ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΕΤΟΙΜΑΖΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΕΝΟΨΕΙ ΔΕΘ – ΝΕΕΣ ΑΝΑΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ «ΜΑΣΕΣ» ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΟΛΛΗΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ – ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΦΗΣΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΟΙ «ΑΡΙΣΤΟΙ» ΚΑΙ ΤΑ ΦΙΛΑΡΑΚΙΑ ΤΟΥΣ

Κοινοποίηση:
AVIS

Μια νέα λέει στοχευμένη κοινωνική πολιτική μεταφορών θα ανακοινωθεί στη ΔΕΘ τον Σεπτέμβριο του 2025 σύμφωνα με την κυβέρνηση. Ένα νέο πρόγραμμα επιδότησης leasing ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το οποίο έχει ήδη τεθεί σε φάση διαβούλευσης και συντονίζεται από τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης Κωστή Χατζηδάκη.

Τι προβλέπει το νέο πρόγραμμα επιδότησης ηλεκτρικών οχημάτων;

Χρηματοδοτική μίσθωση (leasing) ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Επιδότηση δόσεων έως και 18.000 ευρώ ανά όχημα

Κάλυψη κόστους οικιακού φορτιστή και εγκατάστασης

Χωρίς απαίτηση προκαταβολής

Δυνατότητα αναβάθμισης οχήματος ανά 3ετία

Η επιδότηση δεν θα δίνεται εφάπαξ, αλλά θα κατανέμεται σε μηνιαίες δόσεις, καλύπτοντας σημαντικό ποσοστό της μηνιαίας μίσθωσης. Οι συνολικές ενισχύσεις φτάνουν ακόμη και τα 18.000 ευρώ ανά ωφελούμενο. Η μηνιαία επιβάρυνση μπορεί να κυμανθεί κάτω από 150 ευρώ, καθιστώντας τη λύση εφικτή για χιλιάδες οικογένειες.

Ποιοι θα είναι οι δικαιούχοι
Στόχος η κάλυψη των χαμηλότερων κοινωνικών και εισοδηματικών στρωμάτων, σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές κατηγοριοποιήσεις. Δικαιούχοι θα είναι οικογένειες με περιορισμένο εισόδημα, χωρίς πρόσβαση σε νέα τεχνολογία ή τραπεζική χρηματοδότηση.

Πώς λειτουργεί η διαδικασία
Ο ωφελούμενος επιλέγει ηλεκτρικό όχημα από εγκεκριμένο κατάλογο

Υπογράφει σύμβαση leasing χωρίς προκαταβολή

Η επιδότηση καταβάλλεται απευθείας στον πάροχο

Μετά την 3ετία, μπορεί να κρατήσει το όχημα (με αυξημένες δόσεις) ή να το αλλάξει με νέο

Παράλληλα, προβλέπεται επιδότηση για οικιακό φορτιστή, καθιστώντας τη χρήση του οχήματος λειτουργική και οικονομικά βιώσιμη.

Προϋπολογισμός και χρηματοδότηση
Αρχικός προϋπολογισμός: 150 εκατ. ευρώ

Αριθμός δικαιούχων: ~10.000 οικογένειες

Χρηματοδότηση από ΕΕ: Social Climate Fund (2026–2032) με κονδύλια άνω των 8 δισ. ευρώ για την Ελλάδα

Ως εδώ όλα καλά! Για πάμε λίγο παρακάτω τώρα, να δούμε με μια άλλη ματιά αυτό το πρόγραμμα. Ποιοι πραγματικά ωφελούνται από αυτό το νέο, καινοτόμο και δεν ξέρουμε τι άλλο πρόγραμμα; Μα φυσικά, οι καλοί φίλοι της κυβερνησούλας μας!

Έχουμε και λέμε: Olympic εμπορικές και τουριστικές επιχειρήσεις, franchise της AVIS. Πρόεδρός της, όπως επίσημα αναφέρεται, ο Cimen Ismail Cenk, ο οποίος έχει ήδη λάβει στο παρελθόν 200 εκατομμύρια από τον Κυριάκο Μητσοτάκη μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, για το franchise της AVIS. Στενός συνεργάτης του Τούρκου δισεκατομμυριούχου Koç – επίσης, πολύ καλού φίλου της οικογενείας Μητσοτάκη και χρηματοδότης του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Ο όμιλος Koç έχει αγοράσει τη Μαρίνα Μυτιλήνης στη Λέσβο για όσους δεν θυμούνται, έργο που είχε φέρει εις πέρας ο Άδωνης Γεωργιάδης.

Συνεχίζουμε: AutoHellas/Hertz: Εταιρεία που ειδικεύεται στις ενοικιάσεις αυτοκινήτων και φυσικά έχει μπει στον χώρο του Leasing. Ποιος είναι το «αφεντικό» σε αυτή; Ο Βασιλάκης της Aegean. Ναι, αυτός που η κυβέρνηση «χάρισε» χρήματα από δανεισμό, επέτρεψε την εποχή της πανδημίας να «ξεπληρώνει» επιβάτες με vouchers αλλά και μπήκε στο πρόγραμμα «Συνεργασία». Οι σχέσεις με την κυβέρνηση και την οικογένεια Μητσοτάκη όπως βλέπετε, παραπάνω από καλές!

Και τέλος, Autoone. Η εταιρεία του Συγγελίδη, ο οποίος έχει ήδη σχέσεις με leasing και το κράτος, αφού έχει συνάψει αρκετές συμφωνίες και ασθενοφόρα, πυροσβεστικά, οχήματα για τα ΕΛΤΑ και άλλες πολλές, ακόμα και για τις επισκευές τους. Μια απλή βόλτα στο «Διαύγεια» θα σας το επιβεβαιώσει.

Όπως βλέπετε και παραπάνω στα στοιχεία του προγράμματος, η επιδότηση θα πηγαίνει κατευθείαν στον πάροχο. Άρα, οι φίλοι, οι κολλητοί θα λαμβάνουν την επιδότηση που δικαιούστε και θα γεμίζουν τα ταμεία με κρατικό χρήμα. Τώρα εσείς τι θα πάρετε στα χέρια σας…

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

Leave a Response