ΤΟ ΕΦΑΓΕ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΤΟΥ Ο ΛΑΓΙΟΣ ΣΤΟ ΥΠΕΘΑ -ΕΞΟΠΛΙΣΕ ΤΟΝ ΑΕΡΑ ΚΑΙ ΑΦΗΣΕ ΤΗΝ ΣΤΕΡΙΑ ΣΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ – ΤΟΝ ΑΠΟΚΕΦΑΛΙΣΑΝ ΕΝ ΜΙΑ ΝΥΚΤΙ – 2.5 ΔΙΣ ΤΑ ΕΞΟΠΛΙΣΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ

    Κοινοποίηση:
    C

    Έφαγε το κεφάλι του ο μέχρι πρότινος γγ εξοπλισμών Θεόδωρος Λάγιος, με την εμμονή του ως πτέραρχος [εα], να κοιτάζει αφ’ υψηλού την ξηρά και να συνεχίζει πετάει με το νου του στα ουράνια, αγνοώντας τον Αμερικανικό «φύλακα», όπως αποκαλούνται τα  τεθωρακισμένα οχήματα Μ1117 Guardian, με τα πενηντάρια πολυβόλα, με τα οποία και έπρεπε πάση θυσία να εφοδιαστεί ο στρατός για την θωράκισει του Έβρου και των νησιών. Η πολιτική ηγεσία καιγόταν και καίγεται με την αγορά των 1.200 βαρέων και μη παροπλισμένων οχημάτων, που θα αγοράζαμε από τις ΗΠΑ σε τιμή ευκαιρίας. Όσο ο Ερντογάν, βρίσκεται σε οικονομική και πολιτική κρίση, μόνο ένας μεγαλοϊδεατισμός θα μπορούσε να τον καταστήσει και πάλι πανίσχυρο. Και ο Λάγιος, αυτό δεν έλεγε να το καταλάβει αφού είχε επαναπαυτεί στην απόκτηση μιας μοίρας 18 αεροσκαφών Rafale, ενώ είχε εφησυχάσει στις κυρώσεις των  Ηνωμένων Πολιτειών σε βάρος της Τουρκίας για το ρωσικό οπλικό σύστημα S-400. Θέση με την οποία ευθυγραμμίζονται [νέα κυβέρνηση Μπάιντεν] και ευρωπαΐκές χώρες [Γερμανία].

    Φοβήθηκε το ντόρο ο Παναγιωτόπουλος

    Και αντί ο ΥΕΘΑ Παναγιωτόπουλος να τον πετάξει με τις κλωτσιές, του «χρύσωσε» το χάπι και του έδωσε θέση συνδέσμου στη μόνιμη αντιπροσωπεία της ΕΕ για θέματα Pesco [στρατιωτική συνεργασία μεταξύ των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης]. Βέβαια ο Λάγιος μέχρι προχθές διέψευδε τα σενάρια απομάκρυνσής του, επιθυμώντας διακαώς να παραμείνει στην επίζηλη θέση που για πολλούς στο παρελθόν αποτέλεσε ηλεκτρική καρέκλα και τον βατήρα που οδήγησε δυο υπουργούς [Άκης, Γιάννος] πίσω απ’ τα σίδερα. «Διαψεύδω κατηγορηματικά ότι παραιτήθηκα ή ότι σκοπεύω να παραιτηθώ», δήλωνε μέχρι την Τετάρτη το βράδυ. Βέβαια θα μας πείτε πως «έχασε η Βενετιά, βελόνη», αφού ο Λάγιος, με το που αποστρατεύτηκε τον Μάρτιο 2019 ως υποπτέραρχος, έκανε ένα μικρό διάλειμα και τον Νοέμβριο 2019, κατέλαβε την θέση του στους εξοπλισμούς. Αν και εν ενεργεία όμως υπήρξε άριστος πιλότος πολεμικών αεροσκαφών [3.300 ώρες πτήσεις] αποδείχτηκε «λίγος» ως απόστρατος για την από ξηράς θωράκιση και μάλιστα την πιο κρίσιμη περίοδο. Κοινός δεν αποδείχτηκε «αλεπού» και επαναπαύτηκε στις δάφνες του ..!

