Επιστρέφει στους ελληνικούς δρόμους το θρυλικό Pony-Θα είναι το φθηνότερο Ι.Χ. της αγοράς!

Κοινοποίηση:
pony

Ένα θρυλικό ελληνικό αυτοκίνητο, το διάσημο «Pony» θα ξαναβγεί, όπως όλα δείχνουν, σε κυκλοφορία καθώς φαίνεται να ξεπεράστηκαν τα εμπόδια για την αυτοκινητοβιομηχανία PONY- NAMCO.

Η εταιρεία πήρε άδεια από το υπουργείο Ανάπτυξης για να ξεκινήσει η παραγωγή του στη Θέρμη Θεσσαλονίκης.

Μιλώντας σε τηλεοπτικό σταθμό, ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος, είπε ότι στις αρχές της εβδομάδας δόθηκαν οι σχετικές άδειες από την ΕΣΥΔ στην αρμόδια κρατική αρχή διαπίστευσης,την ΕΒΕΤΑΜ, (Βιομηχανική Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη, Εργαστηριακές Δοκιμές Πιστοποιήσεων και Ποιότητας) να κάνει την πιστοποίηση και να προχωρήσει στις απαραίτητες διαδικασίες.

Ο κ. Κωνσταντινόπουλος εκτίμησε ότι η επένδυση θα δώσει πολλά οφέλη, όχι μόνο για τις 410 θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν άμεσα, καθώς εκτίμησε ότι εμμέσως θα ανοίξους γύρω στις 2.500 θέσεις.

Σύμφωνα με τα όσα είπε ο ιδιοκτήτη της, «NAMCO HELLAS Α.Ε.Β.Ε» Πέτρος Τζανέτος Κοντογούρης μιλώντας στην Ελευθεροτυπία, το νέο «Pony»,θα είναι προσιτότατο στον Ελληνα καταναλωτή, καθώς γίνεται προσπάθεια να κρατηθεί η τιμή του κάτω από τις 7.000 ευρώ. Θα είναι, όπως ήταν πάντα, το φθηνότερο αυτοκίνητο, αλλά σύγχρονο, απόλυτα συμμορφωμένο με τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Το νέο «Pony» θα εφοδιάζεται με τετρακύλινδρους κινητήρες 1.300 ή 1.400 κ.ε., θα «βγάζει 75-80 ίππους και θα διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων. Ομως η ιδιαιτερότητά του είναι ότι θα έχει ωφέλιμο φορτίο 800 κιλά. Κι αυτή η δυνατότητα οφείλεται στο νέο πίσω άξονα που θα διαθέτει, ο οποίος σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε αποκλειστικά στη «NAMCO».

Ο προγραμματισμός περιλαμβάνει αρχικά την παραγωγή του βενζινοκίνητου «Pony», ενώ στη δεύτερη φάση παραγωγής η εταιρεία θα προχωρήσει και στην κατασκευή του πετρελαιοκίνητου «Pony», όπως και σε μία έκδοση 4Χ4. Τα σχέδια της «NAMCO HELLAS» δεν σταματούν εκεί αφού υπάρχει και τρίτο σχέδιο που αφορά την κατασκευή του ηλεκτροκίνητου «Pony».

Η ιστορία του Pony

Τη δεκαετία του ’50, στη Γερμανία, οι αδερφοί Κοντογούρη είχαν επιχειρήσει να βγάλουν στην παραγωγή ένα φορτηγό με το όνομα «Hellas». Το 1961, ιδρύουν στη Θεσσαλονίκη την εταιρία FARCO και ξεκινούν την παραγωγή ενός οχήματος πολλαπλών χρήσεων με κινητήρες BMW, χωρίς μεγάλη επιτυχία. Δεν το βάζουν, όμως, κάτω. Το 1972 δημιουργούν τη NAMCO (National Motor Company of Greece), ξεκινούν συνεργασία με τη Citroën και παρουσιάζουν στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης ένα «τετραγωνισμένο» αυτοκίνητο που χρησιμοποιούσε ως βάση τα μηχανικά μέρη του 2CV. Ηταν το Pony, ένα αυτοκίνητο «τόσο άσχημο που είναι ωραίο» όπως είχε γραφτεί τότε στον γερμανικό Τύπο.

Έμελλε να είναι το πιο επιτυχημένο ελληνικό αυτοκίνητο στην ιστορία (πωλήθηκαν πάνω από 30.000 κομμάτια με εξαγωγές σε 14 χώρες). Με κόστος λειτουργίας και συντήρησης υποπολλαπλάσιο αυτού ενός «κανονικού» τζιπ και τιμή πώλησης εξίσου χαμηλή, έγινε ανάρπαστο τόσο από τις κρατικές και στρατιωτικές υπηρεσίες, όσο απ’ όλους όσοι είχαν δικαίωμα χρήσης «επαγγελματικού». Το εργοστάσιο «έβγαζε» 8-10 αυτοκίνητα ημερησίως, με το 67% των εξαρτημάτων να είναι ελληνικής προέλευσης. Η παραγωγή του Pony σταμάτησε το 1983, λόγω κυρίως των αλλαγών στο δασμολογικό καθεστώς και της κατάργησης του προστατευτισμού, που σήμανε η είσοδος της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ενωση.

