HXHΡΟ ΡΑΠΙΣΜΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΤΟΥΣ ΛΗΣΤΟΣΥΜΜΟΡΙΤΕΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΥΠΟΔΟΥΛΩΣΑΝ ΣΤΟΥΣ ΤΟΚΟΓΛΥΦΟΥΣ. ΚΑΤΕΚΛΥΣΑΝ ΤΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΟΙ ΠΙΣΤΟΙ. ΟΣΟ ΠΟΛΕΜΑΝΕ ΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΟΣΟ ΘΑ ΕΞΑΓΡΙΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ

    Κοινοποίηση:
    anastasi2

    Εκατομμύρια Ελλήνων κατέκλυσαν τις εκκλησιές μας όχι μόνον στην Ελλάδα αλλά σε όλο τον κόσμο για την Ανάσταση του Κυρίου. Παρά τον πόλεμο που δέχεται η ελληνοχριστιανική πίστη, τους διωγμούς και τις βλασφημίες της εξουσίας των άθεων, των αγράμματων και των τεμπέληδων, ο ελληνικός πατριωτικός κόσμος ψέλνει από άκρου εις άκρον το “Χριστός Ανέστη, εκ νεκρών…”

    Δεν έχουν κατανοήσει οι ληστοσυμμορίτες που παρέδοσαν την Ελλάδα στους Γερμανούς ότι όσο πολεμάνε τη θρησκεία μας, την παιδεία μας και την ιστορία μας, θα μας βρίσκουν μπροστά τους και μπροστά στον Σταυρό μας αλλά και στα έθιμα και στις παραδόσεις μας.

     

    ΤΑ ΕΘΙΜΑ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

    Σε άκρως κατανυκτικό κλίμα, κάθε γωνιά της Ελλάδας γιορτάζει την περίοδο του Πάσχα με τον δικό της, ιδιαίτερο τρόπο. Το «Πάσχα το καινόν» ή η «πανήγυρις πανηγύρεων» όπως αναφέρεται στους πασχαλινούς ύμνους, αποτελεί για τον λαό μια ημέρα λαμπρή, μιας και η φύση βρίσκεται στα καλύτερά της.

    «Κατά το διάστημα της προετοιμασίας έθιμα προχριστιανικά με χαρακτήρα λατρευτικό, εξαγνιστικό και αποτρεπτικό του κακού, που απειλεί τη βλάστηση και την παραγωγή, έχουν ενταχθεί στη χριστιανική λατρεία», αναφέρει η κ. Aικατερίνη Πολυμέρου-Καμηλάκη, Διευθύντρια του Κέντρου Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών. «Λαϊκά δρώμενα αναπαράστασης θανάτου – ανάστασης στον ελληνικό χώρο, όπως ο Ζαφείρης στην Ήπειρο, οι κήποι του Άδωνη, οι τελετουργικοί χοροί του Πάσχα και του αγίου Γεωργίου, οι κούνιες, οι επισκέψεις με όργανα στους τάφους, η συμβολική χρήση των αβγών – και μάλιστα κόκκινων, αποτελούν εκδηλώσεις της προαιώνιας προσπάθειας του ανθρώπου να συμβάλει θετικά στη διαδικασία ανανέωσης της φύσης και στην εξασφάλιση της καλής σοδειάς», προσθέτει.

    Αερόστατα στο Λεωνίδιο

    Στην όμορφη κωμόπολη της Τσακωνιάς, η Λαμπρή γίνεται όνομα και πράγμα, αφού εδώ και έναν περίπου αιώνα, το βράδυ της Ανάστασης τηρείται το έθιμο των αερόστατων. Τα παιδιά των πέντε ενοριών συναγωνίζονται στις επιτυχείς «πτήσεις» των χρωματιστών φωτεινών αερόστατων, τα οποία ετοιμάζουν επί εβδομάδες πριν το Πάσχα. Για περίπου μισή ώρα μετά το «Χριστός Ανέστη», ο ουρανός αποκτά… έξτρα αστέρια, ενώ παράλληλα το ευαγγέλιο διαβάζεται και στην τσακώνικη διάλεκτο.

