Το πόρισμα της επιτροπής που όρισε η κυβέρνηση μετά την φονική πυρκαγιά στο Μάτι δείχνει το απόλυτο αλαλούμ που επικρατεί σε κράτος και τοπική αυτοδιοίκηση.
Κόλαφος είναι το πόρισμα της επιτροπής που συστάθηκε μετά την πυρκαγιά στο Μάτι τον περασμένο Ιούλιο και το οποίο παραδόθηκε σήμερα από τον πρόεδρο της επιτροπής καθηγητή Γιόχαν Γκέοργκ Γολντάμερ στον πρόεδρο της Βουλής.
Όπως τονίζεται στο πόρισμα, οι αδυναμίες στο κομμάτι της αποτελεσματικής πρόληψης πυρκαγιάς, μπορούν να αποδοθούν, μεταξύ άλλων:
στην έλλειψη ενιαίου και κοινού σχεδιασμού αντιπυρικής προστασίας,
στην απουσία εγκεκριμένων και τεκμηριωμένων τοπικών αντιπυρικών σχεδίων,
στη δυσκολία να υιοθετηθεί η χρήση σύγχρονων τεχνολογικών εργαλείων και επιστημονικών μεθόδων στον επιχειρησιακό σχεδιασμό,
στην άναρχη και απρογραμμάτιστη δόμηση δασικών εκτάσεων και τη δημιουργία ζωνών μείξης δασών οικισμών γύρω από μεγάλα αστικά και τουριστικά κέντρα.
Η επιτροπή στιγματίζει την πληθώρα των φορέων που εμπλέκονται στο έργο της πρόληψης των δασικών πυρκαγιών, σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Είναι ενδεικτικό ότι στην πρόληψη των δασικών πυρκαγιών συμμετέχουν 45 συναρμόδιοι φορείς που πρέπει να συντονιστούν σε ένα κοινό πλαίσιο. Ο συντονισμός της πρόληψης θα έπρεπε να ασκείται σύμφωνα με το Ν.2612/1998 από τη Δασική Υπηρεσία, κάτι το οποίο λόγω νομικού κενού (μη ενεργοποίηση του άρθρου 100 του Ν.4249/2014) δεν γίνεται. Για την καταστολή των πυρκαγιών πρέπει να συνεργαστούν 17 φορείς, που ανήκουν σε 6 υπουργεία, προκειμένου να ασκήσουν 11 διαφορετικές αρμοδιότητες».
Ειδικά για το θέμα της καταστολής, το πόρισμα της επιτροπής επισημαίνει ότι «τα αυξανόμενα κονδύλια της τελευταίας εικοσαετίας δεν οδήγησαν σε αντίστοιχη αύξηση στην αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα του μηχανισμού», ενώ «τα επί μέρους προβλήματα αφορούν τόσο τις δυνάμεις και τα μέσα (επίγεια, εναέρια), όσο και τον τρόπο συνεργασίας των φορέων μεταξύ τους».
Η επιτροπή αναφέρει πως «η αντιμετώπιση όλων των παραπάνω ζητημάτων θα πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο ενός επιστημονικού, συμβουλευτικού και συντονιστικού οργανισμού για τη συστηματική οργάνωση της διαχείρισης των Πυρκαγιών Δασών και Υπαίθρου (ΟΔΙΠΥ) σε εθνικό επίπεδο. Ο οργανισμός αυτός θα πρέπει να λειτουργεί επιτελικά και συνεργατικά με τους άλλους αρμόδιους φορείς έχοντας ρόλο συμβουλευτικό, συντονιστικό και επιτελικό σε θέματα διαχείρισης των δασικών πυρκαγιών στη χώρα και την αποστολή να σχεδιάζει, να παρακολουθεί και να δίνει ρυθμό στο επιχειρησιακό έργο της διαχείρισης των πυρκαγιών δασών και υπαίθρου».
Οι επιστήμονες της έκθεσης καθιστούν σαφές ότι «χωρίς έναν τέτοιο μηχανισμό δεν θα είναι δυνατό να επιτευχθεί, ούτε η συνεχής και ουσιαστική προσπάθεια για την πρόληψη, ούτε το απαραίτητο κλίμα και πνεύμα συνεργασίας ανάμεσα στους εμπλεκόμενους φορείς».
Ειδικότερα, ο ΟΔΙΠΥ θα πρέπει να εργαστεί ώστε να διασφαλιστούν, μεταξύ άλλων:
* Δημιουργία του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης πυρκαγιών δασών και υπαίθρου που θα περιλάβει τον ενιαίο και κοινό σχεδιασμό μέτρων και δράσεων διαχείρισης των πυρκαγιών σε όλα τα επίπεδα διοίκησης με τη συμμετοχή και συνεργασία όλων των εμπλεκομένων φορέων.
* Δημιουργία ενός επιστημονικά τεκμηριωμένου εθνικού συστήματος εκτίμησης κινδύνου δασικών πυρκαγιών.
* Αξιοποίηση της χρήσης όλων των πόρων βάσει κεντρικού σχεδιασμού και με έμφαση στη βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας του συστήματος της δασοπυρόσβεσης.
* Διενέργεια κοινών ετήσιων και περιοδικών ασκήσεων μεταξύ των εμπλεκόμενων υπηρεσιών για εξοικείωση των συμμετεχόντων όσον αφορά ρόλους και διαδικασίες (ειδικότερα με τους κανόνες εμπλοκής), για εκπαιδευτικούς σκοπούς (στο πλαίσιο πιστοποιημένης εκπαίδευσης) και για αξιολόγηση της ετοιμότητας των εμπλεκόμενων φορέων.
* Σε συνεργασία με την ΓΓΠΠ (ΕΥΔΕΑ), ανάπτυξη ενοποιημένου και κοινού συστήματος διοίκησης περιστατικών καταστολής των πυρκαγιών δασών και υπαίθρου (NIMS/ICS) βασισμένο στις αρχές της επιχειρησιακής συνεργασίας, τη διάθεση και την αξιοποίηση των πόρων και των δυνατοτήτων (υπηρεσιών) όλων των εμπλεκόμενων φορέων.
* Ανάπτυξη κεντρικού συστήματος αναφοράς ημερήσιας ετοιμότητας (αντιπυρική περίοδος) των εμπλεκόμενων φορέων σε θέματα αντιπυρικής προστασίας και συστήματος καταγραφής και χαρτογράφησης χρηματοδοτούμενων έργων πρόληψης (π.χ. ΟΤΑ).
Σάς έκάμέ ό Τσίπράς κάί πάράμίλάτέ
Δρ. Παναγιώτης Μιλτιάδους, πρόεδρος ΚΙ.Π.Α.ΠΟ.Δ. βάσει του άρθρου 12 του Σ.
Για τη Συνταγματική Διακυβέρνηση ή σωστότερα, ΓΙΑ τη ΝΟΜΙΜΗ Νομοθετημένη Διακυβέρνηση της χώρας, Ευθύνεται Ολικά και Άμεσα, ο εκάστοτε πρωθυπουργός και μετά και το υπουργικό Συμβούλιο και που Αβίαστα αποδεικτέα, Διατάζει τη πλειοψηφία της ΒΟΥΛΗΣ, αλλά και παρεμβαίνει στην Ανεξαρτησία της Ανύπαρκτης Ουσιαστικά τρίτης ΕΞΟΥΣΙΑΣ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ = άρθρο 26 του Σ. . Οι Μνημονιακές κυβερνήσεις αλλά και η τελευταία εντονότερα, ΕΡΗΜΗΝ σχετικής ΑΠΟΦΑΣΗΣ του ΚΥΡΙΑΡΧΟΥ λαού, Αποφάσισαν μόνες/η τους και Εφαρμόζουν Διαλυτική των Δομών ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ του ΚΡΑΤΟΥΣ, Παράνομη προσωπική Πολιτική – Διακυβέρνηση και Ευθεία ΚΑΤΑΛΥΣΗ του ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ, ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ και του ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΟΣ και της Ελληνικής ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ και μάλιστα με Ευθεία ΚΛΟΠΗ των ΕΛΛΗΝΩΝ, ως ΔΙΑΡΚΕΣ ΕΓΚΛΗΜΑ, που επισύρει εξάλλου ΑΥΤΟΦΟΡΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ακόμη και στον πρωθυπουργό και τον πρόεδρο και υπουργούς ….. ΚΡΑΤΟΣ που Παράγει ΠΑΡΑΝΟΜΙΑ και Διάλυση και Προιόντα ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ στη Παράνομη ΒΟΥΛΗ … ΕΑΝ Μιλήσω, θα γίνει ΧΑΜΟΣ ???
https://www.youtube.com/watch?v=QKZXkbTNGb4
Δηλαδή για το θάνατο 100 αθώων ανθρώπων δεν έχει κανείς ευθύνη;
Κανείς δεν θα πληρώσει για όλη αυτή την καταστραφή;
Α ξέχασα η καθαρίστρια με το πλαστό απολυτήριο δημοτικού φταίει και θα πάει φυλακή.
Καληνύχτα σε όλους !
ΣΙΓΑ ΜΗΝ ΓΙΝΕΙ ΠΟΤΕ…..ΑΠΟ ΠΟΙΟΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΥΛΗΜΕΝΟΥΣ ΑΝΘΕΛΛΗΝΕΣ ΔΙΚΑΣΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΑΤΟΙΚΟ ΠΡΟΔΟΤΙΚΟ ΣΙΩΝΙΣΤΙΚΟ ΣΤΡΑΤΟ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΚΑΤΑ ΟΝΟΜΑ ΜΟΝΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΤΡΟΜΑΡΑ ΤΟΥΣ Η ΑΠΟ ΤΟ ΛΑΟ ΠΟΥ ΧΩΡΙΣ ΗΓΕΤΗ ΠΑΕΙ ΚΑΙ ΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΔΩ ΚΑΙ ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ…..???????????????????????????????
θα τιμούμε τη μέρα αυτή. την απελευθέρωση της Ελλάδας
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΡΟΔΟΤΕΣ
Ο άρρωστος εγκέφαλο σας χρειάζεται χειροπέδες ξετσίπωτοι !!
Μεσα ολοι οι Τασοι πουλημενοι προδοτες!
ΑΝΤΕ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΤΕ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΟ ? ΑΝΤΕ ΝΑ ΧΑΡΩ ΛΙΓΟ