Ήταν Αύγουστος του 2024 όταν η Κυβέρνηση και τα φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ χόρευαν ξέφρενα για την «τεράστια» και «γενναία» μείωση των… 30 λεπτών του ευρώ στα διόδια της Αττικής Οδού, μια μείωση που ούτε καφές δεν παίρνει πια. Τα ψέματα του Μητσοτάκη αποκαλύφθηκαν 1,5 χρόνο μετά. Ασύστολα ψεύδη που δείχνουν πως ακόμη κι αυτή η «χειρονομία» δεν ήταν τίποτα παραπάνω από άλλο ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα, στημένο για να χρυσώσει το χάπι της ακρίβειας σε έναν λαό που στενάζει.
Θυμηθείτε τι έγραφε τότε το makeleio.gr:
Σύμφωνα με την ήδη προβλεπόμενη, ήδη γραμμένη και σφραγισμένη στη νέα 25ετή σύμβαση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, της εταιρείας που θα διαχειρίζεται την Αττική Οδό από τις 6 Οκτωβρίου 2024 μείωνε τις τιμές των διοδίων και με την υποτιθέμενη υποχρέωση να κρατήσει την τιμή στα 2,50 ευρώ για πέντε χρόνια. Δηλαδή, η κυβέρνηση «εξήγγειλε» ως δικό της επίτευγμα κάτι που δεν της ανήκει και ήταν προαποφασισμένο. Ούτε μισή τσίπα.
Κι ενώ τα φώτα στράφηκαν τεχνητά σε αυτή τη μίνι-μείωση, που δεν καλύπτει ούτε τα μισά από αυτά που χάνονται κάθε φορά που μπαίνεις σε ένα σούπερ μάρκετ των 100 ευρώ για τα βασικά, ξεκίνησε ήδη να έρχεται η επόμενη πράξη της κοροϊδίας: οι νέες αυξήσεις.
Από το 2026, οι οδηγοί έξι κατηγοριών οχημάτων θα βλέπουν το αντίτιμο να ανεβαίνει ξανά – άλλοι κατά 5 λεπτά, άλλοι κατά 10. Τα μεγάλα φορτηγά της κατηγορίας 6 θα πληρώνουν 10,10 ευρώ από 10 ευρώ. Τα Ι.Χ. θα πηγαίνουν στα 2,55 ευρώ ανά διέλευση αντί για 2,50. Τα μικρά και μεσαία φορτηγά θα πληρώνουν 6,30 αντί 6,25 ευρώ. Οι αυξήσεις μπορεί να φαίνονται «ψιλά» στα χαρτιά, αλλά στην πράξη είναι άλλη μια σταθερή υπενθύμιση ότι το κόστος ζωής ανεβαίνει μονίμως, ενώ η κοροϊδία παραμένει σταθερή. Μόλις 1,5 χρόνο μετά και όχι πέντε!!!
Και μέσα σε όλα αυτά, στήθηκαν νέες εταιρείες: «ΝΕΑ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε.» με αρχικό κεφάλαιο 3 εκατ. ευρώ που εκτοξεύτηκαν στα 497 εκατ. ευρώ, και «ΝΕΑ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Α.Ε.» με διάρκεια 30 έτη και αποκλειστικό σκοπό την εκμετάλλευση, λειτουργία και συντήρηση του έργου. Γραφεία, συμβάσεις, διοικητικά συμβούλια, κεφάλαια, όλα μπαίνουν σε τάξη. Για τον πολίτη όμως; Για τον πολίτη έχει μόνο «επικοινωνία», εξαγγελίες για το θεαθήναι και μειώσεις-μαϊμού.
Η κοροϊδία έχει πια ξεπεράσει κάθε όριο. Η κυβέρνηση παρουσίασε ως «κοινωνική πολιτική» μια μείωση που ήταν συμβατική υποχρέωση ιδιωτικής εταιρείας, η οποία επίσης αποδεικνύεται «πέτσινη». Και όταν έφτασε η ώρα της αλήθειας, αντί να λογοδοτήσει για το κόστος ζωής που έχει εκτοξευτεί – αντί να πει πώς θα αντιμετωπιστεί το γεγονός ότι ένα λιτό καλάθι σούπερ μάρκετ κοστίζει 100 ευρώ – απλώς έκανε αυτό που ξέρει καλύτερα: άλλαξε θέμα και μοίρασε «παρηγορητικές» ανακοινώσεις.
Η Αττική Οδός γίνεται για ακόμη μία φορά σκηνικό πολιτικής εξαπάτησης: πρώτα η προβλεπόμενη μείωση βαφτίζεται κυβερνητική επιτυχία, και μετά οι αυξήσεις σερβίρονται ως «αναπροσαρμογές». Το έργο παίζεται ξανά και ξανά: επικοινωνία για τις μάζες, αυξήσεις για τους πολίτες και υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα σε μια χώρα που έχει κουραστεί να πληρώνει τα ίδια και τα ίδια.





