιαφέρον των καταναλωτών για αγορά EV υποχώρησε στο 52% έναντι 81% το 2021. Τιμή, αυτονομία και υποδομές ήταν οι τρεις σημαντικότεροι λόγοι που είχαν αναδειχθεί ως εξήγηση για τη συγκεκριμένη μείωση.
Τα αποτελέσματα της τρέχουσας έρευνας δείχνουν ότι οι κάτοχοι ηλεκτρικού αυτοκινήτου Nissan έδειξαν τη μεγαλύτερη στήριξη στα EV και για την επόμενη αγορά τους, με 63,2%. Στη δεύτερη θέση ακολούθησε η Chevrolet με 60,6%. Ωστόσο και πάλι διευκρινίζεται ότι αυτό δε σημαίνει ότι αγόρασαν εκ νέου Nissan και Chevrolet, αντίστοιχα, αλλά ότι παρέμειναν στα ηλεκτρικά οχήματα.

Εκτός από την Tesla, αρκετές άλλες πολυτελείς μάρκες βελτίωσαν το ποσοστό πιστότητας των πελατών τους σε EV με τα στοιχεία που υπάρχουν ως το 2ο τρίμηνο του 2023. Για παράδειγμα, το 56,6% των κατόχων ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Mercedes επιλέγουν EV για το επόμενο όχημα, ποσοστό αυξημένο κατά 32,3% σε σχέση με το αντίστοιχο του πρώτου εξαμήνου του 2020 (24,3%). Αντίστοιχη άνοδο παρουσιάζεται και στους κατόχους EV της Jaguar (56,6% από 25%), της Audi (50,1% από 25,5%) και Porsche (36,8% από 23,3%). Στην κορυφή είναι οι κάτοχοι Tesla με 76,7% (από 51,8%). Αντίθετα, το ποσοστό πιστότητας σε EV από τους κατόχους ηλεκτρικών BMW μειώθηκε σε 45,9% από 46,6%.
Περνώντας στα μοντέλα, τα αποτελέσματα ποικίλουν. Η S&P Global Mobility ενδεικτικά αναφέρει ότι μόνο το 37,3% των νοικοκυριών που κατείχε μία Ford Mustang Mach-E αγόρασε στη συνέχεια και πάλι EV, ενώ το 45,8% επέλεξε βενζινοκίνητο. Ωστόσο ένα μεγάλο μέρος των αγοραστών διάλεξε φορτηγά και SUV της Ford με αμιγώς θερμικά και υβριδικά κινητήρια σύνολα, υποδηλώνοντας ότι ο τύπος και οι ικανότητες των οχημάτων έπαιξαν σημαντικό ρόλο.
Αντίθετα, από τα νοικοκυριά που είχαν στην κατοχή τους το Nissan Leaf, αυτά που και πάλι αγόρασαν EV, ως πρώτη επιλογή διάλεξαν το Tesla Model Y με ποσοστό 14,3%, για να ακολουθήσει και πάλι ένα Leaf με 12,4%.
Οι μεγιστάνες όλοι εκτρέφουν άλογα και γουστάρουν να τα καβαλικεύουν. Το πανέξυπνο πόπολο όμως, θέλει καινοτομίες και τεχνολογίες και ρουκέτες και ιπτάμενα αυτοκίνητα και όλα τα παιχνίδια του κόσμου. Αυτό οφείλεται στη στέρηση που είχαν στην παιδική ηλικία τους.
& 50.000 χλμ μπαλαντεζα για να πας μεχρι τη Λαμια
αλλα υπαρχουν βλαμενοι που θελουν να αγορασουν ηλεκτρικο αμαξι με την τρομερη ευκαιρια που δινει το κρατος του Κουλη στα 30.000 σου δινει επιδοτηση 5.000 τρεχατε ζωα
ως δεύτερο αυτοκίνητο και σύγχρονο δεν είναι άσχημη επιλογή … από το να έχεις το κάθε σαράβαλο που καίει όσο οι μαούνες της εποχής του 1930 προτιμότερο είναι αυτό ή και αυτό
πολλοι νομιζουν οτι ολες οι τεχνολογιες εχουν περιθωριο βελτιωσης οπως ειχε τα τελευταια χρονια η τεχνολογια των επεξεργαστων και την ηλεκτρονικης γενικοτερα. νομιζουν οτι σε μερικα χρονια θα εχουμε μπαταριες παρα πολυ ελαφρυτερες με πολαπλασια χωρητικοτητα και παραλληλα ταχυτατη φορτιση. αμ δε. απλα οι εταιρειες μαλλον κανουν αρπαχτες στις πλατες των καταναλωτων με την ανοχη των κυβερνησεων
Ας πάρουμε το καλύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο το οποίο θα πρέπει να ταξιδέψει Αθήνα-Πάτρα, χειμώνα, βράδυ με 3 βαθμούς κελσίου εξ/κή θερμοκρασία (μειωμένη απόδοση μπαταρίας στο κρύο) το οποίο θα μεταφέρει δυο ενήλικες με αποσκευές (φορτίο) και θα χρησιμοποιεί θέρμανση για τους επιβάτες (επιπλέον ενέργεια) και τα φώτα πορείας (αφού είναι βράδυ).
Ερώτηση: πόσες φορές θα πρέπει να σταματήσει για να φόρτισει στο ενδιάμεσο της διαδρομής και πόσες ώρες θα χρειαστεί για να φτάσει στον προορισμό του.
Απάντηση: Γ@ μα τα!
Μήπως να ξαναγυρίσουμε στην εποχή του ατμού!
Κάτι πρέπει να γίνει με τα αυτοκίνητα, δεν μπορεί να ζούμε στην εποχή της τεχνολογικής έξαρσης και τα αυτοκίνητα και μηχανάκια να λειτουργούν με εκρήξεις (κινητήρες εσωτερικής καύσης) ή να αλλάζουμε με το χέρι τις ταχύτητες.
Όπως η εποχή της ατμομηχανής τελείωσε, έτσι να τελειώσει και η εποχή των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Μια χαρά είναι οι κινητήρες. Άμα κουράστηκε το χεράκι σου να αλλάζει ταχύτητες πάρε σκούτερ ή έστω ένα Honda με DCT. Κάτι σου είπα τώρα ε;