Τα τροχαία που καταγράφονται σε καθημερινή βάση στην Αττική ξεπερνούν πια τα όρια του «φυσιολογικού», με το αίμα να ρέει άφθονο στην άσφαλτο όπως καταδεικνύουν τα τελευταία στοιχεία της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής.
Βάσει αυτών των στοιχείων, 11 άτομα έχασαν τη ζωή τους και 703 τραυματίστηκαν, εκ των οποίων 14 σοβαρά και 689 ελαφρά, σε 531 τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα που σημειώθηκαν τον Ιούλιο 2025 στην Αττική.
Κυριότερα αίτια για τα τροχαία του Ιουλίου 2025
- οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή,
- παραβίαση ρυθμιστικών πινακίδων και
- παραβίαση των κανόνων κυκλοφορίας από πεζούς,
Όπως τονίζεται στη σχετική έκθεση της Αστυνομίας, η μη χρήση προστατευτικού κράνους από τους οδηγούς και επιβάτες των δικύκλων επέτεινε σε πολλές περιπτώσεις τη σοβαρότητα του τραυματισμού τους.
Παραβατική οδική συμπεριφορά
Για τον ίδιο μήνα, τα στοιχεία της Τροχαίας που αφορούν την τροχονομική αστυνόμευση είναι επίσης αποκαρδιωτικά, δείγμα της απουσίας οδικής παιδείας και συμμόρφωσης των οδηγών στους δρόμους της Αττικής.
Πιο συγκεκριμένα, από την Τροχαία βεβαιώθηκαν 30.414 παραβάσεις από τις οποίες 280 σε βαθμό πλημμελήματος!
Ειδικότερα:
- 616 παραβάσεις για οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, από τις οποίες οι 48 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος,
- 2.455 παραβάσεις ορίου ταχύτητας,
- 315 παραβάσεις για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη,
- 635 παραβάσεις για χρήση κινητού τηλεφώνου,
- 1.282 παραβάσεις για μη χρήση ζώνης ασφαλείας,
- 2.925 παραβάσεις για μη χρήση προστατευτικού κράνους και,
- 94 παραβάσεις για επικίνδυνους ελιγμούς.
Η άλλη όψη του νομίσματος στο Ελσίνκι: Κανένα θανατηφόρο τροχαίο όλο το 2024!
Κι αν μόνο στην Αττική θρηνήσαμε 11 νεκρούς σε έναν μήνα, στο Ελσίνκι κατέγραψαν ένα -ευτυχώς- εξαιρετικό στατιστικό το οποίο αφορά έναν ολόκληρο χρόνο: Στην πρωτεύουσα της Φινλανδίας όλο το 2024 δεν σημειώθηκε ούτε ένα θανατηφόρο τροχαίο!
Να σημειωθεί ότι το Ελσίνκι είναι από τις μικρότερες πρωτεύουσες της ΕΕ, με λίγο κάτω από 690.000 κατοίκους. Ωστόσο, περίπου 1,5 εκατομμύριο άνθρωποι ζουν και μετακινούνται σε όλη τη μητροπολιτική περιοχή.
Πώς το κατάφεραν;
Τα δεδομένα που συλλέχθηκαν από την Liikenneturva, τον φορέα ασφάλειας της κυκλοφορίας της Φινλανδίας, δείχνουν ότι οι θάνατοι από τροχαία στο Ελσίνκι μειώθηκαν αισθητά από τότε που επιβλήθηκε το χαμηλότερο όριο ταχύτητας στις περισσότερες κατοικημένες περιοχές και στο κέντρο της πρωτεύουσας, το 2021.
Επίσης, σε πολλά μέρη της πόλης οι δρόμοι έχουν στενέψει και έχουν φυτευτεί δέντρα με σκοπό να κάνουν τους οδηγούς να αισθάνονται άβολα! Το σκεπτικό είναι ότι τα σύνθετα αστικά τοπία αναγκάζουν τους οδηγούς να κινούνται πιο προσεκτικά μέσα σε κατοικημένες περιοχές.
Επενδύσεις έχουν γίνει επίσης σε νέες υποδομές για πεζούς και ποδηλάτες, συμπεριλαμβανομένου ενός ολοκληρωμένου δικτύου ποδηλατοδρόμων που εκτείνεται σε πάνω από 1.500 χιλιόμετρα, ενώ έχει ενισχυθεί και το δίκτυο δημόσιων συγκοινωνιών.
Αποτέλεσμα αυτών; Μεταξύ 2003 και 2023, ο αριθμός των τραυματισμών που σχετίζονται με την κυκλοφορία στο Ελσίνκι, μειώθηκε από 727, σε μόλις 14!