Άρπαξε την ευκαιρία να την πει στον «άφαντο» Τσίπρα: «Θα έπρεπε να έχει το θάρρος να ζητήσει συγγνώμη»

Κοινοποίηση:
μητσοτακης-βουλη-ΜΑΚΕΛΕΙΟ

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης άρπαξε την ευκαιρία της απουσίας του Αλέξη Τσίπρα για να κάνει επίθεση στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, με αφορμή το επεισόδιο Βερναδάκη – Κεραμέως.

«Δεν έχει το θάρρος να είναι εδώ. Θα έπρεπε να είναι εδώ να δούμε αν έχει το θάρρος να ζητήσει έστω μια συγγνώμη από την Υπουργό» είπε ο πρωθυπουργός.

Νωρίτερα, αναφερόμενος στο νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ, δήλωσε: «Ο άλλοτε μεγάλος απών, το δημόσιο πανεπιστήμιο επιστρέφει για να μορφώσει τους Έλληνες και να διαμορφώσει τη νέα Ελλάδα» τόνισε ο πρωθυπουργός στην ομιλία του στη Βουλή. «Ακόμα μία γέφυρα μεταξύ της μόρφωσης και της εργασίας η αναβάθμιση της πρακτικής άσκησης των φοιτητών και θα συνοδεύεται από καταβολή αποζημίωσης, που θα είναι μία πρόβα για την επόμενη ημέρα».

«Όλα αλλάζουν αλλά και ο τρόπος διακυβέρνησης των Πανεπιστημίων, για να εκλείψουν τα κρούσματα ευνοιοκρατίας. Και οι καθηγητές μας να είναι ζωντανά παραδείγματα για τους φοιτητές μας. Και οι ίδιοι οι εκλέκτορες θα ορίζονται ηλεκτρονικά και με τη συμμετοχή καθηγητών άλλων ιδρυμάτων» συμπλήρωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Συνεχίζοντας την ομιλία του στη Βουλή ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σημείωσε πως «η διοίκηση μοιράζεται ορθολογικά ανάμεσα στον πρύτανη και το συμβούλιο, ένα συμμετοχικό μοντέλο, που λειτουργεί σε πολλά κράτη του κόσμου. Τα εκατοντάδες άρθρα του νομοσχεδίου αντιμετωπίζουν πολλές από τις πραγματικές ανάγκες των πανεπιστημίων, συμπληρώνουν, όμως, και ζητούμενα άλλων βαθμίδων όπως και η ανάπτυξη του ολοήμερου σχολείου έως τις 5:30 το απόγευμα».

«Η βασική στόχευση είναι η αποδέσμευση του δημόσιου πανεπιστημίου από γραφειοκρατικά βαρίδια και κρατική χειραγώγηση, ώστε η τριτοβάθμια εκπαίδευση να ξαναγίνει ιμάντας κοινωνικής ανέλιξης, με βάση ρεαλιστικά κριτήρια. Το νομοσχέδιο φιλοδοξεί να κάνει πράξη το ίσο δικαίωμα στην ευκαιρία» συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός.

Νωρίτερα, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως ανέφερε για το αυτοδιοίκητο: «Τα ΑΕΙ αποφασίζουν για τις δικές τους αποφάσεις με τα δικά τους όργανα. Το ποια θα είναι αυτά τα όργανα το αποφασίζει ο νομοθέτης, η Βουλή. Η θέσπιση κανόνων για ζητήματα οργάνωσης των πανεπιστημίων που περιλαμβάνει και τον τρόπο συγκρότησης των οργάνων ανήκει στην αρμοδιότητα της νομοθετικής εξουσίας. Ο νομοθέτης δεν δεσμεύεται καν ούτε υποχρεούται να ακολουθήσει συγκεκριμένο πρότυπο, διαθέτει όμως ευρύτατα περιθώρια εξουσίας για να οργανώσει όλο το πλαίσιο λειτουργίας των πανεπιστημίων».

Σχετικά με την ανάδειξη των πρυτάνεων είπε: «Ο πρύτανης προκύπτει ως ένας εκ των 6 εσωτερικών μελών του συμβουλίου που έχουν εκλεγεί από την βάση, δηλαδή από όλα τα μέλη ΔΕΠ. Τα εκλεγμένα μέλη του συμβουλίου εκλέγουν στην συνέχεια τον πρύτανη» ενώ διευκρίνισε προς την αντιπολίτευση πως ο εκτελεστικός διευθυντής είναι μετακλητός διοικητικός υπάλληλος που επιλέγεται από την εκάστοτε διοίκηση.