    Οι κερκυραϊκοί μπότηδες

    Μπότηδες είναι τα κανάτια εκείνα με το λεπτό στόμιο, που, αν έχετε κάνει Πάσχα στην Κέρκυρα, σίγουρα θα έχετε δει να σκάνε στα πόδια σας το πρωί του Μεγάλου Σαββάτου. Πρόκειται για το έθιμο της Πρώτης Ανάστασης, κατά το οποίο οι Κερκυραίοι γεμίζουν τους μπότηδες με νερό και τους πετούν από τα μπαλκόνια των καντουνιών. Λίγο νωρίτερα, στην εκκλησία της Παναγιάς των Ξένων έχει γίνει τεχνητός σεισμός, σαν αναφορά στον σεισμό που έγινε σύμφωνα με την Βίβλο στον τάφο του Ιησού, ενώ στην συνέχεια, οι κερκυραϊκές φιλαρμονικές κυκλοφορούν στην πόλη παίζοντας εύθυμα εμβατήρια.

    Ρουκετομανία στο Βροντάδο

    Η Χίος κάθε χρόνο τέτοια εποχή τραβάει τα βλέμματα, χάρη στο έθιμο που αναβιώνει στο χωριό Βροντάδο και περιλαμβάνει την μάχη των ενοριών με ρουκέτες. Σύμφωνα με την επικρατέστερη εκδοχή, η συνήθεια ξεκίνησε επί Τουρκοκρατίας, όταν οι Χριστιανοί κάτοικοι ήθελαν να δείξουν στους Τούρκους πώς γιορτάζουν οι ορθόδοξοι την Ανάσταση. Ο Δήμος βέβαια πλέον έχει θέσει αυστηρούς κανόνες για την ασφάλεια των συμμετεχόντων στον ρουκετοπόλεμο, για να αποφευχθούν τα παρατράγουδα και οι τραυματισμοί που παρατηρήθηκαν πριν λίγα χρόνια. Σε κάθε περίπτωση, το θέαμα στον μεταμεσονύκτιο ουρανό είναι μαγευτικό – άλλωστε οι ειδικοί «ρουκετοποιοί» του χωριού εργάζονται γι’ αυτό το υπερθέαμα καθ’ όλη την διάρκεια της χρονιάς.

    Λευκά περιστέρια στην Ζάκυνθο

    Το «ζακυνθινό μεγαλοβδόμαδο» είναι γεμάτο έθιμα που στο νησί αποκαλούνται «αντέτια». Από αυτά, ξεχωρίζουν τα άσπρα περιστέρια που αφήνει ο ιερέας κατά την Πρώτη Ανάσταση, ενώ οι νοικοκυρές ρίχνουν πήλινα κανάτια από τα μπαλκόνια, κατά τις προσταγές ενός εθίμου, αντίστοιχου με αυτό της Κέρκυρας. Το Ευαγγέλιο της Ανάστασης ψάλλεται με τον ιδιαίτερο «μουσικό» τρόπο της Επτανησιακής παράδοσης, ενώ η Αναστάσιμη ακολουθία πραγματοποιείται το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου μόνο στον Άγιο Μάρκο. Οι υπόλοιπες εκκλησίες αρκούνται στο χαρμόσυνο χτύπημα της καμπάνας και πραγματοποιούν την ακολουθία το πρωί της Κυριακής.

    Αγώνας δρόμου στην Αράχωβα

    Διπλή γιορτή για την Αράχωβα, καθώς η γιορτή του Αγίου Γεωργίου που πέφτει παραδοσιακά κοντά στο Πάσχα γιορτάζεται με την ίδια φροντίδα και ζέση που επιδεικνύουν οι ντόπιοι για την Ανάσταση. Έτσι, ανήμερα του Πάσχα, ξεκινά η περιφορά της εικόνας του Αγίου Γεωργίου, οι γηραιότεροι κάτοικοι ξεκινούν από την Εκκλησία και πραγματοποιούν τον «αγώνα της ανηφόρας», ενώ χορευτικά συγκροτήματα έχουν ήδη πιάσει δουλειά. Παράλληλα, έχουν ετοιμαστεί οι «λάκκοι» σε κάθε γειτονιά, όπου ανάβουν οι φωτιές που θα υποδεχθούν δεκάδες αρνιά – τόσα, ώστε λέγεται πως αν κάποιος δει από μακριά την Αράχωβα, νομίζει πως το χωριό έχει πάρει φωτιά.

    Το κάψιμο του Ιούδα στην Θράκη

    Στις Μέτρες της Θράκης, τη Μεγάλη Πέμπτη συνηθίζεται τα παιδιά να φτιάχνουν το ομοίωμα του Ιούδα, το οποίο περιφέρουν στα σπίτια, ζητώντας κλαδιά για να τον κάψουν την επομένη ημέρα στον Επιτάφιο. Τη Μεγάλη Παρασκευή η πομπή του Επιταφίου φτάνει στο τέλος της έξω από ένα παρεκκλήσι, όπου εκεί βρίσκεται έτοιμη η φωτιά για να καεί ο Ιούδας. Μόλις ο ιερέας ξεκινήσει να διαβάζει το σχετικό Ευαγγέλιο, ανάβουν τη φωτιά και ρίχνουν μέσα της το ομοίωμα, ενώ μόλις ολοκληρωθεί η καύση οι κάτοικοι συνηθίζουν να παίρνουν μια χούφτα από τη συγκεκριμένη στάχτη την οποία ρίχνουν στα μνήματα. Μπρρρ!

