Ο ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΠΑΝΗΓΥΡΙΖΕΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ 2000 ΚΩΔΙΚΟΥΣ ΣΤΟ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ ΚΑΙ Ο ΛΑΟΣ «ΒΡΑΖΕΙ» – ΑΠΟ ΠΟΤΕ ΠΑΓΩΤΟ ΚΑΙ ΣΚΟΥΠΕΣ ΕΓΙΝΑΝ ΕΙΔΗ ΠΡΩΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ; ΤΟ ΔΟΥΛΕΜΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΑΜΕΙΩΤΟΥΣ ΡΥΘΜΟΥΣ – ΜΟΝΟ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΜΕΙΩΝΟΝΤΑΙ ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ

Κοινοποίηση:
super-market-kalh

Μειώσεις τιμών σε περίπου 2.000 προϊόντα στα ράφια και στα ψυγεία των σούπερ μάρκετ ξεκίνησαν να εφαρμόζονται από τα μέσα του Οκτωβρίου. Κάτι για το οποίο ένιωσε χαρούμενος ο Κυριάκος Μητσοτάκης, κάνοντας και βίντεο στο Tik Tok για να μας πείσει. Μόνο που τα πράγματα δεν είναι τόσο ρόδινα όσο θέλει να δείχνουν.

Αρχικά, η πρωτοβουλία αυτή αναμένεται να διαρκέσει τουλάχιστον μέχρι το τέλος του έτους (Δεκέμβριος 2025) δηλαδή για δύο μήνες. Από τον Ιανουάριο βλέπουμε…

Επίσης, από τους 2.180 κωδικούς που δόθηκαν στη δημοσιότητα, οι 1.356 είναι ιδιωτικής ετικέτας και οι 824 επώνυμοι αλλά μόνο ως αριθμοί.

Σχολιάζοντας τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία, ο Προέδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ, κ. Απόστολος Ραυτόπουλος, τόνισε ότι με τις μεθοδεύσεις αυτές δεν μειώνονται ούτε οι τιμές, ούτε ο πληθωρισμός.

«Πέρασαν 3 μήνες από τις εξαγγελίες του κ. Θεοδωρικάκου και οι τιμές από τότε έχουν ανέβει στην πλειοψηφία των βασικών προϊόντων. Τους 1.356 κωδικούς δεν θα τους έχουν διαθέσιμους τα σούπερ μάρκετ, καθώς η κάθε μία αλυσίδα έχει τους δικούς της κωδικούς. Για παράδειγμα κάποια αλυσίδα μπορεί να έχει μόνο τους 50 κι άλλη να έχει 150», όπως ανέφερε.

Ο κ. Ραυτόπουλος στάθηκε στο γεγονός ότι σε πολλούς από αυτούς τους κωδικούς δεν περιλαμβάνονται είδη πρώτης ανάγκης, αλλά προϊόντα όπως: 36 είδη από λάμπες, 12 είδη από σκούπες και 45 κωδικοί παγωτών.

«Εσείς θεωρείτε λογικό Οκτώβριο μήνα να βάζεις 45 κωδικούς παγωτών και να μην υπάρχουν μέσα στη λίστα τα νωπά φρούτα, τα λαχανικά, το ελαιόλαδο, τα ψαριά και το κρέας;», αναρωτήθηκε ο Προέδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας. Και τι τους νοιάζει τους κυβερνώντες θα απαντήσουμε εμείς. Εκείνοι τρώνε ό,τι γουστάρουν όπως το θέλουν. Έτσι κι αλλιώς εμείς τα πληρώνουμε και αυτά.