Τέλος, για το συμβούλιο εξωτερικών μελών εξήγησε πως «το Συμβούλιο αποτελείται από 11 μέλη. Τα 6 εκλέγονται από την βάση και στην συνέχεια οι εκλεγμένοι επιλέγουν τα 5 εξωτερικά μέλη. Τα εξωτερικά μέλη αντλούν τη νομιμοποίησή τους από τα εκλεγμένα μέλη» ενώ για την χρηματοδότηση σημείωσε «Το νομοσχέδιο δεν έχει ούτε μισή διάταξη που να επηρεάζει την υποχρέωση του κράτους για χρηματοδότηση των ΑΕΙ. Η κυβέρνησή μας αύξησε για πρώτη φορά μετά αρκετά χρόνια την χρηματοδότηση κατά 14%. Το νομοσχέδιο δίνει επιπλέον χρηματοδοτικά εργαλεία και αυτό δεν γίνεται για πρώτη φορά».

Νωρίτερα, ο κ. Νίκος Φίλης εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ επικαλέστηκε την έκθεση του επιστημονικού συμβουλίου της Βουλής υποστηρίζοντας πως οι παρατηρήσεις κάνουν «κομμάτια και θρύψαλα» το νομοσχέδιο. Για «φαλκίδευση» του αυτοδιοίκητου μίλησε η κα Σοφία Σακοράφα (ΜεΡΑ25) ενώ ο κ. Θανάσης Παφίλης (ΚΚΕ) προχώρησε σε γενικότερες παρατηρήσεις σημειώνοντας πως η εκ του Συντάγματος υποχρέωση του κράτους για παροχή δημόσιας και δωρεάν παιδείας αποτελεί «ανέκδοτο» καθώς ο οικογενειακός προϋπολογισμός επιβαρύνεται για την εκπαίδευση των παιδιών.

Την έκθεση της επιστημονικής επιτροπής της Βουλής επικαλέστηκε και η κα Νάντια Γιαννακοπούλου για να υποστηρίξει την ένσταση αντισυνταγματικότητας.

Από την άλλη πλευρά ο κ. Κώστας Καραγκούνης ανέφερε ότι οι ενστάσεις του ΣΥΡΙΖΑ δεν αφορούν την συνταγματικότητα του νομοσχεδίου αλλά την ουσία των προωθούμενων διατάξεων σημειώνοντας «Σας χαλάει την πολιτική σας σούπα, διότι δε θέλετε τα Πανεπιστήμια να λειτουργούν ελεύθερα, απρόσκοπτα και ανταγωνιστικά, όπως το Σύνταγμα ορίζει, αλλά τα θέλετε εξαρτώμενα, καθηλωμένα και με πολιτικές εξαρτήσεις».

Να σημειωθεί ότι η ένσταση της αντισυνταγματικότητας που κατέθεσε ο ΣΥΡΙΖΑ απορρίφθηκε κατά πλειοψηφία ενώ πηγές της ΝΔ σχολίασαν σχετικά πως «Επεσε στο κενό η προσπάθεια αιφνιδιασμού του ΣΥΡΙΖΑ στη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπ. Παιδείας. Η ένσταση αντισυνταγματικότητας αποκρούστηκε άμεσα από τη ΝΔ ενώ ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Π. Σκουρλέτης σήκωσε λευκή πετσέτα καθώς δεν απάντησε»

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

1 Comment

  1. Τα καθίκια οι βουλευτές να στέλνουν κατά παράδειγμα τα παιδιά τους στα δημόσια σχολεία και πανεπιστήμια. Να περικοπούν συνταγματικά τους δικαιώματα και να μην έχουν δικαίωμα στην ιδιωτική παιδεία. Διότι, μόνο τότε θα φτιάξει οι παιδεία. Επίσης, οι εκπαιδευόμενοι στο εξωτερικό να μην έχουν τα ίδια εργασιακά δικαιώματα, σαφώς λιγότερα, με τους απόφοιτους ελληνικών πανεπιστημίων και σχολών. Και φυσικά να μην μπαίνουν τούβλα με βαθμούς κάτω από τη βάση στις σχολές και να μην αποφοιτούν με λιγότερο από 70%. Αν θέλουμε παιδεία και επαγγελματίες, αντί να έχουμε μόνο ντελιβεράδες και μπαρίστες, που δεν έχουν άλλες γνώσεις και δεξιότητες..

Comments are closed.