    Η αναπαράσταση των Παθών στην Πάρο

    Αν και η Πάρος αποτελεί από μόνη της ιδανικό προορισμό όλες τις εποχές του χρόνου, το Πάσχα ιδιαίτερα πραγματοποιείται στο νησί το μοναδικό έθιμο της αναπαράστασης των Παθών κατά την περιφορά του Επιταφίου στα ορεινά χωριά Μάρπησσα, Μάρμαρα, Πρόδρομο, Λεύκες και Άσπρο Χωριό. Καθώς ο Επιτάφιος περνά τα δρομάκια των νησιών κάνει συνολικά 15 στάσεις στις οποίες αναπαριστώνται ζωντανά εικόνες των Παθών του Χριστού. Παιδιά ντυμένα Ρωμαίοι στρατιώτες ή μαθητές του Χριστού ζωντανεύουν σκηνές από την είσοδο στα Ιεροσόλυμα, τον «Μυστικό Δείπνο», το μαρτύριο της Σταύρωσης κ.α., ενώ σε κάθε μία από αυτές τις στάσεις φωτίζεται εντυπωσιακά και ένα σημείο του βουνού. Το βράδυ του Σαββάτου το έθιμο κορυφώνεται με την αναπαράσταση της Ανάστασης μέσα σε μία εκθαμβωτική ατμόσφαιρα χιλιάδων κεριών και αμέτρητων πυροτεχνημάτων που φωτίζουν μαγευτικά τον ουρανό του Αιγαίου.

    «Του μαύρου νιου τ’ αλώνι» στη Χαλκιδική

    Στην… πολύπαθη Ιερισσό, ξεχωριστό χρώμα στις πασχαλινές εκδηλώσεις δίνει το έθιμο «Του μαύρου νιου τ’ αλώνι» στους λόφους πάνω από την πόλη την Τρίτη του Πάσχα. Μετά την επιμνημόσυνη δέηση και την εκφώνηση του πανηγυρικού, οι γεροντότεροι αρχίζουν τον χορό. Στην συνέχεια συνοδεύουν και οι υπόλοιποι κάτοικοι, οι οποίοι τραγουδούν και χορεύουν όλα τα Πασχαλινά τραγούδια, ενώ τελειώνουν με τον «Καγκέλευτο» χορό, που είναι η αναπαράσταση της σφαγής 400 Ιερισσιωτών από τους Τούρκους, κατά την επανάσταση του 1821. Ο χορός περνά κάτω από δάφνινη αψίδα όπου υπάρχουν δύο νεαροί με υψωμένα σπαθιά και στη μέση του τραγουδιού «διπλώνεται» στα δύο με τους χορευτές να περνούν ο ένας απέναντι από τον άλλο για τον τελευταίο χαιρετισμό. Κατά την διάρκεια της γιορτής μοιράζεται, καφές που βράζει σε μεγάλο καζάνι («ζωγραφίτικος»), τσουρέκια και αυγά.

    «Μπουλούκια» στην Καλαμάτα

    Ο διαγωνισμός των «μπουλουκιών» στην πόλη της Καλαμάτας πηγάζει από τους απελευθερωτικούς αγώνες του 1821. Οι διαγωνιζόμενοι με παραδοσιακές ενδυμασίες και οπλισμένοι με σαΐτες, δηλαδή με χαρτονένιους σωλήνες γεμάτους μπαρούτι, επιδίδονται σε σαϊτοπόλεμο, στο γήπεδο του Μεσσηνιακού με τη συμμετοχή εκατοντάδων ντόπιων και επισκεπτών. Επίσης, το βράδυ του Μ.Σαββάτου πραγματοποιείται το έθιμο του «συχώριου», δηλαδή όλοι όσοι έχουν πεθαμένους συγγενείς φέρνουν στην εκκλησία ψητά, κρασί και ψωμί, τα οποία έχει «διαβάσει» ο παπάς και τα προσφέρουν στους επισκέπτες και στους κατοίκους του νησιού.