Οι βασικές κατηγορίες με μειώσεις τιμών περιλαμβάνουν:
Τρόφιμα & Είδη Διατροφής:

Τυριά (με μειώσεις που φτάνουν έως και το 35% σε ορισμένους κωδικούς)
Κατεψυγμένα τρόφιμα
Είδη πρωινού & δημητριακά
Γαλακτοκομικά και Γιαούρτια/Επιδόρπια
Αλλαντικά
Έλαια – Λίπη
Ζυμαρικά
Αλεύρι
Ρύζι
Όσπρια
Γλυκά/Σοκολάτες
Αλάτι
Διάφορα τρόφιμα (π.χ. κονσέρβες, σάλτσες, καφές)
Αναψυκτικά και Χυμοί

Είδη Νοικοκυριού & Προσωπικής Φροντίδας:

Απορρυπαντικά / Καθαριστικά
Χαρτικά (π.χ. χαρτί υγείας, κουζίνας)
Προϊόντα προσωπικής υγιεινής
Πάνες & είδη φροντίδας μωρών
Είδη Νοικοκυριού (π.χ. λάμπες, μικρά είδη)
Είδη Ζώων Συντροφιάς

Οι μεγαλύτερες μειώσεις
Οι κατηγορίες που ξεχωρίζουν στις μειώσεις είναι αυτή των κατεψυγμένων τροφίμων, που φτάνει το 20% σε 46 κωδικούς. Ακολουθούν, τα τυριά με 10 κωδικούς και μείωση έως 23% και τα αναψυκτικά με μείωση 18%.

Οι περισσότερες μειώσεις αφορούν κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας, προϊόντα που έτσι και αλλιώς πωλούνται σε πιο χαμηλές τιμές σε σχέση με τα άλλα. Επίσης, πολλά από αυτά δεν ανήκουν σε είδη πρώτης ανάγκης. Κρέας και ψάρια δεν υπάρχουν σχεδόν καθόλου. Επίσης, τα φρούτα και τα λαχανικά.

Καλές οι μειώσεις αλλά δεν φτάνουν
Με τα νοικοκυριά να έχουν «βομβαρδιστεί» από τις ανατιμήσεις των τελευταίων ετών η πρωτοβουλία, αν και αποτελεί αδιαμφισβήτητα μικρή ανάσα, ενδέχεται να συμβάλλει ελάχιστα στην ανακούφιση της ελληνικής οικογένειας.

Σύμφωνα με τον Λευτέρη Κιοσέ, γενικό διευθυντή του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), οι τιμές στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν μόνο κατά 1% μέσα σε έναν χρόνο (2024-2025), εντούτοις αν ανατρέξουμε στα νούμερα της τελευταίας τριετίας μεσοσταθμικά «είμαστε περίπου στο 25% με 30% γιατί η αύξηση ήταν κυρίως τα πρώτα χρόνια».

Όπως είναι φυσιολογικό οι υψηλές οι τιμές στα τρόφιμα προκαλούν «κρύο ιδρώτα» στα νοικοκυριά. Χαρακτηριστικό είναι πως ένα στα τρία άτομα ανησυχεί για το αν μπορεί να αντέξει οικονομικά το φαγητό που θέλει να αγοράσει.

Αποκαρδιωτική είναι η εικόνα του πληθωρισμού στα τρόφιμα σε βάθος πενταετίας. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ οι σωρευτικές αυξήσεις αγγίζουν το 34%. Το ψωμί έχει ακριβύνει 36%, το κρέας 43% (σχεδόν 58% το μοσχάρι και 62% το αρνί), το ελαιόλαδο 50% (στις αρχές του χρόνου οι αυξήσεις ξεπερνούσαν το 200% σε σύγκριση με το 2020). Καφές, κακάο, τσάι, είναι ακριβότερα πάνω από 46%, από ό,τι το 2020.

Να σημειωθεί πως κατά μέσο όρο, περίπου το 12 με 15% από το διαθέσιμο εισόδημα πηγαίνει στα σουπερμάρκετ και σχεδόν 7 στους 10 πολίτες πιέζονται σε τόσο μεγάλο βαθμό που αναγκάζονται να περιορίσουν δαπάνες για άλλες ανάγκες.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response