Το Renegade με μικρό κινητήρα και με τιμή λιγότερη από 20.000 ευρώ
Του Γιώργου Χαλάτση
Η γενικότερη οικονομική κρίση ανάγκασαν τους επικεφαλής της Jeep να δεχθούν την ευρωπαϊκή πρόταση για ένα μικρό σε κυβισμό Renagade. Από το 2001 έως το 2015 πέρασαν 14 ολόκληρα χρόνια. Ακούσθηκαν χιλιάδες ιδέες και κρατήθηκαν δεκάδες για να φιλτραριστούν. Όλα άλλαξαν εκτός από την Ελευθερία την Περιπέτεια και το Αυθεντικό. Οι τρεις λέξεις που είναι και το σύνθημα της εταιρίας αυτό δηλαδή που καθορίζει και το γόητρο της Jeep. Η ελληνική εταιρία – Lancia Jeep Hellas- παρουσίασε το νέο Jeep Renegade, με τον μικρό και ολοκαίνουργιο κινητήρα των 1400 κ.εκ. Προσαρμόστηκε στις απαιτήσεις της αγοράς βάζοντας έτσι τέλος στο βραχνά των τεκμηρίων και των φόρων πολυτελείας.
Οδηγήσαμε και τα δύο Renegade . Με βενζίνη και με πετρέλαιο.
Η Jeep εξοπλίζεται με δύο διαφορετικά συστήματα τετρακίνησης στο Renegade, το Jeep Active Drive και το Jeep Active Drive Low. Το δεύτερο προσφέρει επιπλέον δυνατότητες off road, χάρη σε διαφορετική χαρτογράφηση του κιβωτίου, στο Hill Descent Control και επιλογή Low για υποπολλαπλασιασμό της τελικής σχέσης μετάδοσης.
Το μοντέλο που έχει τιμή λιγότερη των 2ο.οοο ευρώ είναι το 1.6 με βενζίνη. Όμως το αυτοκίνητο που θα κάνει χρυσές δουλειές είναι αυτό με τον 1.6 diesel κινητήρα και με το 6τάχυτο κιβώτιο (τιμή 23.470 ευρώ ) .
Συνολικά προσφέρονται 12 συνδυασμοί κινητήρων-κιβωτίων-μετάδοσης. Εκτός από τις προσθιοκίνητες εκδόσεις θα υπάρχουν και αυτές με σύστημα 4×4. Τρεις βενζινοκινητήρες (δύο MultiAir2 και ο E.torQ), δύο diesel MultiJet II, δύο μηχανικά κιβώτια, ένα διπλού συμπλέκτη DDCT και το πρώτο στην κατηγορία 9τάχυτο αυτόματο παρατάσσονται με το Renegade.
Τεχνικά χαρακτηριστικά:
Τα Active Drive και Active Drive Low συνδυάζονται με το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Jeep Selec-Terrain με 4 ρυθμίσεις (Auto, Snow, Sand, Mud) και πέντε για το Trailhawk (επιπλέον η Rock).
Renagade με βενζίνη: Πρόκειται για τον υπερτροφοδοτούμενο 1.4 λίτρων MultiAir2 που είναι και η τελευταία εξέλιξη της οικογένειας των κινητήρων FIRE (Fully Integrated Robotized Engine) με το σύστημα μεταβλητού χρονισμού και βύθισης των βαλβίδων MultiAir2, ο οποίος για τις ανάγκες του Jeep Renegade αποδίδει 140 hp στις 5500 σαλ. και 230 Nm ροπής μόλις από τις 1750 σαλ. Συνδυάζεται τόσο με μηχανικό όσο και με ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Η διαμόρφωση αυτή προσφέρεται με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς.
Υπάρχει όμως και μία πιο δυνατή έκδοση του συγκεκριμένου κινητήρα, η οποία αποδίδει 170 hp στις 5500 σαλ. και 250 Nm ροπής από τις 2500 σαλ.. Εξοπλίζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων (μοναδικό στην κατηγορία) το οποίο μεταφέρει την κίνηση μέσω του εξελιγμένου συστήματος ελέγχου τετρακίνησης Selec-Terrain και στους τέσσερις τροχούς.
Με πετρέλαιο: Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας πετρελαίου 1.6 λίτρων MultiJet II αποδίδει 120hp στις 3750 σαλ. και ροπή 320 Nm μόλις από τις 1750 σαλ.. Διαθέτει στροβιλοσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας ηλεκτρονικά ελεγχόμενο. Σε συνδυασμό με την τεχνολογία τροφοδοσίας μέσω κοινού αυλού MultiJet II, την χρήση παγίδας σωματιδίων (DPF) και την ανακύκλωση καυσαερίων καταφέρνει να εκπληρώνει τις αυστηρές απαιτήσεις Euro5+. Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων και η κίνηση μεταφέρεται μόνο στους εμπρός τροχούς.
Αν θέλετε όμως να ξεφύγετε από τα μικρά και χωρίς να πάτε στα μεγάλα υπάρχει και η μεσαία λύση με τον κινητήρα πετρελαίου 2.0 λίτρων MultiJet II ο οποίος είναι τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος . Για τις ανάγκες της έκδοσης Trailhawk παράγει ισχύ 170 hp στις 3750 σαλ. και αποδίδει ροπή 350 Nm από τις 1750 σαλ., ενώ συνδυάζεται με το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων και την κορυφαία τετρακίνηση Jeep Active Drive Low .