    ζ1

    Όσοι θυμούνται τις κινήσεις, λίγο πριν τα Χριστούγεννα, ο ΥΕΘΑ Νίκος Παναγιωτόπουλος υπέβαλε στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής το θέμα της παραχώρησης των Μ1117. Αμέσως μετά την έγκριση, την ίδια μέρα ουσιαστικά, έφυγε η LoR [Επιστολή αίτησης] για τις ΗΠΑ. Έτσι η Ελλάδα “κλείδωσε” τα 1.200 Μ1117, και ήδη στο ΥΠΕΘΑ και το ΓΕΣ είχε ξεκινήσει ένας αγώνας δρόμου για να παραληφθούν άμεσα διαθέσιμα Μ1117 από αυτά που έχουν οι ΗΠΑ στην Ευρώπη (Γερμανία).

    Θα έβαζαν και αντιαρματικά όπλα για την θωράκιση

    Τα Guardian όσο τα χρησιμοποιούσε ο Αμερικανικός στρατός έφεραν βαρύ πολυβόλο Μ2ΗΒ Browning διαμετρήματος 0.50 ιντσών (το γνωστό «πενηντάρι») στον πύργο και δεύτερο πολυβόλο Μ240Η διαμετρήματος 7.62 χλστ. αλλά και εκτοξευτήρα βομβίδων ΜΚ19 διαμετρήματος 40 χλσ. Ωστόσο, οι Έλληνες επιτελείς εξετάζουν το ενδεχόμενο να αλλάξουν τη διαμόρφωση του οπλισμού και σε αριθμό Μ1117 να τοποθετήσουν ακόμα και αντιαρματικά όπλα. Τα Guardian, όπως σχεδιάζουν ΓΕΕΘΑ και ΓΕΣ, θα προωθηθούν στο σύνολό τους σε Μονάδες των νησιών αλλά και στον Έβρο στην παραποτάμια περιοχή όπου σύμφωνα με τον επιχειρησιακό σχεδιασμό τα θωρακισμένα οχήματα με τροχούς είναι απαραίτητα και σαφώς πιο ευέλικτα σε σχέση με τα ερπυστριοφόρα. Ειδικά, μάλιστα, στα μικρότερα νησιά με περιορισμένα δρομολόγια κίνησης τα Μ1117 όπως εκτιμάται θα μπορούν να προσφέρουν λύσεις σε αποστολές αναγνώρισης-επιτήρησης και άμεσης αντίδρασης. Τον ρόλο αυτό στις Μονάδες του Στρατού Ξηράς έχουν τώρα τα VDL και τα Hummer. Έτσι οι Αμερικανοί ενημέρωσαν πως ένας αριθμός 100 με 200 οχήματα βρίσκονται ήδη σε υπηρεσία στη Ευρώπη, σε ρόλους στρατονομίας ή προστασίας σημαντικών εγκαταστάσεων, κυρίως στη Γερμανία. Το ΥΠΕΘΑ δεν έχασε καιρό, και εξεδήλωσε επιθυμία να παραλάβει τα οχήματα, τα οποία ακόμη είναι ενεργά στις μονάδες τους, αφού η μεταφορά τους από την Ευρώπη είναι πανεύκολη και με ελάχιστο κόστος και χωρίς να δαπανήσει μια περιουσία.

    Η τιμή ευκαιρίας «έφερε» καθυστερήσεις

    Να υπενθυμίσουμε πως το καλοκαίρι το Αμερικανικό Κογκρέσο είχε εγκρίνει την πώληση 1.200 μεταχειρισμένων τεθωρακισμένων σε εξαιρετική κατάσταση έναντι 70.000 ευρώ περίπου το κάθε ένα την στιγμή που η πραγματική τους αξία υπολογίζεται σε τουλάχιστον 500.000 ευρώ έκαστο! Στην παραπάνω τιμή περιλαμβάνεται το όχημα χωρίς οπλισμό αλλά με τους πυργίσκους οπότε τα πολυβόλα και τα βομβιδοβόλα θα επιβαρύνουν τον Ελληνικό Στρατό για να τα αποκτήσει και να τα τοποθετήσει. Την ευκαιρία της προμήθειας των τεθωρακισμένων οχημάτων Μ1117 Guardian εντόπισαν τα στελέχη του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και έκτοτε δούλεψαν αθόρυβα μέχρι να οριστικοποιηθεί η συμφωνία. Στα υπέρ των συγκεκριμένων οχημάτων περιλαμβάνεται το γεγονός ότι είναι σε άριστη κατάσταση και εν ενεργεία ενώ το κόστος επισκευής τους είναι εξαιρετικά χαμηλό καθώς τα ανταλλακτικά που χρησιμοποιούνται κυμαίνονται σε πολύ χαμηλές τιμές καθώς υπάρχουν στο ελεύθερο εμπόριο.