ΚΟΙΝΟΠΟΗΣΗ:

10 Σχόλια

  1. «ΠΡΟΣΟΧΗ 19/09/2014 at 11:27 am Reply
    Προσοχή, διότι ο πατερας μου είχε το παλιό πόνυ. Οταν δήλωσε πτωχευση η εταιρεία, δεν ευρισκε ανταλλακτικά ούτε για δείγμα, δεν το αγόραζαν ούτε οι μάντρες, παρόπλισε το αυτοκινητο και ΧΑΣΑΜΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΜΑΣ.
    Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ζημιογονος κλάδος και μόνο ως κρατική επιχειρηση μπορεί να παραμείνει ζωντανή. (Βλεπε Φιατ).
    Αν ειναι λοιπον να πάρω το νέο πόνυ για πατριωτικούς λόγους, να τα τσεπωσει και να τα στείλει στην Ελβετια ο μαγκας, μετά να βάλει λουκετο αφού δεν θα μπορεί να ανταγωνιστεί και να μεινω με ένα κουφάρι, προτιμώ ένα Φιατ Φιορίνο ή Ντόμπλο επαγγελματικό, αφού η Φιατ θα υπάρχει στο μέλλον, οπότε και θα βρίσκω ανταλλακτικά και θα μπορώ να το μεταπωλήσω!»

    Πιο ΠΡΟΒΟΚΑΤΟΡΑΣ πεθαίνεις!!!

    ΑΝΤΙ

  2. Προσοχή, διότι ο πατερας μου είχε το παλιό πόνυ. Οταν δήλωσε πτωχευση η εταιρεία, δεν ευρισκε ανταλλακτικά ούτε για δείγμα, δεν το αγόραζαν ούτε οι μάντρες, παρόπλισε το αυτοκινητο και ΧΑΣΑΜΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΜΑΣ.

    Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ζημιογονος κλάδος και μόνο ως κρατική επιχειρηση μπορεί να παραμείνει ζωντανή. (Βλεπε Φιατ).

    Αν ειναι λοιπον να πάρω το νέο πόνυ για πατριωτικούς λόγους, να τα τσεπωσει και να τα στείλει στην Ελβετια ο μαγκας, μετά να βάλει λουκετο αφού δεν θα μπορεί να ανταγωνιστεί και να μεινω με ένα κουφάρι, προτιμώ ένα Φιατ Φιορίνο ή Ντόμπλο επαγγελματικό, αφού η Φιατ θα υπάρχει στο μέλλον, οπότε και θα βρίσκω ανταλλακτικά και θα μπορώ να το μεταπωλήσω!

    1. ανταλλακτικα του βρισκεις και σε περιπτερο, renault εξαρτηματα εχει.
      το θεμα ειναι ο,τι με 1.3 και 1.4 κυβικα εκατοστα με τη φορολογια τα τεκμηρια και τα ασφαλιστρα ειναι ηδη πτωχευμενο. επρεπε να βγαλουν και εκδοση κατω των 1.000 κ.ε.

  3. πως ειναι δυνατων καθε φορα που ακουγετε οτι θα παμε για εκλογες,να βγαινουν καποια φαντασματα περι pony,περι super σχολεια,περι νεες τεχνολογιες(που ταζει ο συριζα),να μας λενε οτι παμε για αναπτυξη και οτι ολα βαδιζουν σε καλο δρομο,να βγαινουν καποιοι μακακες που λες και λυσαν ολα τα υπαρξιακα τους προβληματα να τους φταινε οι φασιστες κτλ;(μια καραμελα που εχει ψωφισει και βρωμαει απο ολες τις μεριες πλεον περι το ποιοι ειναι φασιστες στην τελικη)και ολα αυτα να βγαινουν ΟΛΑ μαζι!!!!εγω αυτο το κακογυρισμενο εργο το εχω δει ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ.λοιπον PONY δεν βλεπουμε,γιατι;ΕΤΣΙ!!!!και οποιος με πει το αντιθετο,θα πρεπει να παρει τα χαπια ο ΜΑΚΑΚΑΣ.

  4. ΧΑτες πουλατε τ αμαξια σας απο δω και περα μονο PONY οποιος δε το κανει ειναι υποκριτης

  5. πως το παθανε οι ξεπουλημενοι κ αφησαν να γινει κατι τετοιο; απιστευτο μου φαινεται .τους ξεφυγε.η ελλαδα να παραγει αυτοκινητα; χαχαχαχα. τελος παντων, συγχαρητηρια στους κατασκευαστες. κ ειναι κ πολυ ωραιο αυτοκινητο . αστερι.

Comments are closed.