    Ο Ζαφείρης στην Ήπειρο

    Σε όλη την Ήπειρο, αλλά και σε πολλά μέρη της Μακεδονίας, την Κυριακή του Πάσχα, αλλά και καθ’ όλη τη διάρκεια της άνοιξης αναβιώνει το έθιμο του Ζαφείρη. Το όνομα ποικίλει από τόπο σε τόπο, αλλού το λένε Μαγιόπουλο, αλλού Φουσκοδέντρι. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα παιδικό παιχνίδι στο οποίο ένα παιδί υποδύεται τον Ζαφείρη και παριστάνει το νεκρό, ενώ τα υπόλοιπα μαζεύουν λουλούδια, χλόη και φύλλα και τον στολίζουν, ενώ παράλληλα τον μοιρολογούν κρατώντας καλάμια αντί για λαμπάδες. Αφού τελειώσει το μοιρολόι, όλα τα παιδιά μαζί φωνάζουν «Σήκου Ζαφείρη, Σήκου!» και ο «νεκρός» ανασταίνεται από το στολισμένο με λουλούδια κρεβάτι του και κυνηγά φωνάζοντας και γελώντας τα υπόλοιπα πιτσιρίκια. Αυτός που θα πιάσει ο Ζαφείρης, γίνεται την επόμενη χρονιά «νεκρός».

    ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

    8 Σχόλια

    1. Πραγματικα το αδιαχωριστο ειχαμε σε ολες της εκκλησιες της ελλαδας , αυτη την απαντηση να την λαβουν σοβαρα υποψιν ολοι οι πολιτικαντηδες βλ. αθεοι εβραιοσιωνιστες μασονοι και φαρισσαιοι γενικως , που προσπαθουν με καθε τροπο η μεσο να μας αποχριστιανοποιησουν , οτι και να κανουν ομως δεν θα τους περασει

    2. Χριστός Ανέστη ή “ΧΡHCTOC BOCKΡECE”. Αυτό το οποίο φοβούνται είναι το ορθόδοξο τόξο με τη Ρωσία και για αυτό βγάλανε τον Τραμπ, να τον παρουσιάσουν σαν έναν μεγάλο ηγέτη που δήθεν είναι εναντίον της Χίλαρι και αντιδρά στα σχέδια της ΝΤΠ, ενώ ο ίδιος έχει συμφωνήσει με το σιωνιστικό κατεστημένο να προωθήσει τα σχέδια αυτά με την αναγνώριση της Ιερουσαλήμ, ως πρωτεύουσας του μεγάλου Ισραήλ και το κτίσιμο του Γ΄ Ναού. Δεν θα καταφέρει όμως τίποτε διότι τα σχέδια του Θεού είναι άλλα

    3. του χριστου μας η ανασταση και το αγιο φως ειθε να καψη τους αθεους συριζεους που καθε μερα βριζουν τη θρησκεια μας.βρωμερα καθαρματα φωτια στο σαπιο σας κουφαρι…στα π@παρια μου ρε μ@λακες αν πιστευετε η δεν πιστευετε αλλα μη προκαλειτε χ@μουρες τα πιστευω των αλλων.αλλα κοτες και κακοι ανθρωποι εισαστε.και τα κανετε αυτα στη ορθοδοξια που ξερετε οτι δεν θα σας κανουν τιποτα.αν εισαστε μαγγες ρε μουν@πανα βριστε τη θρησκεια των μουσουλμανων..αλλα εκει ξερετε οτι θα σας ξεκ@λιασουν ,και δεν μιλατε.ουστ κουφαλες

    4. ΔΗΛΑΔΗ ΠΗΓΕ Ο ΡΑΓΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΡΙΞΕ 2 ΚΡΟΤΙΔΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΔΟΥΛΩΣΕ ΤΟΥΣ ΤΟΚΟΓΛΥΦΟΥΣ;;
      ΠΑΜΕ ΓΙΑ ΑΛΛΑ 400 ΧΡΟΝΙΑ ΣΚΛΑΒΙΑΣ ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΙΑ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΤΗΝ ΠΟΛΕΜΑ
      ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΝΩ ΣΩΡΟ ΛΕΦΤΑ ΕΧΟΥΜΕ ΠΑΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝΕΥΡΩΠΗ ΓΙΑ ΑΝΑΚΑΙΝΗΣΕΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝΚΑΙ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΩΝ

    5. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ ΑΠΟ ΤΑ LIDL
      ΝΑΙ ΡΕ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΠΑΝΕ ΣΤΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΔΕΞΙΟΙ ΕΙΝΑΙ
      ΓΙ ΑΥΤΟ ΘΑ ΞΑΝΑΒΓΕΙ Ο ΣΥΡΙΖΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ

    6. Αερόστατα στο Λεωνίδιο
      πολυχρωμα αεροστατα στα 1000 μετρα με κρεμασμενο και απο εναν πολιτικο στο καθενα…και σε ειδικα διαμορφωμενα ελικοπτερα πολιτες να πετανε δορατα στα αεροστατα μεχρι να σκασουν

      Οι κερκυραϊκοί μπότηδες
      πολιτικοι καναλαρχες και μεγαλοτραπεζιτες να κανουν πασαρελα στον δρομο και απο τα μπαλκονια οι πολιτες να τους αμολανε τους μποτηδες γεματους με νερο..στα κεφαλια..

      Ρουκετομανία στο Βροντάδο
      πολιτικοι στην μεση των δυο ενοριων…οποια ενορια πετυχει τους περισσοτερους κερδιζει

      Λευκά περιστέρια στην Ζάκυνθο
      εδω οι πολιτικοι προσπαθουν να ψαλλουν με με τον ιδιαιτερο «μουσικο» τρόπο της Επτανησιακης παραδοσης..
      οσοι δεν τα καταφερνουν τρωνε τα πήλινα κανάτια από τα μπαλκόνια απο τις νοικοκυρες..
      οποιος τα καταφερει..παλι τρωει πηλινα κανατια..οσο τα λευκα περιστερια τον κουτσουλανε

      Αγώνας δρόμου στην Αράχωβα
      εδω οι πολιτικοι διαγωνιζονται ποιος θα βγει πρωτος στον «αγωνα της ανηφορας»..οι πολιτικοι κουβαλαν και απο εναν λαθρο στην πλατη..Παραλληλα, εχουν ετοιμαστει οι «λακκοι» μετα την γραμμη τερματισμου,οπου θα πεταχτουν μεσα οι τερματισαντες..οποιος δεν καταφερει να τερματισει παραδιδεται στον λαθρο που κουβαλαει για..χαρουλες…μετα πετιεται και αυτος μεσα.

      Το κάψιμο του Ιούδα στην Θράκη
      εδω δεν χρειαζεται επεξηγηση..

      Η αναπαράσταση των Παθών στην Πάρο
      εδω οι πολιτικοι μπαινουν στην θεση των πολιτων και βιωνουν τα παθη τους..μετα τοποθετουνται σε
      ειδικα διαμορφωμενες χεστρες..οι οποιες επιτρεπουν να προεξεχει μονο το κεφαλι τους..και καθε πολιτης μπορει ελευθερα να κανει την αναγκη του σε χεστρα της επιλογης του..ολα αυτα μέσα σε μία εκθαμβωτική ατμόσφαιρα χιλιάδων κεριών και αμέτρητων πυροτεχνημάτων που φωτίζουν μαγευτικά τον ουρανό του Αιγαίου.

      «Του μαύρου νιου τ’ αλώνι» στη Χαλκιδική
      εδω εχουμε μεγαλο πανηγυρι..στην αρχη χορευουν ολοι..νεοι και γεροι και μετα εχουμε αναπαράσταση της σφαγής 400 Ιερισσιωτών από τους Τούρκους, κατά την επανάσταση του 1821..στον ρολο των Ιερισσιωτων μκο αληλεγγυοι κτλ ..η αναπαρασταση γινεται με απολυτη πιστοτητα… Κατά την διάρκεια της γιορτής μοιράζεται, καφές που βράζει σε μεγάλο καζάνι («ζωγραφίτικος»), τσουρέκια και αυγά.

      «Μπουλούκια» στην Καλαμάτα
      Οι διαγωνιζόμενοι με παραδοσιακές ενδυμασίες και οπλισμένοι με σαΐτες, δηλαδή με χαρτονένιους σωλήνες γεμάτους μπαρούτι, επιδίδονται σε σαϊτοπόλεμο, στο γήπεδο του Μεσσηνιακού..οι πολιτικοι ειναι καρφωμενοι στην μικρη περιοχη στα τεσσερα και αποτελουν τους στοχους..οσες περισσοτερες σαιτες καρφωσουν οι διαγωνιζομενοι στους πατους των πολιτικων..τοσο περισσοτερα ψητά, κρασί και ψωμί σερβιρονται στους θεατες που εμψυχωνουν τους διαγωνιζομενους απο τις κερκιδες..

    7. ναι καλά για 10 λεπτά μη πω για 5 πριν την ανάσταση χαχαχαχαχ

    8. Πραγματικά χιλιάδες κόσμος στους ναούς και εδω στη Χαλκίδα που είναι σχετικά μικρή πόλη.Οι άνθρωποι πεισμώνουν όταν τους πας κόντρα.Χρόνια Πολλά σε όλους.

    Comments are closed.