    C

     Ο Θεόδωρος Λάγιος, ατύχησε στη στεριά, την κρισιμότερη για την χώρα περίοδο

    Ο φύλακας-άγγελος της ξηράς

    Το M1117 Guardian είναι ένα όχημα που αναπτύχθηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’90 και διαθέτει ισχυρή θωράκιση που αντέχει ακόμη και σε έκρηξη νάρκης βάρους 5 κιλών αλλά και έναντι θραυσμάτων οβίδων πυροβολικού 155 mm που εκρήγνυται σε απόσταση 15 μέτρων από το όχημα και επίσης το όχημα διαθέτει «run flut» ελαστικά. Το M-1117 Guardian (Φύλακας) αναπτύχθηκε ως ένα ελαφρύ όχημα και η παραγωγή του ξεκίνησε το 1999. Πρόκειται δηλαδή για οχήματα 20 ετών περίπου με την αξία απόκτησής του να ξεπερνά κατά πολύ τις 800.000 δολάρια. Το M-1117 ζυγίζει 13,4 τόνους κιλά και έχει μήκος 6 μέτρα, πλάτος 2,6 μέτρα και ύψος 2,6 μέτρα. Το όχημα κινείται από έναν πετρελαιοκινητήρα Cummins 8,3 λίτρων ο οποίος αποδίδει 260 ίππων και έχει όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς θηριώδη ροπή. Η μέγιστη ταχύτητα του αγγίζει τα 100 χιλιόμετρα την ώρα περίπου και η αυτονομία μου ξεπερνά τα 650 χιλιόμετρα. Η μεταφορική του ικανότητα είναι ανάλογη με την έκδοση. Η έκδοση του οχήματος που θα παραλάβει ο Ελληνικός Στρατός θα μπορεί να μεταφέρει πέντε άτομα ενώ ο οπλισμός που έφερε όταν κινούνταν για τον Αμερικανικό Στρατό περιελάβανε ένα πολυβόλο των 12,7 χιλιοστών και έναν αυτόματο εκτοξευτή βομβίδων Mk.19 των 40 χιλιοστών. Το όχημα προσφέρει στο πλήρωμα όραση 360° διαθέτει σύστημα κλιματισμού και η θωράκιση του είναι τοποθετημένη με κλίση ώστε να εξοστρακίζει αντιαρματικές ρουκέτες. Η θωράκιση του πατώματος επίσης διαθέτει κλίση ώστε να εξοστρακίζει την παραγόμενη δύναμη της έκρηξης από νάρκες ενώ επίσης βοηθά και στην κίνηση σε λάσπες και νερά.

    ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

    5 Σχόλια

    1. Μην λετε οτι να ναι.
      Τοσα πεταμενα m48 εχουμε, εαν τα κανουν μια ανακατασκευη θα τους κεντησουμε τους τουρκαλαδες.

    2. Διαβάζοντας κανείς το βιογραφικό του πρώην Διευθυντή ΓΓΔΑΕ , θα δει ότι ήταν ιπτάμενος σε αεροπλάνα F-5 που έχουν αποσυρθεί από την αεροπορία το 2001 και είχαν ρόλο αναχαίτισης μόνο την ημέρα.

    3. Όταν έχεις τους καλύτερους πιλότους στον κόσμο, τον αέρα θα ενισχύσεις όσο δεν πάει.. Όποιος έχει πλεονεκτημα στον αερα δεν θελει ουτε στεριά ούτε θάλασσα, δειτε Ισραηλο-Αραβικους πολεμους.

    4. Τα guardian είναι για εσωτερική ασφάλεια,τα rafale είναι για εξωτερικούς εχθρούς.

    5. Ωραία τα λες, μακελειό, αλλά κι αυτά τζάμπα λεφτά είναι και τα rafale και όλα. Αφού δεν πρόκειται να χρησιμοποιήσουν τίποτε. Όλα τα έχουν δοσμένα στους Τούρκους. Ντροπή να λέει ο άλλος ότι η Ελλάδα δεν ενδιαφέρεται ούτε για αέριο ούτε για πετρέλαιο. Η Ελλάδα ενδιαφέρεται, πουλημένα τομάρια. Εσείς δεν ενδιαφέρεστε. Ενδιαφέρεστε μόνο για το τομάρι και την καρέκλα σας. Ντροπή και αηδία υποκριτές.

    Comments are closed.