Δύο νέα περιστατικά βλαβών σε δρομολόγια της Hellenic Train μέσα σε λίγες μόλις ώρες έρχονται να υπενθυμίσουν, με τον πιο ανησυχητικό τρόπο, ότι τα προβλήματα στον ελληνικό σιδηρόδρομο παραμένουν βαθιά και άλυτα — παρά τις διαβεβαιώσεις για εκσυγχρονισμό και βελτίωση της ασφάλειας.
Το πρώτο περιστατικό σημειώθηκε το βράδυ του Σαββάτου (18/10), όταν η αμαξοστοιχία 310 που εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο – Αίγιο ακινητοποιήθηκε στον σταθμό Λυκοποριάς λόγω τεχνικού προβλήματος. Οι 11 επιβάτες προωθήθηκαν τελικά με λεωφορείο της εταιρείας, ενώ και το αντίστροφο δρομολόγιο (311, Αίγιο – Κιάτο) πραγματοποιήθηκε με λεωφορείο.
Λίγο αργότερα, ανάλογο περιστατικό σημειώθηκε σε μία από τις βασικές επιβατικές γραμμές της χώρας. Η αμαξοστοιχία IC 51, που εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα με 144 επιβάτες, ακινητοποιήθηκε προσωρινά έξω από τον σταθμό του Λιτοχώρου, έπειτα από βλάβη σε μία από τις μηχανές έλξης. Παρά τις προσπάθειες του τεχνικού προσωπικού, η αποκατάσταση δεν κατέστη δυνατή επιτόπου και η αμαξοστοιχία συνέχισε το ταξίδι της προς τη Λάρισα με τη δεύτερη μηχανή, όπου και αναμένεται να αντικατασταθεί η προβληματική.
Η Hellenic Train, με ανακοινώσεις της, ζήτησε την κατανόηση του επιβατικού κοινού και ανέφερε ότι «καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για τον περιορισμό της ταλαιπωρίας των επιβατών». Ωστόσο, τα επαναλαμβανόμενα περιστατικά τεχνικών βλαβών θέτουν ξανά στο προσκήνιο το μεγάλο ζήτημα της ασφάλειας και της αξιοπιστίας του σιδηροδρομικού δικτύου, λίγους μόλις μήνες μετά τις βαρύγδουπες εξαγγελίες για «νέα εποχή» στα ελληνικά τρένα.
Οι καθυστερήσεις, οι συχνές ακινητοποιήσεις και η μεταφορά επιβατών με λεωφορεία έχουν πλέον καταστεί καθημερινότητα για το επιβατικό κοινό, το οποίο εξακολουθεί να πληρώνει ακριβά εισιτήρια για μια υπηρεσία που αποδεικνύεται προβληματική.
Η Hellenic Train δηλώνει ότι διερευνά τα αίτια των βλαβών, ωστόσο η ουσία παραμένει: η εμπιστοσύνη των πολιτών στο σιδηρόδρομο κλονίζεται ολοένα και περισσότερο.
Διαβάστε επίσης: