Στο Βήμα της Βουλής ο Κώστας Αχ. Kαραμανλης ανέφερε ότι «Δεν ψάχνω πολιτική ασπίδα από την κοινοβουλευτική ομάδα του κόμματος».
Στην αρχή της ομιλίας του σημείωσε ότι «Δεν θα ξεχάσω ποτέ τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου. Την οδύνη που με συνετάραξε όταν αντίκρυσα τον τόπο τραγωδίας, βαγόνια. Τα δάκρυά μου ήταν αληθινά. Οι εικόνες αυτές είναι ζωντανές μέσα μου. Δεν περνά μέρα»
«Μας σημάδεψαν όλους οι εικόνες αλλά έγινα και πεδίο σφοδρής πολιτικής αντιπαράθεσης που μετατράπηκε σε εκμετάλλευση. Όσες επιθέσεις όμως και αν δέχτκα δεν ανταπάντησα δεν αντιπαρατέθηκα. Ακόμα κι όταν η συνειδητή απουσία μου από ΜΜΕ πριν ολοκληρώσει το έργο του ο ανακριτής παρερμηνεύτηκε ως ενοχή.»
«Απευθύνομαι σε πολίτες. Έκανα ότι μπορούσα στη διάρκεια της θητείας μου. Δεν ολιγώρησα δεν αδιαφόρησα. Δικαιοσύνη θέλουμε όλοι και πρώτα από όλα οι συγγενείς. Αλλά θέλω κι εγώ. Σας λέω ξεκάθαρα στηρίζω απόλυτα πρόταση ΝΔ για σύσταση προανακριτικής και ζητώ να κάνουν και οι βουλευτές και θέτω εαυτό μου ενώπιον της δικαιοσύνης».
Για τον σταθμάρχη της Λάρισας ανέφερε ότι «Δεν ήταν ρουσφέτι ήταν ήδη δημόσιος υπάλληλος που μετατάχθηκε στον ΟΣΕ μέσω κινητικότητας. Από 18 θέσεις που προκηρύχθηκαν εμφανίστηκαν μόλις 2.»
«Ως υπουργός δεν κώφευσα όπως με κατηγορύν, δεν αδιαφόρησα στις εκκλήσεις και επιστολές.Προσπάθησα να αντιμετωπίσω συνέπειες εγκατάλειψης σιδηροδρόμου. Ενίσχυσα με 417 θέσεις εργασίας και 400 εκατ. ευρώ. Μακάρι να είχα μπορέσει παραπάνω. Το δυστύχημα δεν έγινε γιατί δεν βάλαμε λεφτά στον σιδηρόδρομο.»
«Η έλλειψη συστημάτων πέδησης από μόνη της δεν προκαλεί δυστύχηματα».
«Για την 717 έχουν ακουστεί σημεία και τέρατα.» «Η υλοποίηση της 717 καθυστερούσε 10 χρόνια. Δώσαμε παρατάσεις δεν υπήρχε άλλη λύση.» «Πήρα επάνω μου την απόφαση να ολοκληρωθεί η 717.»
«Ο έλεγχος ασφάλειας αφαιρέθηκε από υπ. Μεταφορών το 2013 αλλά το 2023 ζητούσαν ευθύνες από υπουργό.Α λλά το ψέμα ήταν πιο βολικό. Το δυστύχημα δεν έγινε γιατί αδδιαφορήσαμε για ασφάλειας τράίνων. Δεν ζήτησε κανείς να κλείσει ο σιδηρόδρομος ούτε η ΡΑΣ αλλά και αν το είχαν ζητήσει πως θα έκλεινε όταν υπήρχε πιστοποιητικό ασφαλείας της ΡΑΣ»
«Ως υπουργός τηρησα την νομιμότητα και για αυτό θέλω πρώτος κρίση δικαιοσύνης. Εχω σεβασμός τη δημοκρατία για αυτό παραιτήθηκα. Ανέλαβα πολιτική ευθύνη, παραίτηση αυτονόητη σε άλλες χώρες εδώ δεν έχει προηγούμενο. Ως βουλευτής τέθηκα στην κρίση ψηφοφρόων δεν κρύφτηκα. Και αυτό αυτονόητο. Τα Τέμπη δεν συνέβησαν γιατί παρανομήσαμε ή γιατί είχαμε άλλες επιλογές.
Ο πολιτικός κόσμος οφείλει σε εθνκές τραγωδίες να δείξει ευθύνη και ανότητα για 3 λόγους. Για να σταθούμε δίπλα σε συγγενείς, για να βρούμε αλήθεια και να διορθώσουμε κακώς κείμενα. Αυτό είδατε στα τέμπη ή παλι σκοτεινή πλευρά ελληνικής πολιτκής; Η πολιτική εκμετάλλευση έφτασε να κατηγορείτε όποιον με πλησιάζει. Στμπατριώτες επειδή με ψήφισαν βουλευτές επειδή με χειροκρότησα»
«Κατέβηκα στις εκλογές, δεν κρύφτηκα.» «Στα Τέμπη είδαμε τη σκοτεινή πλευρά της ελληνικής πολιτικής. Ψέματα, φθόνος.» «Υπερψηφίστε τη θέση της Νέας Δημοκρατίας».
«Ζητάω από συναδέλφους να ψηφίσουν. Δεν πρόκειται να κρυφτώ από ασυλία. Ξέρω ότι είμαι αθώος και προσβλεπω κρίση δικαιοσύνης. 57 ζωές χάθηκαν στα τέμπη. Σημάδεψε εκατοντάδες ανρθώπους ανάμεσά σε αυτούς και εμένα.»
Ο εθισμός της εξουσίας είναι τόσο ισχυρός, που, όχι 57 αλλά και 557 άνθρωποι να είχαν χάσει την ζωή τους, αυτοί θα σφύριζαν αδιάφορα
Υπάρχει πρόβλημα εξάρτησης, πρόβλημα συνείδησης και ηθικής απέναντι στο λαό.
Έως 2 κοινοβουλευτικές θητείες και στην εργασία του ο καθένας.
Υπάρχουν σωτήρες, για να μας σώσουν!
1. τα τυφλά τραίνα που έτρεχαν αμέριμνα με 100+ χιλιόμετρα την ώρα με ..κοινοβουλευτική πιστοποίηση 2. το κρυφό και παράνομο φορτίο καυσίμων που συμπεραίνει το πόρισμα του Σιδηροδρομικού Τομέα Ε.Ο.Δ.Α.Σ.Α.Α.Μ. και οδήγησε τον γαλάζιο πρόεδρό του σε παραίτηση και εξαφάνιση για να σωθεί ο ίδιος και η οικογένειά του 3. η καθολική συγκάλυψη με αλλαγές ανακριτών, με εξαφάνιση κάθε είδους πειστηρίου, με ανεξήγητους θανάτους μαρτύρων και πλήρες κοινοβουλευτικό κουκούλωμα. Περαστικά, και εις άλλα με υγεία…